Metaaldraad

The Spirit vind ik overrated, hun vorige album was ook zoveel over te doen, vond daar ook niks aan eigenlijk :unsure:
Ik kende ze niet maar de single die ik hoorde had wat Dissection vibes dus ik was wel geïnteresseerd in de rest. Maar het volledige album is idd niet zo wauw.
ben nu de nieuwe Blut Aus Nord voor de 2de keer aan het luisteren, dat is alvast een pareltje.
Das dan weer totaal mijn ding niet. Die trage, atmosferische black metal zal me nooit liggen op plaat. Live, in de juiste omstandigheden, kan ik daar best van genieten maar ik zet het thuis eigenlijk nooit op.

2022 lijkt in elk geval meer een hardcore/metalcore jaar te worden voor mij want de meeste nieuwe metal releases slagen tegen terwijl ik in de *core wel al een paar heel goeie dingen heb gehoord. Misschien dat de tweede helft vh jaar anders is.

Ooh ik ben benieuwd. Wel terug de minder atmosferische kant op zeker?
Tgoh, het bouwt wel wat verder op 'Hallucinogen', maar dan duisterder en dissonanter. Maar er zitten wel nog best wel atmosferische stukken in. Het is zeker geen industrial album moest je daar schrik voor hebben :p (bij Blut Aus Nord kan je nooit zeker zijn natuurlijk :unsure: )

Ja Mastodon is al jaren minder relevant dan Ghost, toch?

Wel cool dat Spiritbox in het voorprogramma speelt, haha.
Ik was +10 jaar geleden ook serieuze Mastodon fan maar sinds Crack The Skye hebben ze hun hoogtepunt verloren (imo).

Hier staat al ganse dag de nieuwe Malevolence op, wel hard!
Mix van hardcore/beatdown met Lamb of God/Pantera/Crowbar, whatever riffs.

Niet echt (imo). Integendeel, het laatste album van Mastodon was zelfs één van hun betere werken.

Mastodon is gewoon nooit een 'headliner' type band geweest.

nieuwe Blut Aus Nord :love:
Klinkt goed! Imo meer een verlengde van Deus Salutis Meae. Dat had ook die duistere slepende sfeer. Alhoewel Hallucinogen ook goed te smaken valt.

Voor mij zal het ijkpunt wel altijd The Mystical Beast of Rebellion zijn, dat was het eerste album waarmee ik in contact kwam en na al die jaren nog steeds het beste in mijn beleving.

Zijn er platen van dit jaar die ik eens moet opzetten? Hebt gevoel nog maar bitter weinig gehoord te hebben. Tot nu toe staken Zeal and Ardor en Diaspora blues van soul glo (bad brains meets hip hop en funk) er bovenuit.

Zijn er platen van dit jaar die ik eens moet opzetten? Hebt gevoel nog maar bitter weinig gehoord te hebben. Tot nu toe staken Zeal and Ardor en Diaspora blues van soul glo (bad brains meets hip hop en funk) er bovenuit.
Nog geen echte hoogvliegers dit jaar qua metal imo.
Ik zou wel eens luisteren naar 2 sterke Belgische releases: Schizophrenia en Evil Invaders. Vooral die eerste is echt wel goed!
Voor de rest is de nieuwe Venom Prison wel sterk en is er wel kwaliteit van oa Immolation maar niks dat écht memorabel is tbh.

Als het wat moderner mag klinken (lees: wat meer *core) is de laatste van Malevolence ook heel goed en als het echt hardcore mag zijn: Beyond The Styx. Dat is voor mij persoonlijk momenteel de plaat vh jaar.

Nog geen echte hoogvliegers dit jaar qua metal imo.
Ik zou wel eens luisteren naar 2 sterke Belgische releases: Schizophrenia en Evil Invaders. Vooral die eerste is echt wel goed!
Voor de rest is de nieuwe Venom Prison wel sterk en is er wel kwaliteit van oa Immolation maar niks dat écht memorabel is tbh.

