Locatie en agenda delen in een relatie en/of gezin

Hier ook een gedeelde agenda. Maar die van ons veegt vaak haar klote aan men plannen. Of gaat dingen plannen opdiezelfde dag met de insteek dat ik mijn zaakje maar op een uur of 2 moete afhandelen. Iets waar ik soms wel kan van rotten.
Zij weet bv al 10 maanden dat ik 13 oktober vertrek op vakantie en omstreeks 11.30h wordt opgehaald.
Regelt zij onlangs dat ze gaat werken op verkiezingsdag.
Als ik dan de vraag stel wie past er dan op de kids? Ah ja regelt dat dan maar met ons mama.. Ah ok.
Nuja soit drama maak ik er ook niet van.
FIjne partner zeg.

Hier zou zoiets er nooit inkomen. We weten ook van elkaar dat we zoiets "not done" vinden. Wij zijn één gezin maar niet één persoon (straks gaan we als koppel nog een gemeenschappelijk fb profiel aanmaken :LOL:), dus moeten elks ook nog ons eigen leven kunnen leiden zonder constant gevolgd te worden door elkaar.

We kennen een koppel dat hun locatie 24/7 met elkaar deelt en wij hebben dat altijd vreemd gevonden. Bij mij ruikt zoiets naar wantrouwen en ik zou dat dus ook zo begrijpen als ik de vraag krijg van m'n vriendin om m'n locatie 24/7 te delen.

Locatie delen doe ik ook niet aan mee.

Bij mij gaat het zelfs verder. Ik vind zelfs dat een GSM privé is, en dat niemand daar iets in te zoeken heeft. Zelfs mijn vriendin niet. Ik krijg van mijn zus nota bene dan de opmerking dat mensen die hun gsm in een relatie niet open stellen iets te verbergen hebben. :D

Mijn vriendin geeft altijd wel de opmerking dat overspel of andere zaken altijd wel uitkomen zonder die extra "controle" wat eigenlijk ook waar is. Vriendin en ik wonen niet samen en sturen dagelijks dus zouden dat ook snel aanvoelen.

Agenda delen grote voorstander, als de vriendin afspreek met vriendinnen dan weet ik dat ik die dag niks kan plannen tenzij de kindjes ergens naartoe gaan.

Vice versa ook, als ze ziet dat ik op vrijdag met collega’s pinten ga pakken en dans’ke ga placeren dan weet ze dat ze zaterdag in de voormiddag niet veel moet plannen met mij. :unsure:

Ook gewoon handig wanneer ik weet wanneer ze naar de kapper moet, nagels moet laten doen, vergadering heeft na werk (onderwijs),….

Amai, ik zou niet meer zonder gedeelde agenda kunnen. Ik heb daar ook eigenlijk nooit bij stilgestaan, voor mij is dat totaal geen inbreuk op mijn privacy. Gewoon super praktisch om iets te plannen en te kunnen kijken of de partner die datum in kwestie beschikbaar is voor de kinderen.
Mijn locatie kan die ook wel zien, het alarm van ons huis is daar ook op ingesteld (gaat aan wanneer niemand thuis is en daarvoor is er dus ook locatie delen). Via findmy vind ik ook wel waar ie zit maar ik gebruik dat alleen maar als ik weet dat ie naar huis aant rijden is en dat ik wat kan timen dat het eten klaar staat bij thuiskomst.
Het zou mij ook heeeeeel hard verbazen dat ik continu getraceerd of gecontroleerd wordt, maar er is gewoon veel wederzijds vertrouwen thuis denk ik. Ben ook wel getrouwd met een huismus dus de locatie is doorgaans weinig interessant; als hij niet aan zijn pc zit dan zal hij wel op het toilet zitten.

Ik deel mijn agenda ook, zou heel handig zijn ware het niet dat hij constant vergeet dat hij dat kan zien en dan toch nog 3x vraagt wat de plannen zijn 😅 (of ik zeg het gewoon voor het zekerste nog een paar keer)

Locatie delen doe ik enkel als ik 's nachts nog alleen op pad ben, als ik van't stad naar huis aan't fietsen ben, of ook wel eens als ik laat ga lopen. Hij heeft dat nooit gevraagd, ik deed dat gewoon voor wat gemoedsrust (en nu doe ik het vooral omdat hij in de gaten houdt wanneer ik bijna thuis ben en dan de garagepoort net voor ik toekom open doet zodat ik gewoon binnen kan fietsen❤️ )

Zou het wel eigenaardig vinden mocht hij plots vragen om permanent mijn locatie te zien, zou bij mij toch ook de indruk geven dat hij mij wantrouwt. Als ge zoiets samen afspreekt voor het algemene gemak (aka weten wanneer de ander bijna thuis is voor avondeten enzo) is dat wel anders, k zou er ook totaal niet mee inzitten om dat te doen in zo'n geval.

