Loodgieterij-topic

Afgelopen 2 ochtenden met een issueke met de CV gezeten ; een WOLF doorstroomtoestel ; en als mijn geheugen mij niet in de steek laat vorig jaar gelijkaardige issue gehad rond dezelfde tijd vh jaar.
(toen gelijkaardig issue, maar toen bleek ook dat er een clippeke ontbrak in dat toestel waardoor toen nen hoop water in het rond is gespoten)

Gisterenochtend gaan zien: 0.4 BAR op de ketel ; ok ik heb da al een jaar niet bekeken.. dus ik vul aan naar 2.1Bar
savonds warm water voor het afwassen, bij het douchen zegt de madam dat het maar lauw was.

Vanochtend
Ik vraag warm water aan douche, dat geeft hoop en al lauw en 10sec later ijskoud.
Water laten lopen en naar de CV gaan kijken "E05" > volgens internet de vlam die uitgegaan is ; als ik de klep van de CV dan open laat ; geen probleem ; precies of die kan niet genoeg lucht trekken ofzo en als ik de kap openlaat dan wel?
follow up:
iets mis met de aansluiting van de schouw op de boiler, dat moet op een of ander manier gelost zijn..
Het is een dubbele pijp, dus afvoer en aanzuig gaan door 1 buis (alle een buis in een buis systeem)
en dat is dus gelost waardoor hij "verbrande" lucht terug aanzuigt..
zolang de kast en boiler open staat geen probleem ; als je dat sluit dan vult alles met CO2 en is het gedaan met verbranding.

Helaas niet gelukt om het aan te sluiten; dus we plannen nu ne moment om de gyproc open te breken om aan alles aan te kunnen..

Mogelijks zit de sanitaire wisselaar verstopt aan de cvkant met schilfers.

Goede suggestie.
Toen ik uw comment las dacht ik onmiddellijk aan het feit dat we enkele radiatoren opnieuw in het circuit hebben opgenomen die tijdens de verbouwing lange tijd hebben leeggestaan. Roestvorming (schilfers) is dus mogelijk. Wellicht heeft mijn loodgieter de leidingen niet uitgekuist vooraleer hij de nieuwe ketel heeft aangekoppeld (ze wisten dat bestaande radiatoren terug moesten aangekoppeld waren maar heb hen zelf ook nooit expliciet op dat potentieel probleem gewezen) waardoor er nu wat schilfers in het circuit zitten. Is dat niet iets waar de vuilafscheider moet voor dienen?

Werkt gewoon verwarmen nog wel? Ook als je temp op 30 graden zet (zodat die hard werkt). Ik heb paar jaar geleden hetzelfde probleem gehad en toen was er iets mis met de luchttoevoer of de ontstekingselektrode (was met beide een probleem om korte tijd, weet niet meer wat wanneer exact)

Alles werkt nog, ook gewoon verwarmen. Is onderstaande dan nog van toepassing?

Luchttoevoer kan je gemakkelijk testen door de luchtkap even eraf te nemen (dan trekt die lucht uit de kamer ipv door schouw/buis) en zien of het dan wel blijft werken.

Ontstekingselektrode kost niet super veel en kan je zelf ook vervangen, 2 schroeven en 1 stekkertje, onderdeelnummer opzoeken in installatiehandleiding en in Google intypen om een webshop te vinden.

Even een vraagje: heeft een anti legionella programma (1xweek naar 65°+) eigenlijk zin als mijn boiler elke nacht opwarmt tot 60°?

Ketel heeft het helemaal begeven nu: geen verwarming en geen sanitair meer.
Met foutcode F.57: "Fout meetprogramma" op het schermpje van de ketel.

Laten weten aan loodgieter, zijn reactie: "Ah, die ketel valt nog onder garantie dus ik vraag een dringende interventie aan Vaillant".

Hij was precies blij dat er nu duidelijk op het scherm een foutmelding stond, zo kon hij het afschuiven naar de fabrikant. Ik wacht nu dus op Vaillant voor een tussenkomst. Ben eens benieuwd. Hoe lang kan zoiets duren?

Ketel heeft het helemaal begeven nu: geen verwarming en geen sanitair meer.
Met foutcode F.57: "Fout meetprogramma" op het schermpje van de ketel.

Laten weten aan loodgieter, zijn reactie: "Ah, die ketel valt nog onder garantie dus ik vraag een dringende interventie aan Vaillant".

Hij was precies blij dat er nu duidelijk op het scherm een foutmelding stond, zo kon hij het afschuiven naar de fabrikant. Ik wacht nu dus op Vaillant voor een tussenkomst. Ben eens benieuwd. Hoe lang kan zoiets duren?
Slechtste geval dag of 10.

