Gast, jij mist echt volledig het punt, hé. Lees jij maar 10% van wat ik, en anderen hier posten of zo?
Het gaat niet (alleen) om de fuck-ups. Het gaat erom dat er aan de top niets verandert. De communicatie is misleidend, onduidelijk, en vooral totaal respectloos tegenover zowel gamers als ontwikkelaars.
Ik ben trouwens de eerste om kritiek te geven op de fouten van PlayStation. Maar waar jij nu over zit te bleiten, daar is wel iets aan gebeurd: Jim Ryan ligt eruit(waar ik al jaren op zat te hopen). Hermen Hulst is gedegradeerd; hij is geen co-CEO meer. Er is actie ondernomen he!
Bij Xbox daarentegen? Spencer, Booty en co krijgen nog dikke bonussen. Hoe denk je dat ontwikkelaars zich voelen? Eerst krijgen ze te horen dat ze goed bezig zijn, een week later liggen ze buiten, en nog een week later krijgen ze te horen dat ze AI moeten gebruiken om zichzelf emotioneel te troosten. Komaan, vind jij dat normaal? LOL!
Hoe kunnen Spencer en co gewoon blijven zitten? Ook al ligt de schuld misschien hogerop bij Microsoft: als kapitein ga je mee ten onder met je zinkend schip. Maar zij pakken gewoon een nieuw schip. Geen probleem blijkbaar. Ik zou dat persoonlijk niet kunnen. Jij duidelijk wel. Hoe moet een ontwikkelaar hen nog vertrouwen? Hoe moeten wij hen nog vertrouwen? Want het zijn Spencer en Co die communiceren naar ontwikkelaars toe, naar ons toe,...
Dat is het punt. DAAR heeft iedereen het over. Maar jij leest flarden, reageert op wat je denkt te zien, en negeert het bredere plaatje. En zo blijven we in cirkels draaien.
Lees de berichten hier eens aandachtig, zet je oogkleppen af, en dan kunnen we tenminste een inhoudelijke discussie voeren in plaats van dit nutteloos gezaag.
En uiteraard investeert Microsoft in AI. Maar dat is nu echt het punt niet bij dit hele gebeuren van deze discussie. Maar ik val continu in herhaling, hopelijk is het duidelijk nu...
Hoe kon Bobby Kotick blijven zitten bij Blizzard en co nadat al hun vuile was buiten was?
Hoe kan dezelfde CEO al jaren blijven zitten bij EA die talloze studio's door de jaren heen hebben gekocht en gesloten?
Bij Ubisoft maken ze massief verlies CEO blijft op zijn plek en ontslaat werknemers.
Het gaat erom dat MS ontslaat 9K werknemers en sluit enkele studio's en iedereen is boos terwijl dit niets nieuws is, MS is groot als zij mensen moeten ontslaan gaat dat altijd meer zijn dan de gemiddelde firma.
En jij doet heel de tijd alsof Phil Spencer de bad guy is, Spencer is ook maar een pion in heel dat gebeuren, tis niet alsof hij heel de tijd daar aan het liegen was tegen de devs en de studio's, die krijgt wrs ook maar het nieuws mss een maand ervoor wat de top bij MS beslist.
Like I said de aandeelhouders moeten tevreden blijven de grootste kost zijn de werknemers. das niets nieuws.
Als kapitein ga je mee ten onder met je zinkend schip is lachwekkend, misschien vroeger nu al langer niet meer, de kapiteins zitten meestaal mee in het reddingsbootje tegenwoordig.
Ook is het werken in US helemaal anders dan hier daar zijn de vakbonden totaal niet sterk de vraag is zelfs of die devs een vakbond hebben, ontslag in de VS is iets dat daar makkelijker is dan hier bij ons, veel mensen vergeten dat precies. Of het nu om devs gaat of iemand anders.
Last but not least Playstation heeft een deel van de studio's gesloten en mensen ontslagen na de concord flop omdat ze ook tal van projecten hadden gecancelled daar werd er toch geen drama over gemaakt noch werd er een apart topic over gemaakt. wrs omdat dit maar een fractie was van wat MS nu doet, en nogmaals dit is gewoon omdat MS veel groter is en het effect is ook groter.
Ik reageer gewoon over dingen waarover ik denk zoals iedereen hier, ik snap eigenlijk niet waarom jij er zo vurig over blijft.
Het zijn geen nieuwe wereldschokkende dingen die gebeuren.
Projecten (games) worden nu eenmaal gecancelled, mensen worden ontslagen, ik denk persoonlijk dat de aankoop van Blizzard en co MS de das heeft omgedaan, ze hebben hen te snel aangeschaft na de aanschaf van Zenimax wat ook niet cheap was.