Ik deel mijn agenda ook, zou heel handig zijn ware het niet dat hij constant vergeet dat hij dat kan zien en dan toch nog 3x vraagt wat de plannen zijn 😅 (of ik zeg het gewoon voor het zekerste nog een paar keer)

Locatie delen doe ik enkel als ik 's nachts nog alleen op pad ben, als ik van't stad naar huis aan't fietsen ben, of ook wel eens als ik laat ga lopen. Hij heeft dat nooit gevraagd, ik deed dat gewoon voor wat gemoedsrust (en nu doe ik het vooral omdat hij in de gaten houdt wanneer ik bijna thuis ben en dan de garagepoort net voor ik toekom open doet zodat ik gewoon binnen kan fietsen❤️ )

Zou het wel eigenaardig vinden mocht hij plots vragen om permanent mijn locatie te zien, zou bij mij toch ook de indruk geven dat hij mij wantrouwt. Als ge zoiets samen afspreekt voor het algemene gemak (aka weten wanneer de ander bijna thuis is voor avondeten enzo) is dat wel anders, k zou er ook totaal niet mee inzitten om dat te doen in zo'n geval.
Hier probeer ik die net zolang mogelijk toe te houden.

Maar ik volg je mening wel. Al delen wij hier geen enkele vorm van locatie.
Als ik mij alleen al voorstel dat ik telkens kan zien wanneer mijn vrouw zich weer eens naar 'den action' gaat begeven, dan is de fun er snel af.

Misschien dit er even uit trekken, weet niet of er een beter topic voor is.

Maar zijn er hier koppels die constant de mogelijkheid hebben om elkaars locatie te checken?
Langs een kant zou ik daar geen problemen met hebben denk ik, niets te verbergen.
Kan zelfs soms makkelijker zijn dan te moeten vragen waar ben je/wanneer ben je thuis/etc.
Niet op de controlerende factor dus maar gewoon praktisch.

Ik hoor dit steeds vaker van mensen. En dit is mijn persoonlijke mening daarover: :wtf: :wtf: :wtf:

Sorry maar daar is echt een serieus ziek kantje aan. Zelfs bij uw kinderen. En zeker bij uw partner. Wat een dystopische maatschappij. Precies de surveillance-staat met de ANPR-camera's, maar dan niet alleen van uw overheid (of wat had je anders verwacht van dat onbetrouwbaar orgaan met eindeloze controledrang?) maar uw eigen partner die u zoiets lapt. Constant iemand die over uw schouders heen kijkt? En wat is het volgende? Een babyfoon opgespeld krijgen?

"Niets te verbergen", dat is de manier waarop Communistisch China zijn burgers aan de ketting legt.

Met de fiets gaat die van mij nu niet weg, maar wij delen ook wel een waze'ke als de ene van ver komt ofzo.
Ook gewoon super handig om te zien wanneer het eten klaar moet zijn.

Bij mij gaat het zelfs verder. Ik vind zelfs dat een GSM privé is, en dat niemand daar iets in te zoeken heeft. Zelfs mijn vriendin niet. Ik krijg van mijn zus nota bene dan de opmerking dat mensen die hun gsm in een relatie niet open stellen iets te verbergen hebben. :D

Het is te zien wat ge bedoelt met openstellen natuurlijk.
Als die van mij haar niet op gemakt voelt met contacten die ik heb met bepaalde vrouwen en ze vraagt of ze de berichten es mag zien, be my guest en omgekeerd ook.
We hebben daar al eens "discussie" over gehad omdat iemand van mijn werk me heel vaak stuurde 's avonds en in het weekend. Ze zag dan wel geregeld dat ze stuurde (want ja die gsm ligt nu eenmaal vaak in het zicht of dat komt binnen op de auto) en vertrouwde dat niet. Het is dan ook nog eens best een knappe vrouw dus ja.
Als ze dan de berichten zag dan zag ze ook dat dat 90% over het werk ging en was ze meer op haar gemak.

Ik heb niet de nood om haar constant te controleren of in haar gsm te kijken (al hebben we wel elkaars code, maar dat is eerder organisch gekomen. Als de ene aan het rijden is en die vraagt of ge wat berichten wilt beantwoorden bijvoorbeeld), maar als iets niets goed voelt zou ik toch appreciëren dat we daar samen dan eens naar kunnen kijken.

Echt erin neuzen zonder toestemming zou ik nu niet doen, tenzij er ernstige aanwijzingen zijn dat er iets speelt.

