Chilliewillie88
Active member
Als je graag wil alleen wonen doe dat dan. Jij bent niet verantwoordelijk voor het geluk van je ouders.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Anderzijds twijfel ik zo hard. Laat ik mijn moeder alleen en zit ze dus een hele dag alleen? Ik voel me zo slecht hierdoor. Mijn moeder is enthousiast over het appartement ondanks de spoorweg. Ze wilt mijn geluk niet in de wegstaan zegt ze, maar ik weet dat ze het ergens ook heel erg vind, maar dat zal ze niet uitspreken.
I wish this was trueEen moeder zal het spijtig vinden dat ze je minder zal zien maar ELKE ouder wil maar 1 ding: het beste voor zijn kind en dat zijn/haar kind gelukkig is.
Ik ben een vrouw van 29 jaar. Ik ben enig kind en woon nog thuis. Ik ben single.
Normaal gezien zou ik dit jaar uit huis gaan. Maar mijn ouders zijn vorige zomer gescheiden na een huwelijk van bijna 30 jaar.
Dit heeft en doet nog steeds ontzettend veel met me (ookal ben ik volwassen).
Mijn ouders hun gezondheid is beiden helaas niet top. Ze hebben beiden een chronische ziekte, maar kunnen wel nog zelfstandig leven en alles zelf doen (tot hiertoe). Mijn vader is reeds op pensioen en mijn moeder is altijd huisvrouw geweest.
Er is verder buiten hen geen familie meer en zij hebben buiten mij ook niemand meer. Geen familie, vrienden,... niets.
Ik heb altijd een hele goede band gehad met mijn mama en ben altijd heel close geweest met haar en nog, al zijn er nu soms wel wat strubbelingen rond de scheiding, maar we doen veel samen.
Wij wonen in een heel groot (ongemakkelijk) huis (+- 300 m2) met grote tuin.
Ik weet nu niet wat ik moet doen. Zou ik wel of niet uit huis gaan. Ik heb de financiële mogelijkheden om uit huis te gaan. Er staan mooie appartementen te koop op minder dan 5 km van thuis.
Maar als ik niet bij mijn mama ben na mijn werk of in het weekend wil dit zeggen dat zij alleen zit. Nu zit zij reeds 5 dagen alleen thuis, maar s' ochtends en s'avonds ziet ze me, eten we samen,... Is toch nog anders wanneer dit helemaal wegvalt.
Ik zou zeker nog 4 à 5 keer langsgaan per week als ik alleen ga wonen, maar vraag me af of dat het waard is. Anderzijds heb ik het gevoel dat ik 'life skills' mis zeg maar door nog thuis te wonen. Dat je zaken leert van alleen wonen die ik onmogelijk al thuis wonend kan leren (leren alleen zijn,...).
Mijn schuldgevoel is zo groot, maar anderzijds wil ik binnen 5 jaar ook geen spijt hebben van mijn beslissing. Ik wil nu een beslissing maken voor de lange termijn, want ben hier al 2 jaar in mijn hoofd mee bezig en dan kwam de scheiding opeens.
Iemand tips of advies hoe hier mee om te gaan? Lig hier echt wakker van en weet niet meer wat de juiste beslissing is.
Hopen dat het bod niet aanvaard wordt.Ik heb net via mail een bod gedaan op een appartement op 5 minuten van thuis. Maar ben volledig in paniek geschoten en wil hier niet weg. Ik zou toch graag thuis willen wonen. Ik ben helemaal in paniek en er is serieuze ruzie tussen mij en mama nu (ze heeft mij financieel geholpen). Ik kan niet meer en weet even niet wat te doen. Iemand advies aub?
Paniek is nooit een goede raadgever, geen man overboord:Ik heb net via mail een bod gedaan op een appartement op 5 minuten van thuis. Maar ben volledig in paniek geschoten en wil hier niet weg. Ik zou toch graag thuis willen wonen. Ik ben helemaal in paniek en er is serieuze ruzie tussen mij en mama nu (ze heeft mij financieel geholpen). Ik kan niet meer en weet even niet wat te doen. Iemand advies aub?
Als ik het wil verhuren moet ik 12 % registratie betalen toch?Paniek is nooit een goede raadgever, geen man overboord:
Als die ruzie rechtstreeks hiermee te maken heeft - ook geen man overboord toch
- Bod niet aanvaard: geen probleem
- Bod aanvaard: geen probleem, je kan beslissen er gaan te wonen, je kan beslissen er niet gaan te wonen en te verhuren, te verkopen, boete te betalen om niet op in te gaan, indien bod onder opschortende voorwaarden mogelijks zelfs geen gevolgen
Als ik het wil verhuren moet ik 12 % registratie betalen toch?