Leuke kledingwinkels

Horse

Well-known member
Waar kopen jullie kledij zoals t-shirts, hemden, pulls, hoodies, broeken, … ?

Persoonlijk vind ik alleen de broeken van C&A perfect passen. Op de een of andere manier passen de broeken uit andere winkels mij nooit.

Slimfit ook niets voor mij, ik kan niet meer ademen dan 😁

Weet er iemand nog een leuke winkel zijn trouwens? Hier ben ik alle winkels beu en ik wil wel eens iets nieuws. De Tommy Hillfinger winkel is hier het meest hippe.

Zalando.
Broeken wel liever in de winkel omdat dit toch beter is als je ze kan passen. De laatste die ik gekocht had was bij Mr Marvis en die zijn zalig!

Alles bij ZEB wegens vriendin die daar in 't management zit. :unsure:
Nadeel is dat ik dus nooit iets draag dat ik zelf heb gekozen.

Broeken koop ik in de Mango in Spanje als ik m'n ouders ga bezoek. Degelijke kwaliteit, passen perfect en 1/3 goedkoper dan de Mango hier.
T-shirts zijn moeilijk want in hou niet van een baggy fit. De shirts van Marcel de Bruxelles uit de Zeb passen mij net goed en zijn van heel goede kwaliteit dus die koop ik vaker.
Voor hemden ben ik grote fan van de kwaliteit van River Woods, dus die koop ik meestal daar.

Broeken online: Amazon, Zalando, Vinted
Hemden online: Seidensticker, Ledub, Vinted
Jassen online: Zalando, Vinted

Fysieke winkels: Jules

Vroeger fysiek ook Esprit/EDC maarja...

Dat is het zowat. :unsure:

Formele hemden: Hawes & Curtis of Charles Tyrwhitt
Casual hemden: Octobre
Tshirts: Hollister, ik heb gewoon een 20tal dezelfde crewneck basic tshirts in een waaier aan kleuren
Polo's: Ralph Lauren
Shorts: Hollister of J&J
Broeken: Ralph Lauren (chino, corduroy, flanel), Levis (jeans)
Truien: Hollister of Ralph Lauren
Pakken: Suitsupply, vroeger ook Van Gils

Ik vind eindeloos shoppen doodvermoeiend en ik krijg de kriebels van drukke chaotische winkels. Ik blijf dus al jaren bij een paar vaste merken/winkels waar ik de maten en fits ken en gewoon af en toe wat nieuw gerief koop zonder veel te moeten nadenken of passen.
Niet altijd de goedkoopste merken maar ik betaal graag voor 'gemak' ofzo :unsure:

Ik koop eigenlijk bijna altijd op de Bijenkorf of Otrium.

Hemdjes: Ralph Lauren
Broeken: Gstar of Scotsch & Soda
Truien: Ralph Lauren / Mcgregor / River Woods
Polo’s: Ralph Lauren / Mcgregor

Tshirts draag ik zelden, enkel thuis.

Ik koop praktisch alles van Scotch en Soda. Soms in de winkel zelf, maar die zijn (hier in de buurt gesloten). Daarnaast ook nog via Otrium. Is een soort outlet, maar is belachelijk goedkoop.

Ik heb ook dat 'probleem' met slim fit broeken.

Maar als ik naar de winkels ga die hier aangeraden worden, zoals de ZEB of ook JBC is het enige dat ze daar hebben van die slim fit ondingen.
En dan kijken die poppemiekes nog zuur naar mij ook als ik hun antwoord dat ik die broeken niet aan mijn lijf wil.

Bijkomend probleem voor mij is dat ik 36 in lengte moet hebben, en om de 1 of andere reden hebben ze dat NOOIT in die winkels liggen.
Tis altijd max 34...
'Maar je kan die wel bestellen hoor'... tja dan zou ik hier niet staan natuurlijk maar gewoon online bestellen.

Winkelen doe ik niet graag, maar als het van de moetes is ... in ZEB vind ik wel vaak mijn ding. Soms ook JBC of H&M. Of PME Jeans. Er zijn nog wel andere winkels zoals WE of Zara, maar ik heb niet echt een voorkeur. Ik probeer daar wel zo efficiënt mogelijk in te zijn: niet winkel in, winkel uit en eindeloos twijfelen maar eerder doortastend naar een winkel gaan en daar proberen zoveel mogelijk bij elkaar te scharen en passen en dan hopelijk kopen. Op maximaal een uur tijd klaar en dan hopelijk iets leuks gaan doen.

Alles online, meestal Zalando. Ik vind weinig zaken zo hatelijk als naar een veel te warme winkel gaan om daar een hoop zaken te verzamelen die misschien passen, en dan in zo'n (soms te klein) kot te duiken om het te passen.

Merknamen dienen bij mij gewoon om te herinneren wat een beetje past. Zo vond ik polo's van Fred Perry goed zitten, maar voor die prijs vind ik die nu wel snel er afgewassen uitzien.

Slim fit is gewoon onzin IMO.

De broeken zijn ongeveer dezelfde prijs van andere merken zoals bv Tommy Hilfiger, G-Star, Brax,...
Alleen de rest van hun kledinglijn vind ik ook wel wat aan de dure kant.
Geen goedkope broeken bij Mr Marvis, maar als de kwaliteit navenant is heb je er wel lang genot van. 120 euro voor een broek vind ik wel al stevig, maar het kan nog duurder.

Vooral de AS Adventure, online, en dan wat zaken trachten te scoren tijdens de laatste week van de solden.

Hebben ook veel courante merken.

Hemden van marco polo en zo gescoord aan -50 en -70%.

T-shirten in afkorting aan overvloed steeds.

Laatst bewerkt:
Wat t-shirts betreft haal ik de basic zwarte en witte gewoon bij Zeeman. Die passen perfect, want ik heb bij veel kledingmerken het probleem dat die te kort zijn (lange romp). Bij Zeeman zijn die iets langer van model. Dat ze daar ook nog eens goedkoop zijn is goed meegenomen. Kousen haal ik daar ook.

Persoonlijk vind ik alleen de broeken van C&A perfect passen. Op de een of andere manier passen de broeken uit andere winkels mij nooit.
Idem! Die hebben een super pasmaat. Veel andere winkels zijn een drama op dat vlak, vooral H&M heb ik de indruk.

Verder in het algemeen het gevoel dat het aanbod voor mannen vaak héél beperkt is en veel van hetzelfde. Er is de "ge ziet eruit als een puber" en de "ge ziet eruit als de businessman strak in het pak"-collectie, daartussen is er vaak niet veel keuze.

Terug
Bovenaan