Maatschappij

We luisteren naar alle input, maar hebben uiteraard zelf ook onze ideeen en belangen. Maar een beetje vertrouwen mag, en de cijfers tonen ons het omgekeerde: dat toegewijde onderwerpen net de activiteit doen toenemen. https://www.beyondgaming.be/threads/faq.1227/post-31901
wel het probleem is dat het ene met het andere te maken heeft... dan gaat het mogelijk over 1 aandeel gaan in 3 verschillende threads, wat nogal onnozel is

De vraag om TA in het daartoe behorende topic te posten, lijkt mij niet meer dan normaal. De overgrote meerderheid is er niet in geïnteresseerd. Eveneens ook niet interessant zijn random posts zonder context met raketjes van aandeel x of y of wekelijkse YTD updates. Wat betreft een sticky over de zin of onzin van TA: an sich geen slecht idee maar de vraag is natuurlijk wat je daar in gaat plaatsen.

De consensus is bij mijn weten dat er geen enkele wetenschappelijke studie op LT het bewijs van TA heeft kunnen vaststellen en dat er geen enkele miljardair zijn vermogen heeft verzameld puur en enkel en alleen op basis van TA. Maar evengoed zijn er wel miljardairs die in bepaalde zaken van TA enig nut zien. bv. Druckenmiller heeft al verschillende keren bevestigd dat hij voor entry en exit timing wel TA gebruikt en dit in ondergeschikt belang ten opzichte van de fundamentals. De kans is 0.0% dat dit op basis van een SMA is, maar bon dat is dan weer een andere discussie.

De vraag om TA in het daartoe behorende topic te posten, lijkt mij niet meer dan normaal. De overgrote meerderheid is er niet in geïnteresseerd. Eveneens ook niet interessant zijn random posts zonder context met raketjes van aandeel x of y of wekelijkse YTD updates. Wat betreft een sticky over de zin of onzin van TA: an sich geen slecht idee maar de vraag is natuurlijk wat je daar in gaat plaatsen.

De consensus is bij mijn weten dat er geen enkele wetenschappelijke studie op LT het bewijs van TA heeft kunnen vaststellen en dat er geen enkele miljardair zijn vermogen heeft verzameld puur en enkel en alleen op basis van TA. Maar evengoed zijn er wel miljardairs die in bepaalde zaken van TA enig nut zien. bv. Druckenmiller heeft al verschillende keren bevestigd dat hij voor entry en exit timing wel TA gebruikt en dit in ondergeschikt belang ten opzichte van de fundamentals. De kans is 0.0% dat dit op basis van een SMA is, maar bon dat is dan weer een andere discussie.
Inderdaad, ook als je kijkt naar beursmagazines, bijvoorbeeld dat van de Vlaamse Beleggersfederatie: boekje van 70-80 pagina's, achteraan 2-3 pagina's voor TA en in de rest van het magazine GEEN woord over TA... denk dat de VBF nu toch wel een gerespecteerd orgaan is als het over de beurs gaat, neen?

ook de vele algemene beurspodcasts zoals bijvoorbeeld BNR in Nederland, of de beursvoyeurs van De Tijd: nog nooit iets gehoord over TA.

Dus zeggen dat TA een 'normaal' onderdeel is van de beurs lijkt me overdreven, eerder een niche met zijn eigen believers, net zoals crypto ook nog steeds iets anders is als een aandeel van een bedrijf dat cashflow genereert.

Ik vind de huidige setup logisch met aparte topics voor ETFs, goud, crypto, TA... begrijp niet hoe het mogelijk is dat we hier nu al pagina's over moeten discussiëren omdat 1 forumlid zijn voeten veegt aan deze onderverdeling. Op ignore zetten is heel storend omdat meer dan 50% van de posts van hem zijn.

Ik zou eigenlijk ook wel een soort FA post mortem topic willen, om daar dan alle gefaalde analyses te bespreken en de waarom. 🤔

Waarin een tip dan gebenchmarked wordt met de index.