Ik zie zo'n geel/oranje streep in mijn toilet, ik denk dat het water dus lekt. Moet je dit laten maken door een loodgieter?

Of is die kost veel meer dan dat beetje waterverlies? Heeft er daar iemand verstand van?

Houd eens een blaadje wcpapier er tegen, dan ga je beter zien hoeveel water er weg loopt

Euh, excuseer?!

10 dagen zonder verwarming en zonder sanitair warm water met een baby in huis? Wat is dit? Oekraïne?
Voor hetzelfde geld staan ze maandag aan uw deur, ik zou nog niet panikeren. Uw vergelijking is een beetje wansmakelijk tbh.

Uw baby een badje geven met warm water is toch geen probleem. Efkes de waterkoker of een ketel opzetten.

Leuk is dat allemaal niet natuurlijk, maar toch niet onoverkomelijk.

Voor hetzelfde geld staan ze maandag aan uw deur, ik zou nog niet panikeren. Uw vergelijking is een beetje wansmakelijk tbh.

Uw baby een badje geven met warm water is toch geen probleem. Efkes de waterkoker of een ketel opzetten.

Leuk is dat allemaal niet natuurlijk, maar toch niet onoverkomelijk.

De vergelijking met Oekraïne is natuurlijk puur omdat die mensen daar ook zonder verwarming zitten. En daar stopt uiteraard de vergelijking. Maar het is inderdaad ongepast om die vergelijking nog maar te suggereren, ik pas mijn post aan.

Maar ik heb dus vanmorgen zelf gebeld naar Vaillant, nadat mijn loodgieter gisteren al een mail had gestuurd:
Ik: "We zitten zonder verwarming en zonder warm water met een baby in huis, wanneer verwachten jullie te kunnen langskomen?"
Vaillant: "Goh, dat weet ik niet hoor".
Ik: "Ja maar je begrijpt de dringendheid? Moet ik zoeken naar een alternatieve woonplaats dit weekend?"
Vaillant: "Goh, dat zal afhangen van onze planningsdienst en de beschikbaarheid van onze techniekers."
Ik: "Ja maar wanneer krijg ik daar feedback van?"
Vaillant: "Goh, normaal gezien zou je vandaag wel nog een mailtje moeten krijgen hoor"
Ik:: "Ok, en de effectieve herstelling?"
Vaillant: "Goh, dat zal dan afhangen van de bezetting van de techniekers".
Ik: "Het weekend staat voor de deur, wordt er ook op zaterdag gewerkt?"
Vaillant: "Goh, eventueel wel maar dat is dan wel aan weekendtarief van €75/uur"
Ik: "Het toestel is toch nog in garantie?"
Vaillant: "Dat zal het onderzoek moeten uitwijzen hé meneer".
Ik: "Euh, ok. Maar er is dus geen enkele bedrijfspolicy die stelt dat dringende interventies binnen de x werkdagen moeten opgelost zijn ofzo?"
Vaillant: "Neen."
Ik: :wtf: :wtf: :wtf:

Zelfs bij mijn werkgever, waar projecten worden afgewerkt van minstens 6 maanden tot een paar jaar, staan er strikte deadlines op reactietijden naar de klant toe, zelfs voor communicatie die totaal niet dringend is. Gewoon om professionaliteit uit te stralen en de klantvriendelijkheid te bewaren.

Bouwsector voor hoogdringende zaken? -> "Goh ja, als we ooit eens 5 minuten tijd hebben zullen we misschien wel eens binnenspringen. Als je braaf bent tenminste."
In plaats van door de grond te zakken van schaamte dat hun peperdure toestellen na nog geen 1,5 jaar in gebruik het al volledig laten afweten, krijg je een je m'en fous reactie van hier tot in Tokyo. De arrogantie van die sector ten opzichte van hun klanten blijft me steeds opnieuw verbazen.

Eigenlijk zou je altijd een alternatief in huis moeten hebben voor in noodgevallen. Een kachel, elektrische kookplaat etc...

Sommige energieleveranciers bieden daarvoor ook verzekeringen aan. Of die wel snel iemand sturen weet ik niet. Zelf ben ik daar nooit op ingegaan. Dat zijn manieren om je voor minstens een jaar te binden waardoor je moeilijker kunt veranderen van leverancier.

En daarom heb ik mij een pelletkachel gekocht, dat ik nog een verwarming heb met een alternatieve brandstof.

Ik zie nu net per ongeluk op Google dat hun dienst na-verkoop al sluit om 14u30. De tamzakken werken zelfs niet meer de vrijdagmiddag. Opent opnieuw: maandag om 8u30. Nog steeds niet hersteld, zelfs nog geen datum van herstelling gekregen, zelfs nog geen ontvangstbevestiging gekregen van mijn aanvraag, ... Niets, nada, noppes.

