Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Cool project! Past alles van op de foto in die koffer?Gisteren voor de allereerste keer ooit in een makerspace geweest en een laptophouder gesneden uit 6mm mdf.
Ik heb een eindje geleden een kist gemaakt waarin ik mijn oud laptopscherm gemonteerd heb, die nu als extra monitor functioneert. De bedoeling was om een mobiele ergonomische werkplek met twee schermen te maken:
Eén krat waar zowel laptop als extra scherm zit alsook voedingen, toetsenbord, muis, ethernetkabel alsook papieren en schrijfgerief.
De laptophouder functioneert ook als bescherming voor het extra scherm als alles in de kist zit.
Nu heb ik eenderwaar in ons huis of op de baan een volwaardige werkplek die ik in minder dan een minuut opstel.
Modelleren ging enorm simpel met Onshape. Die software heeft een speciale module om al de box joints voor de lasercutter te maken en houdt zelfs rekening met de kleine dikte die de laser wegsnijdt om de joints perfect te doen passen.
Eigenlijk grappig dat ik het als mijn 'eerste' lasersnijproject ervaar want ik heb eigenlijk jaren stalen stukken uitgetekend die gelaserd werden voor mijn werk. Maar dan stuur je gewoon de dxf door en zie je er voor de rest nooit meer iets van. Toch iets voldoeninggevender om de machine zelf je eigen ontwerp te zien uitsnijden.
Het enige dat er niet in gaat op die foto is de zetel en dat witte bakje. Ik moet wel crammen om al de kabels er deftig in te krijgen. ik moet op de bodem nog een soort vaste indeling voor alles maken. En het stekkerblok is nogal groot en breed. laptop past in de gleuf in de laptopstaander, en al de rest ligt eronder.Cool project! Past alles van op de foto in die koffer?
Haha, jammer van de zetel wel, dat zou pas een volledige setup zijn.Het enige dat er niet in gaat op die foto is de zetel en dat witte bakje. Ik moet wel crammen om al de kabels er deftig in te krijgen.
Ik heb het voordeel dat ik al heel mijn professionele carriere met CAD-software werk, maar eigenlijk is dat voordeel ook maar beperkt.Haha, jammer van de zetel we, dat zou pas een volledige setup zijn.
Ik neem aan dat ge al wat voorkennis moet hebben van bijvoorbeeld dat lasercutten als ge dat dan in zo'n makerslab wilt gaan maken? Betaal je dan per sessie + materiaal of hoe werkt dat?