Maatschappij

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Hier kan je al jouw suggesties of algemene feedback omtrent moderatie kwijt voor de volgende fora:

• Economie & Recht
  • Natuur, Wetenschap & Technologie
  • Werk & Studie
  • Bouwen & Wonen
  • Mobiliteit
Specifieke ingrepen zullen hier niet worden behandeld, dat mag in pm.

Sinds wanneer is het toegestaan om continue nieuwe posts onder de aandacht te brengen in een ander topic? Ik snap nog altijd niet waarom een mod toestaat dat elke post in het technische analyse topic gemeld moet worden in het beurstopic. Als het ene uw interesse heeft zal je het topic wel volgen.

Ieders mening wordt hier geapprecieerd, of je nu 1.000€ aan belegd vermogen hebt of 1.000.000€.
Dit kan evengoed een verstandige starter zijn tov een dommerik die het in de schoot geworpen kreeg.

Vanaf nu is deze discussie in dit topic klaar.

Wat is er nu mis met deze discussie?
Verloopt toch allemaal heel correct, zonder zware verwijten, laat staan leden die elkaar uitschelden...
Er is hier enkel sprake van een meningsverschil, meer niet. Daar hoeft toch niet op gemodereerd te worden?

Waarom agent komen spelen in een topic die (itt de meeste pol&actua threads) totaal niet gekend staat voor uitspattingen, en het historisch altijd prima heeft gedaan zonder veel moderatie?

(ik begrijp de recente interventies rond belastingen in de context van de regeringsvorming, omdat dat onderwerp inderdaad in een ander topic hoort)

Ja, dat overijverig gemodereer mag in pol&actua blijven a.u.b...

Totaal niet te snappen waarom taxes die invloed hebben op beurs ytd hier niet besproken mogen worden. Slaat nergens op.

Wat is er nu mis met deze discussie?
Verloopt toch allemaal heel correct, zonder zware verwijten, laat staan leden die elkaar uitschelden...
Er is hier enkel sprake van een meningsverschil, meer niet. Daar hoeft toch niet op gemodereerd te worden?
Met de discussie op zich niets, ik stelde dan ook voor aan de user die hier interesse in had om hiervoor een apart topic te starten.
Het past mijns inziens wel niet om anderen te vingerwijzen/uitlachen omdat ze een lager belegd vermogen hebben en hiervoor wou ik de discussie in het algemene beurstopic stoppen om elders neutraler verder te doen.

Aangezien die persoon hier geen gevolg aan geeft en users hier blijkbaar wel in geïnteresseerd zijn, zal ik het nieuwe topic starten.
Edit: https://www.beyondgaming.be/threads...ps-dan-iemand-met-een-kleiner-kapitaal.33332/

Waarom agent komen spelen in een topic die (itt de meeste pol&actua threads) totaal niet gekend staat voor uitspattingen, en het historisch altijd prima heeft gedaan zonder veel moderatie?
Ik probeer net zo min mogelijk agent te spelen en kleine steken toe te laten, maar ik merk dat het vaak snel uit de hand loopt als je iets kleins door de vingers ziet.
(Als gewone user zie je trouwens ook de posts niet die achter de schermen gedeleted/aangepast worden. )

Laatst bewerkt:
Met de discussie op zich niets, ik stelde dan ook voor aan de user die hier interesse in had om hiervoor een apart topic te starten.
Het past mijns inziens wel niet om anderen te vingerwijzen/uitlachen omdat ze een lager belegd vermogen hebben en hiervoor wou ik de discussie in het algemene beurstopic stoppen om elders neutraler verder te doen.

Aangezien die persoon hier geen gevolg aan geeft en users hier blijkbaar wel in geïnteresseerd zijn, zal ik het nieuwe topic starten.
Edit: https://www.beyondgaming.be/threads...ps-dan-iemand-met-een-kleiner-kapitaal.33332/

Ik probeer net zo min mogelijk agent te spelen en kleine steken toe te laten, maar ik merk dat het vaak snel uit de hand loopt als je iets kleins door de vingers ziet.
(Als gewone user zie je trouwens ook de posts niet die achter de schermen gedeleted/aangepast worden. )
Duidelijk, bedankt voor de faire/evenwichtige reactie.

Ik snap echt niet waarom er zo streng gemodereerd moet worden en alles afgesplitst in zijn eigen topic.

Het gaat dan nog over Investeren in vastgoed in vergelijking met investeren in de beurs.

Ik vermoed dat ik niet de enige ben, en die geluiden toch al enkele keren opgepikt ook. Precies alsof het hier een bende kleuters is.

Verwijder deze post gerust, en geef mij een infraction indien nodig, maar intern eens bekijken en polsen bij de community lijkt mij niet slecht.
(Yes I know, makkelijk van aan de zijlijn, maar altijd als er zo wordt ingegrepen is het toch steeds opnieuw "meen je dat nu?")