Bon, telefoon pakken en nog maar eens van mijn kloten maken dus. *zucht*

De vergelijking met Oekraïne is natuurlijk puur omdat die mensen daar ook zonder verwarming zitten. En daar stopt uiteraard de vergelijking. Maar het is inderdaad ongepast om die vergelijking nog maar te suggereren, ik pas mijn post aan.

Maar ik heb dus vanmorgen zelf gebeld naar Vaillant, nadat mijn loodgieter gisteren al een mail had gestuurd:
Ik: "We zitten zonder verwarming en zonder warm water met een baby in huis, wanneer verwachten jullie te kunnen langskomen?"
Vaillant: "Goh, dat weet ik niet hoor".
Ik: "Ja maar je begrijpt de dringendheid? Moet ik zoeken naar een alternatieve woonplaats dit weekend?"
Vaillant: "Goh, dat zal afhangen van onze planningsdienst en de beschikbaarheid van onze techniekers."
Ik: "Ja maar wanneer krijg ik daar feedback van?"
Vaillant: "Goh, normaal gezien zou je vandaag wel nog een mailtje moeten krijgen hoor"
Ik:: "Ok, en de effectieve herstelling?"
Vaillant: "Goh, dat zal dan afhangen van de bezetting van de techniekers".
Ik: "Het weekend staat voor de deur, wordt er ook op zaterdag gewerkt?"
Vaillant: "Goh, eventueel wel maar dat is dan wel aan weekendtarief van €75/uur"
Ik: "Het toestel is toch nog in garantie?"
Vaillant: "Dat zal het onderzoek moeten uitwijzen hé meneer".
Ik: "Euh, ok. Maar er is dus geen enkele bedrijfspolicy die stelt dat dringende interventies binnen de x werkdagen moeten opgelost zijn ofzo?"
Vaillant: "Neen."
Ik: :wtf: :wtf: :wtf:

Zelfs bij mijn werkgever, waar projecten worden afgewerkt van minstens 6 maanden tot een paar jaar, staan er strikte deadlines op reactietijden naar de klant toe, zelfs voor communicatie die totaal niet dringend is. Gewoon om professionaliteit uit te stralen en de klantvriendelijkheid te bewaren.

Bouwsector voor hoogdringende zaken? -> "Goh ja, als we ooit eens 5 minuten tijd hebben zullen we misschien wel eens binnenspringen. Als je braaf bent tenminste."
In plaats van door de grond te zakken van schaamte dat hun peperdure toestellen na nog geen 1,5 jaar in gebruik het al volledig laten afweten, krijg je een je m'en fous reactie van hier tot in Tokyo. De arrogantie van die sector ten opzichte van hun klanten blijft me steeds opnieuw verbazen.
Is het dan geen keuze in het leven om ne Vaillant ketel te steken? Ge had zelfs al op voorhand kunnen weten dat de dienst na-verkoop al om 14u30 sluit op vrijdag. Ik zie niet in waarom Vaillant hier enige schuld treft terwijl gij de keuze gemaakt hebt om die ketel te kopen, zonder backup dan nog.

Even sarcasme modus terug af gaat het inderdaad behelpen zijn. Of ze gewoon morgen laten komen (als dat nog kan) en hopen dat de eventuele extra kost nog geannuleerd wordt wegens garantiegeval. Maar daar gaat ge mogelijk nog moeite moeten insteken achteraf.

Ik zie nu net per ongeluk op Google dat hun dienst na-verkoop al sluit om 14u30. De tamzakken werken zelfs niet meer de vrijdagmiddag. Opent opnieuw: maandag om 8u30. Nog steeds niet hersteld, zelfs nog geen datum van herstelling gekregen, zelfs nog geen ontvangstbevestiging gekregen van mijn aanvraag, ... Niets, nada, noppes.

Bon, telefoon pakken en nog maar eens van mijn kloten maken dus. *zucht*
Ik begrijp wat je probeert te bereiken en het is super lastig om zonder verwarming te zitten. Echter, ga je je alleen maar drukker maken om het feit dat zelfs dit telefoontje het probleem niet gaat oplossen. Dit weekend ga je daar zeker al niks meer over vernemen. Probeer een oplossing te vinden voor de dochter/zoon, bijvoorbeeld een bad bij oma en opa bijvoorbeeld en misschien kunnen jullie daar ook wel even terecht. Ik zou ook eens bij de buren horen daarvoor, toch die zonder hun fameuze bouwplannen.

Terug
Bovenaan