Loodgieterij-topic

We hebben het momenteel 6 maand in gebruik.
De hoofdreden dat we voor Brauer zijn gegaan is omdat de regendouche en handdouche samen aan kan staan.

Opzich qua werking tevreden van.

Service ook "tevreden" van.

Maar zeer ontevreden van de kwaliteit van de coating op de doucheslangen.
We hebben gun metal en we gaan nu voor de 2de keer alle doucheslangen vervangen krijgen omdat er krassen op de coating komen als je de handdouche's in de daarvoor bestemde houders klikt.

Ik zou zeggen ik zet hier wat foto's maar ik voldoe niet aan de vereisten momenteel om hier te mogen uploaden.
Onder garantie vervangen veronderstel ik dan?
2 keer op 6 maanden is wel snel uiteraard. Dat zijn die gladde doucheslangen veronderstel ik?

En het houdt niet op met die Villeroy bucht. De klik-waste van het bad lekt. Ik heb het er zo ver als mogelijk in gedraaid maar het blijft leeglopen.

Wat voor een plastieken rommel is me dat allemaal. Los van een klassieke rubber dop, kan je die plastiek vervangen door een beter metalen exemplaar Of een betere ring?

Edit: Ik weet wat het is, die standaard V&B is gewoon plastiek. Die goedkope plastiek wil omhoog komen, dus die rubber blijft nooit goedbeneden zitten.
Ik heb een Grohe plug in mijn lavabo op de zolder dat ik zelf heb gekozen waarbij de cap volledige in metaal is (behalve het mechanisme). Ik heb water in de lavabo gedaan en dat blijft dus gewoon staan en loopt niet weg.

Ook weer goed getest van de installateur
Het probleem gevonden. Het lag uiteindelijk niet aan de plug (al blijft dat dus erg lichte plastiek) maar aan de connectie tussen het metalen afvoerstukje (ken de naam niet meteen) en de rubber van de sifon. Daar zat nog een leegte omdat het niet goed aansluitte. Het water liep daar gewoon uit. Door er een extra rubber te steken is het opgelost. De uitloop is wel nog een probleem.

Ook hebben ze gewoon de koppeling van alpex aan de connector veranderd. Als je goed keek zag je dat de o-ring een heeeeel klein beetje dunner was :crazy:

Ale prutswerk van de plaatser dus?
Want het zou toch niet nodig zijn om aan een nieuwe plaatsing al direct niet originele onderdelen te moeten plaatsen?

Onder garantie vervangen veronderstel ik dan?
2 keer op 6 maanden is wel snel uiteraard. Dat zijn die gladde doucheslangen veronderstel ik?
Klopt is onder garantie idd.

Zijn idd gladde doucheslangen, maar het is zo de koppeling die je op je handdouche draait, die klikt in de houder en daar is dan een rubbere stuk aan dat zou moeten zorgen dat er geen krassen zijn.

Maarjah, houders en slangen al 3x vervangen, 3de keer lijkt in zicht te komen

Ale prutswerk van de plaatser dus?
Want het zou toch niet nodig zijn om aan een nieuwe plaatsing al direct niet originele onderdelen te moeten plaatsen?
Basically, maar ik zag wel in de afloop van Villeroy & Boch dat de rubber er precies wel goed in zat. Het blijft wat vreemd maar nu is het helaas wel te laat om onder het bad te kijken :) Anyhow, het werkt eindelijk allemaal.

Aller, behalve dan uitloop nog niet goed uit steekt. Ah, ik heb wel antwoord gekregen van V&B, minimum druk is 1,5 bar EN 11L/min.

Deze week kwam bij ons de chauffagist normaal maar niet komen opdagen.
Verbruik is echt absurd zelfs als de ketel op 18 staat.
Tussen middernacht en nu hebben we 6 kwh uur verbruikt zonder douchen...

Ben eruit dat er dus geen vloerverwarming is. Enfin sommige stukken vloer zijn wel warm maar vermoedelijk zijn dat de leidingen gewoon.
Beneden zijn verluchtingsrooster en die blazen warm, boven gewone radiatoren.
Die zijn ook altijd warm zelfs als de thermostat beneden op 12 graden staat ofzo.
Boiler kan het niet zijn want dat verbruik valt uiteindelijk goed mee heb ik in de zomer gemerkt.
Trek nu van miserie s nachts die ketel gewoon uit.
Das gewoon 90 euro op een maand om s nachts te verwarmen voor niks.

We hebben een Bulex ketel van 12 jaar oud, Thema condens. Nadat begin vorig jaar de gasblok het begeven had heeft 2 weken terug de printplaat het begeven. Nu brand de thermische zekering steeds door als we de verwarming & warm water gebruiken.
Ik heb al wat gegoogled en ben er op uit gekomen dat de kans bestaat dat de ventilator de oorzaak is.

Ik denk dat het nu het veiligste is om maar ineens een nieuwe ketel te steken?

Hier na twee jaar sukkelen met de fantastische foutcode F29 van Vaillant die zowat alles als oorzaak kan hebben als je die opzoekt, eindelijk het probleem gevonden.
1000057604.jpg

De aannemer die hier de crepi heeft geplaatst had de deksteen van de schouw aangepast zodat dit ook proper was afgewerkt. Binnenbuis zit dus los waardoor de ketel vuile lucht trekt als hij niet op vol vermogen werkt. Ondertussen wel al drie installateurs laten kijken en een nieuwe gasblok en ontstekingspen geïnstalleerd.
Benieuwd wat de aannemer van de crepi gaat zeggen als ik hem de factuur stuur.

Laatst bewerkt:
En weeral door het gepruts van een ander. Om stiepelzot van te worden zo zaken!

Die gaat waarschijnlijk ook geen gehoor geven als ge hem die factuur doorstuurt.
(Tenzij hij nog centen moet ontvangen)

Deze week kwam bij ons de chauffagist normaal maar niet komen opdagen.
Verbruik is echt absurd zelfs als de ketel op 18 staat.
Tussen middernacht en nu hebben we 6 kwh uur verbruikt zonder douchen...

Ben eruit dat er dus geen vloerverwarming is. Enfin sommige stukken vloer zijn wel warm maar vermoedelijk zijn dat de leidingen gewoon.
Beneden zijn verluchtingsrooster en die blazen warm, boven gewone radiatoren.
Die zijn ook altijd warm zelfs als de thermostat beneden op 12 graden staat ofzo.
Boiler kan het niet zijn want dat verbruik valt uiteindelijk goed mee heb ik in de zomer gemerkt.
Trek nu van miserie s nachts die ketel gewoon uit.
Das gewoon 90 euro op een maand om s nachts te verwarmen voor niks.
Worden die aangestuurd door een thermostaat? In ieder geval moet er warmtevraag zijn waardoor uw ketel blijf branden en de circulatiepomp warm water blijft steken naar uw radiatoren.

Amai zoiets simpel, maar enorm moeilijk om op te sporen
Uit wanhoop het dak opgekropen toen de installateur het ook niet meer wist.
En weeral door het gepruts van een ander. Om stiepelzot van te worden zo zaken!

Die gaat waarschijnlijk ook geen gehoor geven als ge hem die factuur doorstuurt.
(Tenzij hij nog centen moet ontvangen)
Gaat normaal geen grote kost zijn maar ik ga het toch proberen. We zijn al lang blij dat we de ketel niet meer bijna elke ochtend gaan moeten resetten.

Heeft het zin om de voorlopige water aansluiting op de dienstkraan te vervangen naar de definitieve aansluiting op de meter als de leiding naar de collector maar een 20mm alpex is?

Dag iedereen,

Ik zit met een probleempje waarvan ik hoop dat jullie er een oplossing voor hebben. Er komt op regelmatige basis (voornamelijk in het stookseizoen natuurlijk) een metalig getik uit mijn schouw. Dit wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door condenswater dat in de gemeenschappelijke schouw naar beneden drupt. Hier zijn twee filmpjes:

en

Na het te laten nakijken door enkele technici is één van hen tot de conclusie gekomen dat het uit de schouw lijkt te komen, dus niet van de ketel. Ik heb mijn ketel twee dagen uitgeschakeld en het getik bleef inderdaad. Ik woon in een appartement op de begane grond en het getik begint vooral als ik in een woning boven mij water hoor lopen, dus bij warmtevraag. Als mijn ketel zelf aanspringt of ikzelf warm water gebruik, begint het dan weer niet te tikken. Af en toe tikt het nog wel zonder dat ik water hoor, maar dan is het zo een sporadische tik (om de tientallen seconden) voor een korte periode. Ik vermoed dat ik aan de onderkant van de schouw zit.

Herkent iemand dit? Kan dit opgelost worden? Dit is met momenten echt wel heel vervelend, zeker omdat het in heel mijn appartement vrij goed hoorbaar is (weerklinkt door de muren). Ik moet 's nachts mijn slaapkamerdeur dicht doen of ik kan er niet van slapen. (Zeker als dan net iemand een bad/douche neemt boven mij)

Bedankt al!

Terug
Bovenaan