Posts gekopieerd uit het beurstopic.

Ik snap echt niet waarom er zo streng gemodereerd moet worden en alles afgesplitst in zijn eigen topic.
Om het overzichtelijk te houden voor de andere leden.
Zeker niet iedereen die het beurstopic opent, heeft interesse in een zoveelste zijdiscussie die allang niet meer over de beurs gaat.

Vorige keer ging het over studiegeld VS tov BE en de staat van de wegen in NL tov BE.
Veel leden storen zich hier aan en mijns inziens is dat grotendeels terecht.

Het gaat dan nog over Investeren in vastgoed in vergelijking met investeren in de beurs.
Als het enkel daarover gaat en daarbij blijft dan zou ik niet reageren.

Verwijder deze post gerust, en geef mij een infraction indien nodig, maar intern eens bekijken en polsen bij de community lijkt mij niet slecht.
(Yes I know, makkelijk van aan de zijlijn, maar altijd als er zo wordt ingegrepen is het toch steeds opnieuw "meen je dat nu?")
Nee hoor, kritiek is goed en daar kan iedereen maar beter van worden.
Ik ben geen cowboy die op iedereen wil schieten en daar één of ander ziekelijk genot uit haalt.
Enkel een user die vrije tijd opoffert om het hier te proberen in goede banen te leiden.

Maar helaas is het niet mogelijk om altijd voor iedereen goed te doen....

Voor de goede orde: de posts hierover worden naar https://www.beyondgaming.be/threads/maatschappij.30798/ gekopiëerd en daar kan verder gepraat worden.

Laatst bewerkt:
Posts gekopieerd uit het beurstopic.

Om het overzichtelijk te houden voor de andere leden.
Zeker niet iedereen die het beurstopic opent, heeft interesse in een zoveelste zijdiscussie die allang niet meer over de beurs gaat.

Vorige keer ging het over studiegeld VS tov BE en de staat van de wegen in NL tov BE.
Veel leden storen zich hier aan en mijns inziens is dat grotendeels terecht.

Als het enkel daarover gaat en daarbij blijft dan zou ik niet reageren.

Nee hoor, kritiek is goed en daar kan iedereen maar beter van worden.
Ik ben geen cowboy die op iedereen wil schieten en daar één of ander ziekelijk genot uit haalt.
Enkel een user die vrije tijd opoffert om het hier te proberen in goede banen te leiden.

Maar helaas is het niet mogelijk om altijd voor iedereen goed te doen....

Voor de goede orde: de posts hierover worden naar https://www.beyondgaming.be/threads/maatschappij.30798/ gekopiëerd en daar kan verder gepraat worden.
Ik snap de redenering, maar ik denk dat er veel meer mensen zijn die het vervelend vinden dat er vrij dogmatisch aan een topic moet worden vastgehouden en organische gesprekken worden gesnoerd door oranje tekst.

Van mij mag het allemaal wat losser. Toch ook wel wat duimpjes op die post. Ik denk dat velen dezelfde ervaring hebben.

Maar bon, tis ook meer een suggestie dan echte kritiek. Jullie steken jullie vrije tijd er in, waarvoor de leden dankbaar moeten zijn

Ik wil daarbij nog twee dingen aangeven:
1. "streng/overijverig gemodereerd" gaat in dit geval over het verplaatsen van een paar posts, een rode tekst en een paar vriendelijke verzoeken om iets te doen in het vervolg. Laten we daar vooral niks van maken wat het niet is.
2. waarom worden topics afgesplitst?: https://www.beyondgaming.be/threads/faq.1227/post-31901
Ik was nog vergeten zeggen dat het wijdverbreid is op het forum.
Nu niet die ene keer. Het is gewoon de eerste keer dat ik er iets van zeg.

Dat mensen verloren zouden lopen in topics stel ik mij vragen bij. Ik geloof er weinig van. En zelfs als het zo is dan maak je het aangenamer voor de enkeling die nieuw is, maar vervelender voor de regulars.

Het afsplitsen en 'vanaf nu terug on topic' berichten verminderen de forumervaring voor mij en ik ga ervan uit voor veel mensen.

SEO optimalisatie vind ik dan wel weer een gegronde reden.

Gaan we niet een beetje te ver in die SEO? Het was toch echt niet nodig om die vraag over diepvrieslades af te splitsen naar een eigen topic, zo´n spannend onderwerp lijkt mij dat nu ook weer niet dat daar nog een levendig gesprek over gaat ontstaan...

De keerzijde van een SEOptimaal forum met vele kleine,dode threads is een forum met vele kleine, dode threads he....

Gaan we niet een beetje te ver in die SEO? Het was toch echt niet nodig om die vraag over diepvrieslades af te splitsen naar een eigen topic, zo´n spannend onderwerp lijkt mij dat nu ook weer niet dat daar nog een levendig gesprek over gaat ontstaan...

