Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

• <€500

Stemmen: 46 4,9%
  • €500-€600

Stemmen: 47 5,0%
  • €600-€700

Stemmen: 44 4,7%
  • €700-€800

Stemmen: 58 6,1%
  • €800-€900

Stemmen: 71 7,5%
  • €900-€1000

Stemmen: 99 10,5%
  • €1000-€1100

Stemmen: 92 9,7%
  • €1100-€1200

Stemmen: 79 8,4%
  • €1200-€1300

Stemmen: 76 8,1%
  • €1300-€1400

Stemmen: 69 7,3%
  • €1400-€1500

Stemmen: 58 6,1%
  • €1500-€1600

Stemmen: 44 4,7%
  • €1600-€1700

Stemmen: 22 2,3%
  • €1700-€1800

Stemmen: 18 1,9%
  • >€1800

Stemmen: 121 12,8%

• Totaal aantal stemmers
    944
Langs de andere kant hoeveel keer moet je op het kantoor zijn?
Het is letterlijk al 5 jaar geleden dat ik nog de binnenkant van een bankkantoor heb gezien.

Ik snap ook niet zo goed de verwachtingen van sommige. Dat ze u een beetje vriendelijk behandelen lijkt me standaard te moeten zijn.
Maar je kan wel van jezelf vinden dat je heel belangrijk bent en een dossier hebt dat een speciale behandeling verdient, dat je de hoogste bediende van het filiaal moet spreken.
Maar de realiteit ligt waarschijnlijk toch wel iets anders. Een bank moet geld verdienen en dat doen ze niet door een twintiger een hypotheek te geven aan bodemtarief omdat zijn quotiteit 70% is.
Had ik mijn wil niet doorgeduwd had ik het afgelopen jaar allicht 4-5x bij de bank kunnen zitten. Al zal dat idd niet elk jaar zo zijn.

Dus de conclusie als je dit leest: het hangt meer af van je kantoor dan van de bank zelf.
Hier ook bij ING, super geholpen geweest en competitieve rente gekregen. 2 jaar later kantoor dicht. Nog eens 2 jaar later was de dame die onze lening geregeld had op pensioen.
3 jaar later nog eens op kantoor (een compleet nieuw voor ons dus) moeten zijn om iets aan te passen aan de rekening: vriendelijke dame. Een jaar later dat kantoor ook dicht en dame weg.
Vorig jaar na lang aandringen van hun kant eens een telefoongesprek gehad met iemand van mijn nieuw kantoor (honestly, ik weet zelfs niet in welke stad ik nu zogezegd klant ben), was de typische bank-salestalk. Thanks maar ik krijg niet direct een stijve van jullie fondsen met twee percent whatever beheerskosten, en mij judgen omdat ik geen pensioensparen doe gaat mij ook niet opeens doen intekenen op pensioensparen.

Geen idee hoe een bank trouwens denkt om aan klantenbinding te doen als de klant niet eens kan volgen bij welk kantoor hij klant is. Mijn lening is mijn binding maar over 10 jaar is die afbetaald en dan zien ze mij niet meer bij ING. Niet dat ik zo naïef ben om te denken dat het elders echt beter is.
Maar soms wil je gewoon eens een ander type bullshit ondergaan, gewoon voor de afwisseling.

Snap niet dat banken niet op service inzetten. Moest eens overschrijven naar notaris voor huis te kopen, had 2 bankkaarteb
- axa ; ja ge moet tijdens de kantooruren komen naar kantoor 30 km verder om te tekenen om uw limiet te verhogen. Telefonisch ook amper bereikbaar, dus kreeg het antwoord nz mails die uiteindelijk langer duren eer ge het eindelijk weet
- kbc ; 1 telefoongesprek om limiet te verhogen, ook in weekend en tot heel lazt 's avonds bereikbaar en ge krijgt bijna meteen iemand vast

Alles met gewone limiet van 25k ofzo per dag geleidelijk naar kbc overgeschreveb en dan telefoontje en twas geregeld.

Geen idee hoe een bank trouwens denkt om aan klantenbinding te doen als de klant niet eens kan volgen bij welk kantoor hij klant is. Mijn lening is mijn binding maar over 10 jaar is die afbetaald en dan zien ze mij niet meer bij ING. Niet dat ik zo naïef ben om te denken dat het elders echt beter is.
Maar soms wil je gewoon eens een ander type bullshit ondergaan, gewoon voor de afwisseling.
Hier ook sinds de geboorte bij de ASLK (via de ouders) daarna over gegaan in Fortis en BNPPF (nog steeds wel in hetzelfde dorp). Nu de laatste 10 jaar is dat ook al een paar keer gemerged met andere kantoren verder weg. De kerel die ik daar van kindsbeen af kende en altijd mijn zaken beheerde is het op een bepaald moment gewoon afgebold na 30 jaar dienst of zo. Was het beu. De laatste 5 jaar nog 1 keer ter plekke geweest denk ik en dan doet de nieuwe guy zo kei familiair alsof we elkaar al jaren kennen, maar ik ken niet eens zijn voornaam.

Maar goed binnenkort wordt mijn binding aka mijn hypothecaire lening daar ook afgelost en dan zal ik daar stilaan alles wegtrekken en eens meer gaan letten op prijs/kwaliteit.

Terug
Bovenaan