Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgende week komt er iemand kijken, is lucht die er in zit denk ik..Das te zien hoe erg het is he... Als het blazen zijn van vocht, moet dat vocht weg hè. Anders eens foto's nemen?
Heb je al eens geluisterd bij een dakwerker?
Sterker nog: Het is nog erger geworden. Het loopt nu helemaal niet meer weg. Het water blijft staan. Merkwaardig genoeg als ik -de filter voor haren te vermijden- uit de douche haal dan loopt het water wél vrij vlotjes weg --> Zo heb ik het water toch nog weg gekregen. Nadien ben ik nogmaals 2x extra gaan douchen --> Water blijft weglopen. Dan filter er terug ingestoken om te testen--> ASAP wéér 100% stilstand. Hmm ...
Puntje 1 lijkt op mijne filter en dat krijg ik er uit. Puntje 2 kan er hier niet uit. (zonder het kapot te breken)Krijg jij nog dingen uit de afvoer -- door te trekken of draaien (zonder tools)
Die stookt altijd wat bij om op temperatuur te blijven wrs.
Ik heb hier ook een splinternieuwe gasketel / boiler (Buderus - half jaartje oud) die dagelijks bijstookt om op temperatuur te blijven (appartement 99 m²) en ik heb geen zonnepanelen. De mijne is wel maar ene van 12 liter. Maar goed, aldus 8.33* mijn inhoud. 0.1295 (daggemiddelde aug) * 8.33 = 1,08 m³ per dag in vergelijking met uwe ketel?Ja maar is dat niet veel? 2 kubieke meter op ne dag?
Ik heb bij nader inzien ne doorstromer en die werkt op gas. Er zijn zo te zien twee types van gasboilers. Ik heb ne buderus logamax plus “gb172i.2”.Hebt gij echt een boiler voor 12 liter op gas ???
Of is dat een typo en moet dat 120 l zijn .
Ik probeer gewoon wat te helpen.Staat uw thermostaat op ‘uit’ of ‘zomerstand’ oid?Ja maar is dat niet veel? 2 kubieke meter op ne dag?
Staat uw thermostaat op ‘uit’ of ‘zomerstand’ oid?
Ik neem aan dat uw huis niet kouder gaat worden dan 18 graden in deze periode?Die staat gewoon op 18 graden.
Ik neem aan dat uw huis niet kouder gaat worden dan 18 graden in deze periode?
Misschien eens proberen om de thermostaat op uit of op zomerstand te zetten om te zien of het met de verwarming te maken heeft of het het warmwatergedeelte/logica.
Disclaimer: ik ben verre van een loodgieter, maar vanaf een bepaalde periode zet ik hier alles op uit. Misschien zit er een soort van pendelend gedrag in uw ketel om zich klaar te houden voor een plotse warmtevraag?
Ik dacht eerst doorstromer die warmtewisselaar op temperatuur houdt voor instant warm water maar tis blijkbaar een buffer.Hebben een tweetal maand geleden een huis gekocht met ne gasboiler van 100 liter, ne viessmann vitocell 100.
Ben nu naar mn gasverbruik aan t kijken en dat zit op 2m3 per dag.
Elke zoveel tijd verbruik ik gas.
![]()
Screenshot-20250809-120236-Energy hosted at ImgBB
Afbeelding Screenshot-20250809-120236-Energy gehost op ImgBBibb.co
Is dat normaal, want vind 2m3 per dag veel verbruik.
Ik dacht eerst doorstromer die warmtewisselaar op temperatuur houdt voor instant warm water maar tis blijkbaar een buffer.
Is dat deze?
https://www.viessmann.be/nl/producten/boilers/vitocell-100-v.html
Die zijn'vacuum' geisoleerd en dan stel ik me de vraag of hij nog wel vacuum is. Op uw grafiek heb je 15 pieken van ±0.03m³ op 12 uur wat ongeveer overeenkomt met 1m³ gas ofwtewel 10kW. (de hoge piek zal wel douche zijn smorgens om 7 uur dus die heb ik niet meegeteld)
Q=m⋅c⋅ΔT wil dat zeggen dat die 86°C verliest op een dag which is a lot.
Normale range buffers is 1 a 2kW stilstandsverliezen per dag. Zeker geen 10kW per dag.
Kzou toch eens een technieker laten passeren om zeker te zijn.

Nergens toch geen lek warm water ofzo?Ja die piek is nog straffer, dan sliepen we nog lang![]()