De keerzijde van een SEOptimaal forum met vele kleine,dode threads is een forum met vele kleine, dode threads he....
Die threads zakken vanzelf wel weer in het overzicht als er niemand reageert. En we zien aan de statistieken dat mensen ons meer en meer via google vinden, dus het werkt wel gestaag. :)

De vraag paste ook niet helemaal in een eerste-hulp-bij-klusgevallen thread.

Spijtig dat de beursdiscussie vanaf nu wordt afgesplitst in tal van threads.
Echt geen goede evolutie imo...
Heb in deze algemene beursthread al heel vaak nuttige tips en discussies zien voorbijkomen. In een format met een aparte thread per aandeel was dat nooit mogelijk geweest/was er veel minder animo geweest.

Nu krijg je een kloon van beursig/beursforum.be/iex/beursduivel.
Bizarre actie van de BeyondGaming beheerders/moderatoren.

Louter als observator: ik denk dat er 2, max 3 actieve threads zijn rond de beurs. Voor crypto zowat hetzelfde, of minder. Voor mij kan dat allemaal gewoon in een algemeen forum rond economie en recht eigenlijk. De bedoeling lijkt om naar een thread per aandeel of ETF te gaan, maar dan eindig je volgens mij met hopen inactieve threads en veel werk voor de mods die alles uit dat nieuwe algemene beurstopic moeten verplaatsen naar de juiste thread.

Spijtig dat de beursdiscussie vanaf nu wordt afgesplitst in tal van threads.
Echt geen goede evolutie imo...
Heb in deze algemene beursthread al heel vaak nuttige tips en discussies zien voorbijkomen. In een format met een aparte thread per aandeel was dat nooit mogelijk geweest/was er veel minder animo geweest.

Nu krijg je een kloon van beursig/beursforum.be/iex/beursduivel.
Bizarre actie van de BeyondGaming beheerders/moderatoren.
Ik heb deze en de volgende post van hier naar het feedbackforum verhuisd, omdat dit geen klein beursfeitje is.

Zoals in de sticky staat uitgelegd, zijn er verschillende redenen waarom we ervoor gekozen hebben om Beurs een eigen subforum te geven. Niet in het minst om dat dat wel een onderwerp is dat die plaats verdient, omdat het toch minstens een gelijke is van Crypto waar al zo'n subforum voor is. Er is niet alleen veel over te zeggen, er was ook animo om daar de schouders onder te zetten. Dus dan smeden we het ijzer als het heet is!

We zijn eigenlijk heel blij dat het ervan gekomen is, net omdat het zo'n logische stap is en omdat het de instapdrempel in dat onderwerp enorm verlaagt. Het is één onderwerp waar een kat haar jongen niet meer in vindt, en waar nieuwelingen ten eerste overweldigd zijn doordat het over van alles tegelijk gaat, ten tweede niet de basisinformatie kunnen vinden en ten derde niets durven in te brengen omdat het niveau van inbreng enorm verschilt.

Daarnaast is de doorzoekbaarheid veel groter op deze manier, en vallen verschillende threads meer op voor gebruikers die anders gewoon 'beurs' zien staan en daarbij geen extra inbreng kunnen geven. Om het simpel te stellen, straks zit hier iemand met enorm veel kennis over AI-chips, maar geen inbreng over de beurs. Ziet die een topic over NVIDIA voorbijkomen, kan iedereen baat hebben bij die extra kennis.

Het geeft ons ten slotte ook de ruimte om niet alleen beginnerstopics te openen met basisinformatie, maar ook om uitgewerkte beginposts op te stellen en verschillende topics op te starten die het net vanuit een andere hoek kunnen bekijken. En zo'n megathread is belastend voor de infrastructuur. Niets dan voordelen dus aan langs de ene kant een eigen subforum en langs de andere kant het opsplitsen van de megathread!

Zoals in de sticky ook vermeld staat, is dit een work in progress. We hebben de manschappen niet om op minuut 1 alles in orde te hebben. Maar we hebben we de kennis en ervaring om dit in goede banen te leiden, dus het is ook een beetje kwestie van geduld en vertrouwen. Het komt allemaal goed!

Louter als observator: ik denk dat er 2, max 3 actieve threads zijn rond de beurs. Voor crypto zowat hetzelfde, of minder. Voor mij kan dat allemaal gewoon in een algemeen forum rond economie en recht eigenlijk. De bedoeling lijkt om naar een thread per aandeel of ETF te gaan, maar dan eindig je volgens mij met hopen inactieve threads en veel werk voor de mods die alles uit dat nieuwe algemene beurstopic moeten verplaatsen naar de juiste thread.
Het is wel de bedoeling dat gebruikers zelf per groot aandeel/ETF een topic aanmaken, dat hoeft niet vanuit de moderatie te gaan. Liefst niet zelfs, lijkt me niet nuttig noch efficiënt. En dat de rest van de kleinere feiten kunnen in... Kleine Beursfeiten :D

Terug
Bovenaan