Lente & zomer 2025

Die site grondwaterstandindicator is wel maar bijgewerkt tot begin maart en dus verouderde gegevens. Vraag me af wat de cijfers gaan zeggen bij de update.

Deze is al wat minder positief:

Nu is het eens omgekeerd. Weken aan een stuk droog ipv nat, maar absoluut nog geen maanden.
In maart heeft het hier lokaal 3x geregend: 2 korte buitjes en één van een uur of 2. Die laatste was genoeg voor de planten. Grondwaterstand en water reserves, tjah slecht beheer in ons land. Die droogte uit zich nogal regionaal ook denk ik deze periode. Zo en Ma al grote kans op regen.

Elk van de eerste 8 (en het gaan er ongetwijfeld 9 worden want we zitten weer op een perfecte curve) dagen van april 2025 hebben de zonnepanelen meer geproduceerd dan op eender welke dag van april 2024.

Vanaf zondag toch weer regen, dus de reserves zullen weer aangevuld worden. Gezien de overvloedige regen die we eerder gehad hebben lijkt het mij allemaal wel mee te vallen met de droogte nu. Het is nog niet in die mate dat mijn gras bruin begint te worden.

Ik zou dit wss moeten weten maar waarom heeft mijn kersenboom witte en roze bloeisels?

Als die takken van de onderstam zouden komen zijn die verschillend van de ent erboven. Het is bij planten ook mogelijk dat een tak een mutant is dacht ik, dan krijg je een mutatie in een enkele cel, maar die cel geeft aanleiding tot een nieuwe tak die dus genetisch verschilt van de moederplant. Sommige fruitvarianten zijn zo ontstaan, een mutatie die dan altijd maar door enten werd vermeerderd.

Da's nu toch echt godgeklaagd. Ik zit al heel de dag te hopen op regen maar tot nu alles net ten Oosten van ons gevallen. De buienlijn die nu onderweg is zag er echt veelbelovend uit, breekt die nu toch niet exact in 2 waar ik woon (Holsbeek) :confused:
Frustrerend, mijn putten moeten gevuld raken!

Het was hier juist genoeg om de straat nat te maken. Zal nog geen 1mm geweest zijn. Het zag er heel dreigend uit maar qua neerslag stelde het niet zo veel voor.
Mijn pluviometer is al een tijdje kapot, registreert niks meer.

Hier is van de voorspelde regen rond 20u30 geen druppel gevallen. Buienfront brak iets voor het bij ons kwam in 2 ten oosten en ten westen van ons. :hurrr:

En mijn vriendin mij eerder op de avond maar gek verklaren dat ik onze jonge haag eindelijk nog eens water aan het geven was terwijl het zou gaan regenen. Die haag heeft met moeite 10mm regenval gezien op de dikke maand sinds ze geplant werd en bladeren beginnen op den duur al te verkleuren.

Bah, ben dit bewolkt weer alweer kotsmoe. Vandaag ook even naar de Kempen gegaan en daar heeft het de hele dag geregend. Geen buien maar constante lichte regen, wel goed voor de natuurgebieden daar.

Nu besef ik pas hoe verwend we geweest zijn in maart en begin april.

Waar is Guglielmo trouwens?? Lijkt precies lang geleden dat hij ons nog heeft opgebeurd met zijn posts :oink:

Bah, ben dit bewolkt weer alweer kotsmoe. Vandaag ook even naar de Kempen gegaan en daar heeft het de hele dag geregend. Geen buien maar constante lichte regen, wel goed voor de natuurgebieden daar.

Nu besef ik pas hoe verwend we geweest zijn in maart en begin april.

Waar is Guglielmo trouwens?? Lijkt precies lang geleden dat hij ons nog heeft opgebeurd met zijn posts :oink:
Ons weer is niet depri genoeg geweest de laatste weken, hij wil eerst zeker zijn dat we vertrokken zijn voor enkele grijze maanden vooraleer hij zich hier weer vertoont.

Terug
Bovenaan