Mijn Restaurant S05

Ben ik de enige die het in de begingeneriek elke aflevering opnieuw raar vindt dat die Olivier van Genk een rauwe zalm over zijn schouder gooit alsof het een keukenhanddoek is? (Ben nu eens gaan terugspoelen om te kijken of ik me echt niet vergis, maar het is echt een zalm.)

nog NOOIT van gehoord, als je serieus bent mag dit gerust een apart topic zijn met een poll
Ik heb dit eind jaren 90 nog geleerd op de hotelschool.
Opgepast, kurkengeld bij een sterrenzaak is snel 100€ voor het uitschenken van de fles. (dus de klant brengt zijn wijn maar geeft toch nog de vergoeding). Bij goedkopere flessen was dit rond de 10€. Heel veel restaurants hadden helemaal geen deftige wijnkelder/keuze in die tijd.

Ben ik de enige die het in de begingeneriek elke aflevering opnieuw raar vindt dat die Olivier van Genk een rauwe zalm over zijn schouder gooit alsof het een keukenhanddoek is? (Ben nu eens gaan terugspoelen om te kijken of ik me echt niet vergis, maar het is echt een zalm.)
Klopt idd, vond het ook al raar 😁

€10 betalen om zélf een goede fles wijn mee te brengen, klinkt interessant maar ik zou het niet durven
Klinkt zeker interessant, valt wel te overwegen de volgende keer.

Maar eigenlijk niet zo gek als ik er over nadenk. Als we iets gaan drinken zorg ik zelf ook voor mijn nootjes want vroeger kreeg je overal standaard nog een nootje bij uw trappist, maar dat is vandaag eerder een uitzondering. Op sommige plaatsen krijg je het nog wel als je het vraagt, maar lang niet overal meer. Ze hebben liever dat je een portie gemengd van 15 euro neemt van de kaart.

Zelf een fles wijn meenemen is een gevolg van een slecht wijn aanbod, het meenemen van nootjes is het gevolg van de gierigheid van de uitbater. Wel nog nooit "nootjesgeld" moeten betalen :D

Dat heb ik ook al gedaan ze, bevriend koppel waar wij met gaan eten heeft een wijnkelder om u tegen te zeggen en die neemt dan een fles mee waar ge op restaurant gemakkelijk €150 voor betaalt of meer.

Als ge een goeie sommelier hebt dan vinden die dat ook effectief leuk want dan laten we die ook mee proeven.

En dan krijgt ge dikwijls meer dan een deftig glas wijn terug en geraakt ge aan “den babbel”.

Alleen wordt ge wel raar bekeken door andere tafels als ge daar met een fles of 2 een restaurant binnenstapt :lol:

Die stukjes tussen Axel en Maxine waren wel mega cringe.

"Wat een mooie armband heb jij!"
"Die heb ik gekregen van mijn lover. Het gaat over hoe graag ik naakt ben bij mijn lover. Ah, maar dat ben jij!"
"Wat vind ik het fijn dat je mijn armband draagt!"

Verkoopt Axel juwelen of zo en was dit ook product placement?

Die stukjes tussen Axel en Maxine waren wel mega cringe.

"Wat een mooie armband heb jij!"
"Die heb ik gekregen van mijn lover. Het gaat over hoe graag ik naakt ben bij mijn lover. Ah, maar dat ben jij!"
"Wat vind ik het fijn dat je mijn armband draagt!"

Verkoopt Axel juwelen of zo en was dit ook product placement?

Juwelen niet echt maar denk dat het eerder "kunst" is want die hebben samen een kunstgalerij in Antwerpen en die maakt regelmatig schilderijen.

Exit Genk, Antwerpen kan er nog enkele weken aan breien.
Terecht ook denk ik. Waren ook veruit het zwakste. Als volgende zou Gent eruit moeten imo. Cijfers zijn/waren dramatisch en Ruslan is niet eens de chef. Dat houdt geen steek voor mij. Zo kan iedereen meedoen met ‘Mijn restaurant’.

Kortrijk momenteel op eenzame hoogte maar als Antwerpen nog kan groeien, maken ze ook zeker kans.

Laatst bewerkt:
Volgens het schema zou het op donderdag 25 december eindigen, maar met de kerstvakantie zal het mss dinsdag 30 december worden.

Ik denk dat het Gent vs Kortrijk wordt, die van Antwerpen trekken niet genoeg fans (of hate watchers).
Kortrijk toch topfavoriet denk ik, wat wint de winnaar dan eigl ? Een eigen restaurant of gewoon een geldprijs?

Terug
Bovenaan