Thuis blijven wonen op lange termijn als volwassene?

Maar is het niet raar om voor altijd thuis te wonen?

Verkoper heeft nog niet getekend. Ik moet eerst tekenen.
Met de vastgoedprijzen tegenwoordig is dat toch minder raar dan vroeger om langer thuis te blijven wonen. Ik zou me daar niet te veel van aantrekken.

Verkoper heeft nog niet getekend. Ik moet eerst tekenen.
My 2 cents: stop met na te denken over wat andere mogelijks zouden kunnen denken.
Wil je thuis blijven wonen? Gewoon doen
Wil je zelfstandig alleen gaan wonen? Gewoon doen
Wil je een appartement kopen en na een half jaar terug bij mama gaan inwonen? Gewoon doen

Mijn ouders zijn ook altijd bij mijn grootouders (langs moeders kant) blijven wonen. Hebben het huis verbouwd naar een kangoeroe woning.

Ondertussen zijn beiden grootouders overleden en woon ik nu in het gedeelte waar zij woonde en mijn ouders wonen op de bovenste 2 verdiepingen.

In de huidige economie kan het zelfs heel voordelig zijn om bij uw moeder te blijven wonen. Zeker als je geen interesse hebt om een relatie aan te gaan. Heb zelf een vriend die bij z'n moeder blijft wonen en die is al bijna 50. Ook geen interesse om een relatie aan te gaan en ziet het nut niet in van zich financieel te investeren in eigen woning.

Huis is afbetaald, hij is enig kind en ze delen in de kosten. Als ik denk aan wat hij allemaal doet met de kosten die hij uitspaart en later ook zal uitsparen word ik er soms wel eens jaloers van.

Situaties verschillen natuurlijk en het belangrijkste voor uzelf is uitzoeken wat je zelf wil.

Idd, dat komt toch dikwijls voor, maar misschien wel eerder met gescheiden leefgedeelte. Maar 't is uw leven en je hebt er maar 1. Leef dat zoals je zelf wil, niet zoals anderen willen (of dat je denkt dat ze dat willen).

Ik weet alleen niet of een bod via mail geldig is als ik nadien een bodformulier krijg dat ik zelf nog moet invullen (nog niet tegengetekend door verkoper). Als ik 10 % moet betalen, wat zoudeb jullie dan doen want is veel geld.

Ik vind het jammer dat het huis niet kan opgesplitst worden, maar ergens ook wel logisch.

De maatschappij veroordeelt precies ook wel als je nooit uit huis gaat.

Ik weet alleen niet of een bod via mail geldig is als ik nadien een bodformulier krijg dat ik zelf nog moet invullen (nog niet tegengetekend door verkoper). Als ik 10 % moet betalen, wat zoudeb jullie dan doen want is veel geld.

Ik vind het jammer dat het huis niet kan opgesplitst worden, maar ergens ook wel logisch.

De maatschappij veroordeelt precies ook wel als je nooit uit huis gaat.
Wat staat er precies in die mail? Wordt er effectief akkoord gegaan met uw bod of heb je de vraag gekregen om je bod in te dienen via dit formulier?

maatschappij is een farce als het over het individu gaat. Maatschappij dicteert wat sociaal acceptabel gedrag is. Betekent niet dat elk individu ermee akkoord is. Jij bepaalt nog steeds wat je zelf wil doen want het is jouw leven en net omdat het jouw leven is, is dit een keuze waarbij jezelf de afwegingen moet maken.

Het bodformulier is louter een formaliteit als het bod officieel is ingediend. Je kan het navragen bij het immo-kantoor of het bod kan ingetrokken worden, wat bij mijn weten altijd mogelijk is tenzij de verkoper het bod heeft aanvaard. Eenmaal aanvaard dan hang je eraan vast.

lol waarom zit jij in met wat de maatschappij denkt haha
Als je 10% geeft moet je het wel kopen of bye bye money.
Zou je niet eerst bij de bank horen of je het uberhaupt wel kan betalen?
Ik zou het gewoon kopen en als het 2 kamers heeft kan uw mama daar ook is blijven overnachten.

Heb je nu eigenlijk al contact opgenomen met dat kantoor, want je blijft je vraag hie maar herhalen, terwijl al tig keer is gezegd dat je bij hen moet horen of je het nog kan intrekken

Wat staat er precies in die mail? Wordt er effectief akkoord gegaan met uw bod of heb je de vraag gekregen om je bod in te dienen via dit formulier?
Geen akkoord voor bod. Enkel bodformulier en in die mail met bodformulier staat. Na ondertekening van jouw kant laten we dit meteen tekenen door verkoper

Het lijkt mij hoe langer, hoe sketchyer dat het wordt. Je zegt geen akkoord voor bod maar verder zeg je dat na ondertekening ze gaan laten ondertekenen door de verkoper. Dus er is wel een akkoord?

Normaal gesproken laat een immo-agent weten of je bod aanvaard is. Ofwel op mail of via telefoon, dat op zich maakt niet uit. Of het bod aanvaard werd de verkoper maakt wel iets uit. Vanaf dat moment ben je een mondelinge overeenkomst aangegaan en die is wel degelijk bindend.

En zijn er dan geen opschortende voorwaarden - als je mama je financieel niet zou helpen (wat een vrije keuze is) wordt de financiering een probleem meen ik tussen de regels te lezen, via deze omweg kan je er mogelijks ook onderuit mocht er toch al een soort van akkoord zijn.

Ik herhaal :

Als je je bod wilt intrekken. Zo snel mogelijk doen. Zolang het niet aanvaard is, is dat absoluut geen probleem.

Ook als antwoord op je andere vraag :

Geen vormvereisten voor een bod

“Een bod op mail, per sms, zelfs een mondeling bod, kan bindend zijn”, zegt notaris Carol Bohyn woordvoerder Notaris.be. "Kopers zijn zich daar niet altijd van bewust. Op het moment dat de verkoper je laat weten dat hij je bod aanvaardt, is de verkoop juridisch gesloten.

Oudere topics van een andere generische vrouwennaam.

Bijlagen

• Screenshot_2026-02-05-16-24-47-45_58dbc85f52b32aeb51acc332613e475d.jpg
    Screenshot_2026-02-05-16-24-47-45_58dbc85f52b32aeb51acc332613e475d.jpg
    341,1 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan