Loodgieterij-topic

Zet aub geen acv, grootste bucht die der is

Care to share? Wel eens benieuwd wat daar dan allemaal opstaat. :oink:

Alles :unsure: waarschijnlijk de hele catalogus van acv ofzo

Offerte 1:
Voor het leveren en plaatsen van een ACV aardgaswandketel
Cv en sanitair 30-36 kw hoog rendement condensatie ketel . met 10 jaar garantie op de warmtewisselaar .
Met 1 zekering kastje met 3 zekeringen.
1 Draadloze kamerthermostaat honnywel.
1 cv expansievat 25 liter met montagebeugel flamco .
1 nieuwe schouwbuis tot buiten .
Met al de nodige buizen en hulpstukken om deze aan te sluiten in koper.

7.700 EUR

Offerte 2:
Voor het leveren en plaatsen van een ACV Zonneboiler systeem .
Type kit helio smart s 300
Met 2 dakpanelen met 10 jaar waarborg op de panelen .
En levenslange garantie op de smart boiler .
1 pomp sturing voor de zonnepanelen vloeistof -40 tot +140 graden C.
2 expansie vaten 1 sanitair en 1 voor de panelen .
1 elektronische sturing voor de zonneboiler .

22.500 EUR

Deze morgen nog een bedrijf langs geweest - Bosch/Vaillant maar mijn voorkeur gaat naar Bosch wegens goede ervaring.

Offerte uit de losse pols: ~4.000 wat al normaler is, wordt nog later deze week opgemaakt

my-nigga-mahnigga.gif

/EDIT: de eerste heeft dan ook nog eens op een zaterdag een uur van mijn tijd verscheten met zijn verkooppraatjes terwijl ik liever no-bullshit communicatie heb

@Brecht @Chauffagist

Wat zijn voor jullie vooraanstaande merken voor elektrische boilers voor sanitair warm water? Of specifiek te vermijden merken? Of komt het allemaal zo nauw niet bij elektrische boilers, wat mijn inziens een vrij eenvoudig toestel is.
Alvast excuses om zo schaamteloos van jullie expertise gebruik te willen maken.

Wij plaatsen meestal chaffoteaux dacht ik, elektrische boilers zijn toch dingen die meestal niet super lang meegaan,..

Sgb als het goedkoop moet zijn. Is qua bouw zoals een chaffoteaux.

Wil je wat meer fancy, dan van die platte boilers van Ariston. Velis evo dry.

Versta der niets van zonder foto's Zenne, tis nochtans echt Nie moeilijk als ge naar mijn link kijkt voor de volgorde..

Sorry voor de vertraagde reactie.

Zo had ik het er op gestoken, wat dus nog steeds lekt:

Kan precies beter gewoon gans nieuw spellement bestellen want heb duidelijk 2 linkerhanden :unsure: Had ook nog een ringske gevonden in de buis van de zwanenhals, dreef op het water.

Ge hebt 2 rubberen ringe
Sorry voor de vertraagde reactie.

Zo had ik het er op gestoken, wat dus nog steeds lekt:

Kan precies beter gewoon gans nieuw spellement bestellen want heb duidelijk 2 linkerhanden :unsure: Had ook nog een ringske gevonden in de buis van de zwanenhals, dreef op het water.
Ge hebt 2 rubberen ringen achter elkaar gestoken, eerst een rubber, dan plastiek en dan de moer.

Ge hebt 2 rubberen ringe

Ge hebt 2 rubberen ringen achter elkaar gestoken, eerst een rubber, dan plastiek en dan de moer.
Yeah, ben da plastiek kwijtgeraakt. Ben dan normaal heel zorgvuldig in maar goed. Kvind die ringskes precies niet direct in de Gamma of hubo - heeft dat ne speciale naam die plastic dichtingsringen?

Wat maakt dat het plastic de lekken tegenhoud, maar het rubber niet? Het lijkt strak te zitten, maar toch komt er water door uiteindelijk.

Mocht je tussen Oostende en Veurne wonen dan kwam ik dat snel fixen.
Sympathiek! Maar ik woon wat verder ;-)

Yeah, ben da plastiek kwijtgeraakt. Ben dan normaal heel zorgvuldig in maar goed. Kvind die ringskes precies niet direct in de Gamma of hubo - heeft dat ne speciale naam die plastic dichtingsringen?

Wat maakt dat het plastic de lekken tegenhoud, maar het rubber niet? Het lijkt strak te zitten, maar toch komt er water door uiteindelijk.

Sympathiek! Maar ik woon wat verder ;-)
Eigenlijk zou het met 1 rubber ring zonder die plastiek ring ook moeten lukken, dat kan je eens proberen.

Thuis hebben wij een CV-ketel waar we gemakkelijk water kunnen bijvullen (gewoon kraantje open zetten).

Bij onze vakantiewoning lijkt me er geen zo'n kraantje te zitten en denk ik dat ik met een vulslang zal moeten werken, maar HOE doe je dat? Welke kant van de kabel sluit ik waar op?

Hier wat foto's

Voor wat het waard is, dit zijn de aansluitingen op de ketel, van links naar rechts, onderaan gekeken, zo vermoed k toch:
Verwarming (warm) - Water (warm) - Gas - Sanitair (koud) - Verwarming (koud)

Een video met een overzicht:

(voor alle duidelijkheid: ik zie nergens in die ruimte een gewone waterkraan)

Ik zou toch opteren om daar een vulset tussen te laten steken door een loodgieter, of is die vakantiewoning in NL?

Edit:
xPceHAP.jpeg

@JPV dat blauw kraantje is uw vulling

Laatst bewerkt:
Ik ben hier de oude badkamer aan het uitbreken (tegels van de muur om te bezetten).
Nu hangt er nog een grote radiator tegen de muur (met tegels achter) die ik er tijdelijk af wil halen.
Voor de zekerheid de werkwijze hier even checken (radiator is hoogste punt van de CV):
  1. CV-ketel uit
  2. Radiator dicht en aftappen
  3. Radiator afkoppelen en van de muur halen
  4. Doppen op aan- en afvoer
  5. CV-ketel terug aan en terug druk op de leidingen zetten
Klopt dit?

Terug
Bovenaan