Malaise bij Anderlecht

Weiler was toch net wel een opvallende coach. Hoe hij Anderlecht dat jaar liet voetballen of niet-voetballen (hoe je het bekijkt) zorgt ervoor dat hij toch wel werd herinnerd.
Er zijn er toch veel die zich hem niet meer kunnen herinneren, laat staan als coach die de laatste keer kampioen speelde met RSCA.

Nochtans wel de trainer met de meeste punten per wedstrijd ooit bij Club met 2,33 per wedstrijd. Deed het beter in zijn passage dan de beginperiode onder Hayen waar Club uiteindelijlk nog kampioen speelde. In 21 matchen 15zeges, 4draws en 2 nederlagen, doelsaldo van 40:14 (1 nederlaag in de competitie tegen Gent en nederlaag in de beker tegen Gent. Gewoon fenomenale cijfers

Bizar dat hij dan bijna zou buiten gelegen heb bij Club of dat hij geen indruk zou nagelaten hebben
De indruk die hij heeft nagelaten bij mij is dat het veldspel vooral zeer zwak was, ondanks de 'fenomenale cijfers'.

Bouwde ook verder op wat Clement had neergezet en dat hij uiteindelijk nog kampioen speelde was de logica zelve.

Het proces rond de verkoop van Anderlecht staat op pauze tot eind mei. Omdat er met bewijsstukken en anekdotes wordt gezwaaid uit twee andere gerechtelijke dossiers, krijgen alle partijen eerst een kopie van die twee zaken.

Het proces rond de verkoop van Anderlecht staat op pauze tot eind mei. Omdat er met bewijsstukken en anekdotes wordt gezwaaid uit twee andere gerechtelijke dossiers, krijgen alle partijen eerst een kopie van die twee zaken.

Ik vind dat allemaal weinig interessant dat gedoe.
Van Holsbeeck en/of ... deden tien jaar aan zakkenvullerij. Ze hebben bij de verkoop nog een laatste keer snel een paar miljoen uit Coucke zijn zakken proberen slaan. Coucke liet zich rollen door onoplettendheid.
Gaat dat terugkrijgen. Of niet. Gaat allemaal weinig veranderen. Anderlecht gaat daar niks van voelen, Coucke mogelijk ook niet. Van Holsbeeck gaat misschien een paar jaar langer krijgen, of niet. Vooral bij Propere Handen benieuwd wat meneer aan zijn broek zal hebben.

Vooral benieuwd naar de uitkomst van propere handen in dit dossier. Als hier nu een uitspraak is, kunnen de volgende beschuldigde wel eens allemaal snel moeten voorkomen genre Leko

Volgens Sacha Tavolieri heeft Anderlecht zijn nieuwe coach gevonden. De transferjournalist meldt dat paars-wit een 'gentleman's agreement' gevonden heeft met een buitenlandse club om hun coach over te nemen. De aankondiging zou gebeuren in de uren na de bekerwedstrijd van vanavond tegen Antwerp.

Schreuder dan zeker ?

Schreuder toch ook niet echt om blij van te worden. Maar ja, van welke coach die nu beschikbaar en haalbaar is wel natuurlijk?

Vooral straf dat ze iemand halen die al bij een club zit. Ofwel is de afkoopsom bijzonder laag (waardoor het al vreemd zou zijn dat de club hem zo makkelijk zou laten gaan), ofwel is het een stevige afkoopsom en had je imo evengoed iemand vrij als Martens kunnen halen. Aangezien de kans groot is dat deze coach weer een tussenpaus zal worden, afhankelijk van de sportief directeur die ze gaan halen.

Wat zou Anderlecht nu ineens met 2 goals verschil een uitmatch komen winnen. Dat konden ze nog niet als iedereen fit was. Laat staan in deze omstandigheden nu. Geen TD, Veel blessures, schorsingen, geen coach, werkelijk iedereen uit vorm. Antwerp gaat meer last hebben tegen Ninove dan tegen dit Anderlecht
Ben nu wel benieuwd naar het niveau van Ninove eerlijk gezegd... :oops:

Tja het is nog niet gedaan hè. het Anderlecht van de eerste 45 minuten hebben we de laatste 25 matchen niet meer gezien

Ergste is dat Hasi dan nog de coach was van "grinta" en "intensiteit"

Geen enkele keer meer intensiteit als vandaag en dan nog gekoppeld aan voetballende combinaties

De fout die ze nu niet moeten maken is denken dat Taravel ineens een wondercoach is. Ploeg zat gisteren helemaal in een soort van wraakmentaliteit, een groepsgevoel waarbij ze helemaal opzij gezet werden als een bende losers. "Iedereen verlaat het zinkend schip" en wat lazen we nog allemaal. Trainers die wegliepen en aangaven: hier kan ik niks meer mee doen.
Wel, dan kan dat iets met een groep doen. En dat zag je gisteren. Totaal bevrijd. Taravel heeft dat goed aangepakt, met wat teambuilding en ontspanning en de druk wegnemen. En hen vrijuit laten voetballen. Maar het kan overmorgen weer net zo goed helemaal gedaan zijn.

Hij heeft de club wel tijd gekocht. Maar ik zou nu niet gaan stoppen met die trainerszoektocht.

Hij heeft de club wel tijd gekocht. Maar ik zou nu niet gaan stoppen met die trainerszoektocht.
Goh, ik zit toch in het andere kamp:
* Zoals je zelf zegt, heeft Taravel het goed aangepakt. Wat mij betreft mag hij daarvoor beloond worden door T1 te blijven de rest van het seizoen.
* Prioriteit zou moeten liggen bij het zoeken naar een goede TD. De rest moet daarna komen.

Terug
Bovenaan