Als het wat moderner mag klinken (lees: wat meer *core) is de laatste van Malevolence ook heel goed en als het echt hardcore mag zijn: Beyond The Styx. Dat is voor mij persoonlijk momenteel de plaat vh jaar.
Van Malevolence vond ik het eerdere werk al sterk dus die komt er aan. Venom Prison geprobeerd maar het pakte niet echt

Door het YouTube algoritme kwam ik terecht op een gitaar filmpje van Alexi Laiho. Children of Bodom heb ik nooit bewust beluisterd, dus wou ik eens door de discography gaan.
Maar waar/hoe begin ik er aan? Bepaalde albums te skippen etc?

Door het YouTube algoritme kwam ik terecht op een gitaar filmpje van Alexi Laiho. Children of Bodom heb ik nooit bewust beluisterd, dus wou ik eens door de discography gaan.
Maar waar/hoe begin ik er aan? Bepaalde albums te skippen etc?
De eerste drie of à la limite vier albums en dan heb je alles dat de moeite is gehoord.

De eerste drie of à la limite vier albums en dan heb je alles dat de moeite is gehoord.
en die live in Tokio is ook nog wel tof.
En dan heb je denk ik al het meest ergerlijke aan de band gehoord ook: "motherfuckers, we are fucking children of fucking bodom from fucking Finland fuck!" Was een uitstekend gitarist maar een hatelijke vent qua bindteksten :D

Net naar het nieuwe nummer van The Halo Effect geluisterd, de hype wordt bij elke release iets groter... Ik kijk enorm uit naar dat album!

Sinds een paar weken helemaal into Deftones. Ken ze natuurlijk al heel lang maar heb echt eens de tijd genomen om zowel het oude werk als recentere werk en alles tussenin te beluisteren. Was is dat toch een magistrale band, zeg. Niet alleen Chino, die echt een enorm unieke stem heeft en zanger is maar echt de hele band is zo extreem goed. Alleen al voor Deftones zou ik naar Graspop willen gaan. Alleen jammer dat Sergio Vega niet meer bij de band speelt.

Sinds een paar weken helemaal into Deftones. Ken ze natuurlijk al heel lang maar heb echt eens de tijd genomen om zowel het oude werk als recentere werk en alles tussenin te beluisteren. Was is dat toch een magistrale band, zeg. Niet alleen Chino, die echt een enorm unieke stem heeft en zanger is maar echt de hele band is zo extreem goed. Alleen al voor Deftones zou ik naar Graspop willen gaan. Alleen jammer dat Sergio Vega niet meer bij de band speelt.
Fuck yes!
Bij mij is het al van 2010 geleden dat ik ze live gezien heb :s staat wel in mijn geheugen gegrift als een van de beste optredens ooit. Chino was in topvorm en het geluid was perfect, de setlist ook.
Het pikt wel dat ze naar Graspop gaan, daar wil ik helemaal niet naartoe.
Ben benieuwd wie Vega gaat vervangen. Van hem was ik nooit fan, leek tot op het einde nog altijd "de tijdelijke vervanger van...".

Fuck yes!
Bij mij is het al van 2010 geleden dat ik ze live gezien heb :S staat wel in mijn geheugen gegrift als een van de beste optredens ooit. Chino was in topvorm en het geluid was perfect, de setlist ook.
Het pikt wel dat ze naar Graspop gaan, daar wil ik helemaal niet naartoe.
Ben benieuwd wie Vega gaat vervangen. Van hem was ik nooit fan, leek tot op het einde nog altijd "de tijdelijke vervanger van...".
Dat is Fred Sablan geworden trouwens, heeft nog mee gespeeld bij Marilyn Manson. Alhoewel, tis ook 'maar' als touring bassist, lees ik. Ik ben wel fan van Sergio Vega, was voor mij voltijds lid bij Deftones, helaas was het voor de band zelf niet zo, wat heel jammer is.

Terug
Bovenaan