parabellum
Well-known member
Met uw auto in de file staan is vooral tijdverlies. Met de fiets gaan werken is dat niet want het is tegelijk sport/lichaamsbeweging.
Dus je hoeft dan nadien geen vrije tijd meer op te offeren aan sport.
Ander verhaal: bij ons moederbedrijf hebben ze een IT-dienst. Daar zat iemand die op 1 (één) kilometer van het werk woonde. Die had een bedrijfswagen en kwam met de auto werken. Die heeft daar een viertal jaar gewerkt en is welgeteld 0 (nul) keer te voet of met de fiets gekomen.
Added bonus: het stuk tussen kantoor en zijn huis is zeer filegevoelig (en ik kan het weten want ik doe hetzelfde stuk elke dag met de fiets). Zeker 's avonds deed hij er vaker wel dan niet een kwartier over met de auto. Hij was dus soms sneller te voet geweest dan met de auto, en altijd sneller met de fiets dan met de auto. Ging hier ook niet over een vijftiger met gezondheidsproblemen maar gewoon over een twintiger met angst voor beweging.
Dus ergens rijdt er nu iemand rond die dacht een goede koop te doen met een tweedehands diesel met weinig kilometers. Enkel heeft hij een wagen gekocht die elke dag ritjes van 1 kilometer met koude motor heeft gedaan.
Om maar te zeggen: dat gedrag moet er echt uit, of de kost om dat gedrag te vertonen moet serieus omhoog.
En dan pakt ge zoveel opties als ge kunt tot ge aan uw max budget zit. Ik heb nog niemand geweten die een Audi A4 kon nemen die voor een A3 ging dan.