Mijn vriendin geeft altijd wel de opmerking dat overspel of andere zaken altijd wel uitkomen zonder die extra "controle" wat eigenlijk ook waar is. Vriendin en ik wonen niet samen en sturen dagelijks dus zouden dat ook snel aanvoelen.

Daar ben ik dan weer niet mee akkoord. Bij mijn ex wist ik ook dat er iets speelde, ga dat verhaal nu niet opnieuw uit de doeken doen.
Maar toen ik haar met iets confronteerde en haar gsm nam én toen bleek dat ze haar code veranderd had tja dan weet ge dat er écht wel iets is.

Als ik toen in haar gsm had gekunnen op dat moment en bepaalde berichten had gezien dan was ik maanden ervoor al op bedrog uitgekomen en had dat allemaal wat sneller kunnen gaan.

Ik hoor dit steeds vaker van mensen. En dit is mijn persoonlijke mening daarover: :wtf: :wtf: :wtf:

Sorry maar daar is echt een serieus ziek kantje aan. Zelfs bij uw kinderen. En zeker bij uw partner. Wat een dystopische maatschappij. Precies de surveillance-staat met de ANPR-camera's, maar dan niet alleen van uw overheid (of wat had je anders verwacht van dat onbetrouwbaar orgaan met eindeloze controledrang?) maar uw eigen partner die u zoiets lapt. Constant iemand die over uw schouders heen kijkt? En wat is het volgende? Een babyfoon opgespeld krijgen?

"Niets te verbergen", dat is de manier waarop Communistisch China zijn burgers aan de ketting legt.
In een gezonde relatie "lapt" niemand u iets, maar doet ge zoiets met wederzijdse toestemming.

Wij hebben een gedeelde agenda en ik zou het niet meer kunnen missen, zeer handig om te weten voor mij wanneer ze een personeelsvergadering heeft of naar de kapper moet of zo, wij zetten daar ook onze gezamenlijke dingen zoals weekendjes in en de kinderen hun activiteiten en of we al opvang hebben voor de kinderen als dat nodig is.

Wij hebben ook nog wel een weekplanner hangen in de keuken, da's handig voor zowel onszelf als voor de kinderen.

Qua locatie delen: wij zitten in zo'n Apple family groep en kunnen als we willen dat dus zien, maar gebruiken dat eigenlijk nooit. Ik zie het praktisch nut er wel van in zoals hierboven beschreven staat, maar vind het zelf niet per sé nodig.

Qua locatie delen: wij zitten in zo'n Apple family groep en kunnen als we willen dat dus zien, maar gebruiken dat eigenlijk nooit. Ik zie het praktisch nut er wel van in zoals hierboven beschreven staat, maar vind het zelf niet per sé nodig.
Hier hetzelfde. Denk er zelfs nooit aan dat te gebruiken. Sommige zijn hier beetje paranoia 😅.

Elkaars locatie checken geeft ook maar de illusie van controle hé. Als het gaat over overspel vinden mensen wel manieren om dat te omzeilen, het is niet dat er een tracker ingenaaid zit in uw lijf. Plus, als je al elkaars locatie continu moet weten om overspel te vermijden zit er dikke kans al wat mis qua vertrouwen in de relatie.

Verder doet ieder koppel daar zijn eigen gedacht over zeker? Als je dat handig vindt, doe maar. Hier gaat dat niet verder dan bvb. ergens op een evenement "waar zit je?" - "wacht ik zet efkes mijn locatie aan".

Ik denk dat de verwachtingen van sommigen, die het niet gebruiken, wel ver weg ligt van de realiteit met die dat het wel gebruiken. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo spannend is als sommigen denken.

Een gedeelde agenda daarentegen is super handig. Tenzij je nog pril in je relatie zit, kan ik me eigenlijk geen reden bedenken om het niet te gebruiken. Zeker met kinderen is dat wel handig.

Wij hebben een gedeelde agenda, maar zijn allebei te nonchalant om die goed up to date te houden dus overlappingen gebeuren al eens.

Als mijn vriend gaat lopen of fietsen zet hij de tracker van zijn Garmin op zodat ik hem makkelijk zou terugvinden als er iets zou gebeuren.

In een gezonde relatie "lapt" niemand u iets, maar doet ge zoiets met wederzijdse toestemming.

Jaja, ik ken dat, die "wederzijdse toestemming". En als uw partner weigert, dan gaat het van: "Ah, heb je iets te verbergen misschien?". Heel vrijwillig hoor.

Neen, die vraag alleen al zou me doen steigeren. En neen, ik heb niets te verbergen.
Maar wat ik wel graag zou willen bewaren is mijn zelfrespect en mijn vrijheidsgevoel. Is dat ook een voldoende basis om fans van surveillance-technieken af te weren?

Terug
Bovenaan