Loodgieterij-topic

Op mijn thermostaat vraagt hij alvast geen warmte, dus het enige dat "zou" kunnen is dat hij water warmt, maar er is geen boiler tenzij mss ne mini-ingebouwde. Kzal volgende keer ne keer op het schermke kijken.
Is mogelijk dat er een comfortfunctie actief is die de warmtewisselaar intern op temperatuur houdt om zo sneller warm water te hebben. Als die wisselaar deels verstopt zit kan dit wel dat lawaai verklaren

Is mogelijk dat er een comfortfunctie actief is die de warmtewisselaar intern op temperatuur houdt om zo sneller warm water te hebben. Als die wisselaar deels verstopt zit kan dit wel dat lawaai verklaren
Hm, ik weet niet of die actief is, ik heb al een chauffagist laten afkomen en die vond geen probleem en twijfelde zelfs of het van de ketel kwam, lol En als dat zo is, dan nog duurt het nogal eer mijn water warm is :D kzal het eens opzoeken

*edit* Ik heb de ketel zelf al opgezocht, geen comfortfunctie actief. Ik vraag wel nog na bij Engie wat het knopje "voorverwarmen" betekent op hun Boxx, want dat is relatief nieuw (maar nieuwer dan het fucking getik) En mijn warm water staat op 50 graden, is dat genoeg eigenlijk?

Laatst bewerkt:
Dat getik komt vaak van de hoofdwisselaar/ branderdeksel. Bij de onderhoudset zit er een zakje vet om aan de draadeindjes/4 plaatsen waar het branderdeksel contact met de wisselaar maakt, te doen.

Sedert vanochtend geen sanitair warm water meer op de remeha doorstromer hier. Chauffage doet het wel nog. Ergens iets verstopt ofzo? Is al keer herstart en ook al eens het wat goed laten lopen. Blijft gewoon koud aan de uitgang van de ketel, in tegenstelling tot de chauffage output.. :/

Sedert vanochtend geen sanitair warm water meer op de remeha doorstromer hier. Chauffage doet het wel nog. Ergens iets verstopt ofzo? Is al keer herstart en ook al eens het wat goed laten lopen. Blijft gewoon koud aan de uitgang van de ketel, in tegenstelling tot de chauffage output.. :/
Drieweg kleppen durven soms wel eens kapot gaan, als cv uit staat eens warm water nemen en kijken of cv opeens warmte steekt

Leiding sanitair blijft ijskoud, kwam eerst heel even warm, maar direct weer koud. Die van de verwarming voel ik ook niet echt warmer worden. Pomp draait allessinds wel goed. Gasverbruik gaat ook niet naar omhoog als ik warm water vraag..

Leiding sanitair blijft ijskoud, kwam eerst heel even warm, maar direct weer koud. Die van de verwarming voel ik ook niet echt warmer worden. Pomp draait allessinds wel goed. Gasverbruik gaat ook niet naar omhoog als ik warm water vraag..
Komt ook op het scherm dat em bezig is met sanitair? Denk zelfs dat het op de thermostaat komt als het zo nen isense is.

Komt ook op het scherm dat em bezig is met sanitair? Denk zelfs dat het op de thermostaat komt als het zo nen isense is.
Ja, ik zie het kraantje staan op dat moment. De thermostaat is al vervangen door een Tado ondertussen, en op die staat het warm water ook effectief _aan_ op dat moment.

Ja, ik zie het kraantje staan op dat moment. De thermostaat is al vervangen door een Tado ondertussen, en op die staat het warm water ook effectief _aan_ op dat moment.
En als je bij info kijkt, kan je normaal enkele temperaturen uitlezen als em bezig is, moet eens kijken wat er daar op komt

En als je bij info kijkt, kan je normaal enkele temperaturen uitlezen als em bezig is, moet eens kijken wat er daar op komt
Daar zie ik enkel 76 voor verwarming en 60 voor water. Daarnet nog eens geprobeerd, ik heb heel even warm water gekregen en dan werd het direct opnieuw koud.

Terug
Bovenaan