utolor.
Well-known member
Dat is de oude vloer, daar komt isolatie bovenop en laminaat aangezien die vloer lager ligt dan de rest van de vloer in huis (was garage). Dus qua uitzicht maakt het niet veel uit, het is meer om het luchtdicht te hebben en evt. naar stevigheid toe. Zal er een klein beetje PUR indoen zodat de mortel blijft zitten en dan afvullen met mortel.ik zou dat tegeltje uitslijpen en er een nieuw in de plaats leggen, indien je dat niet hebt, vullen met mortel en glad afstrijken. Een stuk alupex kon ik anders wel missen, dan moest je geen hele rol kopen.
Ik heb uiteindelijk zo goed als de hele rol (10m) kunnen gebruiken, aangezien we de radiator dan maar ineens een stuk verder hebben gehangen. Ik kon het met minder doen, maar nu heb ik de leidingen ook mooi langs de muur in de kruipkelder kunnen laten lopen in plaats van dwars door de ruimte. Maar merci voor je aanbod!
Ik heb ondertussen gaten van 26mm geboord en de leidingen erdoor gestoken, daarnet nog zo'n M24x16mm setje gaan halen om het onderblok van de radiator op de leidingen te kunnen vastzetten (natuurlijk na eerst de verkeerde maat - M22x16mm - gekocht te hebben
). Ik hoop dat het waterdicht gaat afsluiten, want de afdichtingen zijn wel iets anders.Links origineel, rechts net gekocht
Nu zit ik nog met 1 vraag eigenlijk. Het CV systeem is nu volledig leeg, dus zit vol lucht. Hoe vul ik dat nu terug moet water? Mag ik het circuit eerst volledig dichtzetten en dan de waterkraan openzetten om het vol water te laten lopen en eens de druk hoog genoeg is pas ontluchten? Of moet ik van zodra ik begin te vullen al meteen zorgen dat de lucht ergens kan ontsnappen? Sorry voor de mogelijk domme vraag, maar ik heb nog nooit een CV circuit leeg laten lopen, laat staan terug gevuld.
.

. Maar ChatGPT is er ook van overtuigd dat het buiten de woning afgesloten moet worden, dus die begrijpt het ook niet