Gewoon een afzonderlijk forum voor FA is toch een mooie aanvulling op kleine beursfeiten? Dan heb je een mooi naslagwerk met alle FA analyses. In kleine beursfeiten kun je dan bv. foto's van de nieuwe modellen Crocs posten, reageren op FA of TA enz. Zo moeilijk is dat toch niet? Naast afzonderlijk forum voor TA vind ik dat FA dat ook best wel verdient.

Gewoon een afzonderlijk forum voor FA is toch een mooie aanvulling op kleine beursfeiten? Dan heb je een mooi naslagwerk met alle FA analyses. In kleine beursfeiten kun je dan bv. foto's van de nieuwe modellen Crocs posten, reageren op FA of TA enz. Zo moeilijk is dat toch niet? Naast afzonderlijk forum voor TA vind ik dat FA dat ook best wel verdient.
ja prima, dan blijft "Beursfeiten" voor wat het is: updates over de beurs.

Misschien kan je ook een topic "Portefeuille-feiten" aanmaken waar jij dan al je dagelijkse koersstijgingen met raket-emoji's kan posten.

ja prima, dan blijft "Beursfeiten" voor wat het is: updates over de beurs.

Misschien kan je ook een topic "Portefeuille-feiten" aanmaken waar jij dan al je dagelijkse koersstijgingen met raket-emoji's kan posten.
Kleine beursfeiten is gewoon het discussieforum over de analyses ed.. De afzonderlijke FA en TA zijn dan raadpleegbare "naslagwerken" met analyses, zonder brol erbij.

Kleine beursfeiten is gewoon het discussieforum over de analyses ed.. De afzonderlijke FA en TA zijn dan raadpleegbare "naslagwerken" met analyses, zonder brol erbij.
hmm, strongly disagree: analyses blijven in hun topic en de comments erover ook. Is volledig absurd om een analyse in 1 topic te zetten en dan in een ander topic erover te discussiëren.

De hoofdtopic kan dan gewoon over de actualiteit van de dag gaan met betrekking tot de beurs. En als er dan earnings zijn geweest van een bepaald bedrijf dan kan dat gerust besproken worden in die hoofdtopic, maar een 2-pagina analyse van een bedrijf kan best in een apart topic voor analyses.

Bon, zonder namen te noemen want zelfs in een feedbacktopic kan dat blijkbaar niet, maar als moderatie misschien eens bespreken wat je kan doen tegen posters die een forum gebruiken als chatbox.

We zijn de feedback aan het bespreken. Geef ons even de tijd. Puur gebikker wordt weggehaald.

Bon, zonder namen te noemen want zelfs in een feedbacktopic kan dat blijkbaar niet, maar als moderatie misschien eens bespreken wat je kan doen tegen posters die een forum gebruiken als chatbox.

Men slaagt er hier in om 2 pagina's vol te krijgen nadat er een rode tekst werd geplaatst met de melding dat het al besproken wordt.

Et alors? Omdat jullie het bespreken mag er niets meer over gepost worden?
Als er duidelijk staat, in een rode tekst, dat het wordt besproken, met bijkomend de vraag om de tijd te geven, vind ik het inderdaad wat raar om na een halve dag nog eens te komen herhalen "dat het misschien wel eens besproken mag worden". Mods slapen en werken ook natuurlijk.

Als er duidelijk staat, in een rode tekst, dat het wordt besproken, met bijkomend de vraag om de tijd te geven, vind ik het inderdaad wat raar om na een halve dag nog eens te komen herhalen "dat het misschien wel eens besproken mag worden". Mods slapen en werken ook natuurlijk.

Wederom, et alors? Er staat dat gebikkel wordt weggehaald, niet dat het verboden is om nog extra feedback in het topic te plaatsen.
Ik zeg ook nergens dat het schandalig is dat er nog geen beslissing is. Ik geef gewoon feedback in...een feedbacktopic.

Terug
Bovenaan