Lente & zomer 2025

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
Een vroege vogel maakt de lente niet maar godverdomme, wat een weertje :love:

Meteorologisch lente is al bezig sinds 1 maart dus het mag. Astronomische is nog wachten tot 20 maart 10:01.

Al heel de dag buiten aan het klussen, en een middagdutje buiten gedaan in het zonnetje. Genieten. :love:

Moar!

#waarblijftdeafstraffing? :unsure:

Laatst bewerkt:
Iemand van de kenners die weet of het zaterdagvoormiddag droog zou blijven in omgeving Waregem? Volgens KMI heel de dag droog.

Iemand van de kenners die weet of het zaterdagvoormiddag droog zou blijven in omgeving Waregem? Volgens KMI heel de dag droog.
Ik maak mijn lentevoorspellingen altijd in de herfst en voor komende zaterdagvoormiddag had ik ingeschat dat het droog zou blijven maar altijd kans op een bui.

Absoluut! En ook de komende 2 weken zien er prima uit. Morgen waarschijnlijk wel wat regen, maar volgende week alweer zonovergoten en richting 20 graden. Dit soort geblokkeerde patronen kunnen de opmaat zijn richting een heerlijk hete zomer.

Vooral heel weinig regen de voorbije weken (voor de verandering). En best veel zonneschijn (ook voor de verandering).

Ik ga niet klagen, al zou het voor de pollen wel tof zijn om sporadisch eens een bui te krijgen, bij voorkeur 's nachts, om de lucht te zuiveren.

Om dan vanaf 05 April terug bijna de diepvries in te duiken. Volgens ECMWF slechts een max temp van 5gr. Echte koude inval vanuit het Oosten. Gelukkig kan dit nog veranderen, is nog lange termijn. Ik kan spijtig genoeg deze kaarten niet posten. Misschien kan Gugliemo deze kaarten hier posten.

Om dan vanaf 05 April terug bijna de diepvries in te duiken. Volgens ECMWF slechts een max temp van 5gr. Echte koude inval vanuit het Oosten. Gelukkig kan dit nog veranderen, is nog lange termijn. Ik kan spijtig genoeg deze kaarten niet posten. Misschien kan Gugliemo deze kaarten hier posten.
Ja, gelukkig zijn er hier nog positieve mensen.

Die 5°C op 5 april van ECMWF ligt helemaal onderin ensemble en het gemiddelde ligt wel wat hoger. Ook niet ondersteund door GFS. Zo kan je altijd meteen panikeren natuurlijk als je 1 lijntje ziet. Kan altijd natuurlijk maar op 8 dagen kan er veel veranderen, hebben we al gezien.

Sneeuwvlagen in april zoals de vorige 2 (?) jaren. Ik zou het nog wel eens leuk vinden anders.

>35° in de zomer of vriestemperaturen in april, zo zie je maar, er is altijd wel iemand die afgestraft wordt.

Die 5°C op 5 april van ECMWF ligt helemaal onderin ensemble en het gemiddelde ligt wel wat hoger. Ook niet ondersteund door GFS. Zo kan je altijd meteen panikeren natuurlijk als je 1 lijntje ziet. Kan altijd natuurlijk maar op 8 dagen kan er veel veranderen, hebben we al gezien.

Sneeuwvlagen in april zoals de vorige 2 (?) jaren. Ik zou het nog wel eens leuk vinden anders.
Volgens GFS 20-22°C op 5 april en zelfs 25°C en meer de dagen daarna. Er moet natuurlijk ook bij gezegd worden dat de kans dat dat uitkomt zeer klein is gezien de termijn en aangezien er geen consistentie is tussen de verschillende weermodellen en runs.

Sommige modellen komen met een afkoeling volgend weekend (zoals de ECMWF run van de morgen) terwijl GFS blijft gaan voor dikke twintigers vanaf volgende week donderdag tot begin volgende week. Donderdag mogelijk een lokale 20°C, of dit zal doorzetten ook de dagen nadien daar zijn de verschillende modellen het nog niet over eens.
De enige quasi-zekerheid is dat het de komende 10 dagen zo goed als droog zal zijn.

ben al efkes aant wachten op de sensatieberichten in de media ivm langdurige droogte ? :oi22:

Terug
Bovenaan