Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgens de handleiding lijk je inderdaad geen einduur te kunnen instellen, wat bijzonder raar zou zijnHet zal aan mijn beperkt verstand liggen maar ik heb dus deze thermostaat.
Ik heb die programma's leeggehaald (zijn er 3)
Maar ik kan wel een startuur instellen, maar geen einduur?
Of moet ik bijv P1 instellen dat die start om 8u00 aan 22 graden en dan P2 apart dat die start om 9u aan 20?
Kwestie dat die chauffage hier s morgens alleen ff brandt.
De avond wil ik dan wel manueel regelen.

Volgens de handleiding lijk je inderdaad geen einduur te kunnen instellen, wat bijzonder raar zou zijn
Als je een nieuw programmablok instelt, kun je na het instellen van de gewenste temperatuur geen duur of einddatum ingeven?
In een oud, eind jaren 60, appartement dient de condensatieketel vervangen te worden. Volgens de chauffagist zou een aparte schacht moeten voorzien worden per verwarmingselement. Ik vermoed dat dit niet zo is gezien de leeftijd van het gebouw. Is dit een nieuwe regel of wordt een gemeenschappelijke schacht gedoogd? Het zou me sterk verbazen dat deze unit de enige is die na al die jaren een nieuw condensatieketel nodig heeft.
Uw "einduur" is eigenlijk het startuur voor de volgende (lagere temp) en zo moet ge dus uw 24u vullen.Nee, totaal geen optie voor. Snap er niks van.
Dat kan (en zal) aan verschillende factoren liggen.De thermostaat is geregeld en nu mn volgende probleem.
Ik vraag 20 graden maar die blijft stoken tot hij 21.6 graden geeft :/
Dat kan (en zal) aan verschillende factoren liggen.
De zogenoemde hysteresis (overshoot) is daar een van, als ge 20 vraagt zal die opwarmen tot 20+X en pas terug aanslaan bij 20-X zodat die niet heel de tijd aan/uit moet pendelen.
Waar en hoe die temp meet en stookt speelt ook mee. Als die (fictieve getallen) water aan 60° rondstuurt zal die bij 20, gemeten id ruimte, wss wel stoppen met water warmen maar nog blijven rondpompen tot dat water afgekoelt is tot 40° en die restwarmte gewoon blijven afgeven.
Ik ben dus geen chauffagist maar als ik mij niet vergis kunt ge zo´n dingen eventueel bijregelen met de stooklijnen of gewoon trial-and-error, veel zal afhangen van uw type ketel en thermostaat denk ik.
Alleszins raad ik wel niet aan om zomaar te gaan rommelen in de ketel- en stookinstelligen.
Toeval wil nu net dat ik dit sinds een paar weken heb en eindelijk heb kunnen testen vandaag na de installatie van de HotBath badrandcombo: https://sanitairkamer.nl/hotbath-ac..._wOli4yWi-JnOJpaaaoh3dCY5lXG9yexoCvOEQAvD_BwEIk heb een bad op het oog die kan beschikken over een gecombineerde overloop/vulling:
Bekijk bijlage 44661
Het lijkt me heel esthetisch, maar een passende (inbouw)kraan lijkt me moeilijk. Zeker als ik dit wil combineren met een aparte handdouche.
Zijn er forumleden die zo'n vulling hebben in hun bad? Wat voor kraan hebben jullie? Tevreden van dit principe?

Ik probeer in de badkamer mijn temperatuur naar 24⁰ te krijgen.
Er hangt een overmaatse radiator (grootste niva model van vasco).
De tado app zegt dat hij vollebak aan het geven is.
Maar temperatuur komt niet voorbij de 22⁰
P1 meter toont bij het verwarmen van de boiler een stevige piek, maar bij het verwarmen van de badkamer is dat geen gigantische piek.
Kan het mss ook zijn dat de afzuiging van het ventilatiesysteem d, dat in het plafond anderhalve meter van de verwarming zit de warmte wat weg zuigt?
Toeval wil nu net dat ik dit sinds een paar weken heb en eindelijk heb kunnen testen vandaag na de installatie van de HotBath badrandcombo: https://sanitairkamer.nl/hotbath-ac..._wOli4yWi-JnOJpaaaoh3dCY5lXG9yexoCvOEQAvD_BwE
Het duurde drie weken alvorens ze HotBath in voorraad hadden, vandaar de lange wachttijd.
Helaas werk dit ondermaats. Ik zit nu met het probleem dat die kop dat er uit moet springen op basis van waterdruk niet ver genoeg uitkomt waardoor de helft van het water gewoon de in de overloop terecht komt
Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
Ik dacht al op een spanbandje rond het mechanisme te steken zodat het uitgeschoven blijft. Het is also de veer te straf is, of dat het fancy randje dat je er zo rond hebt, te ver uitsteekt.
Alle tips zijn welkom.
Het mag duidelijk zijn dat ik dit niet aanraad.
Goh, het zijn overal nieuwe alupex leidingen. Ze hebben wel een koppeling er tussen moeten steken.Bedankt om dit te laten weten! Ik wist niet dat die uitloop zo werkt. Als je de waterkraan volledig openzet, dan blijft de waterdruk te laag om de uitloop open te duwen? Heb je anders problemen met druk in die badkamer?

Het zou me verrassen, maar da's toch geen push to open mechanisme? Dat je er es op moet drukken, vooraleer je het kunt gebruiken om te vullen?Goh, het zijn overal nieuwe alupex leidingen. Ze hebben wel een koppeling er tussen moeten steken.
Ik heb het systeem opgezocht en heeft een minimum druk nodig van 3 bar om correct te werken. Geen idee of ik dat haal. Hoe dan ook is het gewoon erg op randje allemaal voorzien. Hier zijn wat foto's van het mechanisme in detail.
Voorlopig heb ik het dus “opgelost” door er een spanbandje rond te doen. Natuurlijk blijft dit nu uitsteken. Tot zover het “verborgen” aspect.
Het enigste dat ik kan bedenken is dus toch te weinig druk.
Haha, Neen.Het zou me verrassen, maar da's toch geen push to open mechanisme? Dat je er es op moet drukken, vooraleer je het kunt gebruiken om te vullen?
Het is iets puur mechanisch. Zie de foto waar je de veer ziet. Ik moet wel zeggen, de veer zelf en het plastiek is niet persé stroef. Het is dus echt gewoon de veer dat veel druk (meer dan 3?) nodig heeft om ingedrukt te geraken. Ik heb er ook video van. Ik vind nu niet meteen terug waar ik die drie bar heb gelezen3 Bar is veel kan dit niet minder gesteld worden?
Ik zou garantie inroepen
Enig correcte is dat je het zou moeten meten met een drukmeter op het water. genre dit met eventueel een T-stuk, zodat je druk kan meten terwijl je het gebruikt (drukmeter dicht bij uw kraan, waar je die dus aansluit)
lijkt dus ofwel dat je veer te sterk is, ofwel de druk te laag.
Hier thuis is de waterdruk dacht ingesteld met een drukregelaar naar maximaal 5 a 8bar.
Een druk boven de 5 bar is te hoog en kan leiden tot schade aan leidingen en apparatuur.