Late ontdekkingen in het leven?

Ja uiteraard is het logisch. Vandaar stom dat ik het zo laat door had.
Maar wel handig bv. voor 80% van 75. Dan is 75% van 80 makkelijker. :D
En hebt ge dit al ontdekt?

google-calculator-material-theme-1.jpg

Dat uw ogen altijd uw neus zien maar dit gewoon negeren, maar elke keer ik daar aan denk dat het zo is dan blijk ik toch even focus erop te leggen waardoor ik mn neus zie.

Had het beter nooit geweten :unsure:

Dit weet ook niet iedereen volgens mij. Tl;dr: Er is een plek in het midden van uw netvlies waar een zenuw het oog verlaat en een blinde vlek veroorzaakt in uw zicht, die uw hersenen gewoon invullen. Er zijn bepaalde afbeeldingen die dit duidelijk maken.

Dat ge procenten kunt omdraaien met elkaar.

bv. 30% van 90 is hetzelfde 90% van 30.
Ik snap er geen kloten van. En ik kom zot van zulke dingen.

Ik snap geen wiskunde en dat wil er bij mij nooit in. En ik kan er niet tegen.

Zelfs zo erg dat ik met mijn hoofd tegen de muur wil kloppen.

Dus post geen zukke dingen en al zeker geen vraagstukken of ik slaap er slecht van.

Goede thread.

Dat het gat in een pastalepel schijnbaar dient om één portie spaghetti af te meten, rond de 75-80gr. En dat dan drie keer na elkaar om alsnog de juiste hoeveelheid voor een vullende maaltijd te bekomen.

sg3jan.jpg

Dat ge procenten kunt omdraaien met elkaar.

bv. 30% van 90 is hetzelfde 90% van 30.
Van reddit gehaald? :D
Ik snap er geen kloten van. En ik kom zot van zulke dingen.

Ik snap geen wiskunde en dat wil er bij mij nooit in. En ik kan er niet tegen.

Zelfs zo erg dat ik met mijn hoofd tegen de muur wil kloppen.

Dus post geen zukke dingen en al zeker geen vraagstukken of ik slaap er slecht van.
Even een simpeler voorbeeld.
21% van 100 euro is 21 euro.
100% van 21 euro is ook 21 euro.
Die getallen kan je vrij omwisselen.

Het percentage maakt het gewoon ietwat verwarrender, maar dat is eigenlijk gewoon 1/100.
En dan met de regels van wiskunde kan je die getallen makkelijk van plaats verwisselen.
Maar dat hoef je in principe niet te weten om het trucje te kunnen uitvoeren.

Van reddit gehaald? :D

Even een simpeler voorbeeld.
21% van 100 euro is 21 euro.
100% van 21 euro is ook 21 euro.
Die getallen kan je vrij omwisselen.

Het percentage maakt het gewoon ietwat verwarrender, maar dat is eigenlijk gewoon 1/100.
En dan met de regels van wiskunde kan je die getallen makkelijk van plaats verwisselen.
Maar dat hoef je in principe niet te weten om het trucje te kunnen uitvoeren.
Ah op die manier. Ja nu voel ik me nog dommer 😁. Thx voor de verduidelijking.

Ik ken het bedrijf Intel Corporation al meer dan 30 jaar, maar pas onlangs geleerd dat Intel niet alleen de afkorting is van Intelligence maar vooral de samentrekking van "INTegrated ELectronics".

Ik ken het bedrijf Intel Corporation al meer dan 30 jaar, maar pas onlangs geleerd dat Intel niet alleen de afkorting is van Intelligence maar vooral de samentrekking van "INTegrated ELectronics".
Wacht tot je leert dat IBM eigenlijk kassa's maakt!

Terug
Bovenaan