Yep, ECMWF zat goed met zijn voorspelling.Waarschijnlijk een stuk frisser dan donderdag en vrijdag maar droog. Donderdag-vrijdag tot 20°C. Zaterdag misschien nog 15°C maar zondag lijkt het nog maar 11-12°C te worden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yep, ECMWF zat goed met zijn voorspelling.Waarschijnlijk een stuk frisser dan donderdag en vrijdag maar droog. Donderdag-vrijdag tot 20°C. Zaterdag misschien nog 15°C maar zondag lijkt het nog maar 11-12°C te worden.
Die komen eraan hoor, nog even wachten tot de sensatieberichten rond Tom Waes, Trump en de treinstakingen uitgeput zijn...ben al efkes aant wachten op de sensatieberichten in de media ivm langdurige droogte ?![]()
Die komen eraan hoor, nog even wachten tot de sensatieberichten rond Tom Waes, Trump en de treinstakingen uitgeput zijn...
![]()
Code oranje voor natuurbrand in Limburg en Antwerpen, voor andere provincies geldt code geel | VRT NWS Nieuws
Het Agentschap Natuur en Bos trekt het alarmpeil voor natuurbranden op naar code oranje in de provincies Limburg en Antwerpen. Code oranje betekent een hoog risico op brandgevaar. Voor de andere provincies is code geel van kracht.www.vrt.be

Het is wel effectief al iets te lang droog om goed te zijn hoor.ben al efkes aant wachten op de sensatieberichten in de media ivm langdurige droogte ?![]()
euh, als je een nieuw gazon gezaaid hebt misschien wel ja. Maar verder is er nog water in overvloed hoor. Op sommige velden hier in de buurt staan nog altijd plassen, en zelfs als ik hier een spade in de grond steek is de grond nog bijna modder op 5-10cm diepte. Beken zitten ook nog allemaal goed vol.Het is wel effectief al iets te lang droog om goed te zijn hoor.
Zelf gelukkig geen last van, maar mijn vrouw en haar zus wel en dat lijkt me geen pretje.Af en toe een kleine bui zou ook tof zijn voor de hooikoortslijders. Voorlopig valt het (bij mij althans) nog mee, maar als de graspollen vrij komen zijn zo lange droge periodes minder aangenaam omdat alles gewoon blijft rond waaien.
Het is wel effectief al iets te lang droog om goed te zijn hoor.

Het is eronder wat telt!Dat het weer minder veranderlijk is dan vroeger lijkt mij wel een gevolg van de klimaatopwarming, je hebt regelmatig perioden dat het weer vastgeroest zit in een bepaald patroon, de vorige jaren extreem veel regen en nu heel droog.Dit bedoel ik dus met klimaathisteriek
Vorige zomer te nat: Klimaat!
Nu te droog: Klimaat!
Maart was inderdaad te droog maar we hebben afgelopen maanden genoeg buffer opgebouwd, en zitten nog altijd perfect op een normaal 2025 qua neerslag. Er zijn ook nergens problemen gemeld met droogte, zeker gezien het heel natte 2024.
Een droog veld of gazon betekend niet dat er een algemene droogte is heHet is eronder wat telt!
Alles is normaal: https://waterinfo.vlaanderen.be/
vooral dat laatste. Al dagen aan een stuk gewoon een perfecte curve. Ik haal momenteel rendementen die ik normaal maar in mei of juni haal.Voor mijn vers gezaaid gazon zou een buitje welkom zijn, maar voorlopig zitten de putten nog goed vol.
Verder een uitermate saai weertype, maar wel genieten zonder meer. En goed voor de zonnepanelen.
De natuur kan het wel gebruiken. Zolang we niet vertrokken zijn voor maandenlange miserie is het voor mij allemaal goed, want ik heb nog altijd PTSD van vorig jaar en het jaar ervoor.Zie nu toch de wisselvalligheid toenemen vanaf zondag 13/04. Zit al een paar dagen bij ECMWF en nu ook bij GFS.
De natuur heeft nog wel overschot hoor, alles groeit en bloeit perfect en het staat nergens te droog.De natuur kan het wel gebruiken. Zolang we niet vertrokken zijn voor maandenlange miserie is het voor mij allemaal goed, want ik heb nog altijd PTSD van vorig jaar en het jaar ervoor.
Ondanks de wisselvalligheid zal het wel redelijk zacht zijn, dus geen koude voorjaarsbuien. Regen bij 15°C is toch minder onaangenaam dan hagel bij 5°C.
Op de kaart op die link kan je zien dat een groot deel van Vlaanderen nog altijd bijna met z'n voeten in het water staat (hier in Heist-op-den-Berg ook), maar er zijn toch gebieden waar het blijkbaar wel echt droog is, zoals het noorden van Antwerpen.De natuur heeft nog wel overschot hoor, alles groeit en bloeit perfect en het staat nergens te droog.
Zelfs het grondwater staat nog overal hoog.
Actuele grondwaterstandindicator | DOV
www.dov.vlaanderen.be