Dus de conclusie als je dit leest: het hangt meer af van je kantoor dan van de bank zelf.
Hier ook bij ING, super geholpen geweest en competitieve rente gekregen. 2 jaar later kantoor dicht. Nog eens 2 jaar later was de dame die onze lening geregeld had op pensioen.
3 jaar later nog eens op kantoor (een compleet nieuw voor ons dus) moeten zijn om iets aan te passen aan de rekening: vriendelijke dame. Een jaar later dat kantoor ook dicht en dame weg.
Vorig jaar na lang aandringen van hun kant eens een telefoongesprek gehad met iemand van mijn nieuw kantoor (honestly, ik weet zelfs niet in welke stad ik nu zogezegd klant ben), was de typische bank-salestalk. Thanks maar ik krijg niet direct een stijve van jullie fondsen met twee percent whatever beheerskosten, en mij judgen omdat ik geen pensioensparen doe gaat mij ook niet opeens doen intekenen op pensioensparen.
Geen idee hoe een bank trouwens denkt om aan klantenbinding te doen als de klant niet eens kan volgen bij welk kantoor hij klant is. Mijn lening is mijn binding maar over 10 jaar is die afbetaald en dan zien ze mij niet meer bij ING. Niet dat ik zo naïef ben om te denken dat het elders echt beter is.
Maar soms wil je gewoon eens een ander type bullshit ondergaan, gewoon voor de afwisseling.