Muziek op de werkvloer

Wat verkies jij van muziek?

• Totaal aantal stemmers
    71

Mr.Anderson

Well-known member
[afgesplitst van ergernissentopic]

De simpele geesten op kantoor die de voorkeur geven aan Qmusic waardoor ik elke dag, een hele zomer lang, gedwongen word om te luisteren naar de brutale verkrachting van the sound of silence.

Mijn oren bloeden. Irreversible, maar met muziek.

Ze moesten de doodstraf terug invoeren!

Laatst bewerkt door een moderator:
De simpele geesten op kantoor die de voorkeur geven aan Qmusic waardoor ik elke dag, een hele zomer lang, gedwongen word om te luisteren naar de brutale verkrachting van the sound of silence.

eigen radio mee pakken, op een deftige post zetten, en als ze vragen om op Qmusic te zetten, zeggen dat dat type radio dat niet kan. t zijn simpele zielen, die geloven dat wel.

eigen radio mee pakken, op een deftige post zetten, en als ze vragen om op Qmusic te zetten, zeggen dat dat type radio dat niet kan. t zijn simpele zielen, die geloven dat wel.
Elk z'n smaak hé, maar hier is 't van: 'ja maar 't is wel elke ochtend het foute uur hé op Q'.

Ik moet al serieus gezopen hebben om zo'n muziek een uur vol te houden, die mensen kijken daar elke ochtend naar uit.

En dan is 't gedaan en draaien ze die kutplaat van cyril. Dat die mens nog niet openbaar werd gelynchd is mij een raadsel.

Elk z'n smaak hé, maar hier is 't van: 'ja maar 't is wel elke ochtend het foute uur hé op Q'.

Ik moet al serieus gezopen hebben om zo'n muziek een uur vol te houden, die mensen kijken daar elke ochtend naar uit.

En dan is 't gedaan en draaien ze die kutplaat van cyril. Dat die mens nog niet openbaar werd gelynchd is mij een raadsel.
Op mijn eerste job was het constant MNM.
Ik krijg nog steeds PTSD en moordneigingen als ik Slongsdievanons met Lacht Nor Mij hoor. Dat werd daar op een bepaald moment elk uur minstens één keer afgespeeld.

Is Q niet altijd fout?

De radio staat niet zo vaak op bij ons op kantoor, maar ik zet soms zelf wat muziek op met een hoofdtelefoon. Dan zitten de collega's te praten over hun kinderen terwijl ik meeneurie op "Lick my chainsaw, bitch!".

Op mijn eerste job was het constant MNM.
Ik krijg nog steeds PTSD en moordneigingen als ik Slongsdievanons met Lacht Nor Mij hoor. Dat werd daar op een bepaald moment elk uur minstens één keer afgespeeld.
Ik denk spontaan aan mijn eerste vakantiewerk, in een Hubo, waar altijd radio Donna (voor het MNM werd) opstond. Toen was de hit volgens hen kennelijk Lumidee met Never Leave You.

Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
...
ad nauseum

Tegenwoordig is toch vrijwel elke radio post niet meer om aan te horen. Zeker die met een groter marktaandeel. Maar ik wil wel erkennen dat er gradaties zijn en dat Q en MNM van de ergste zijn. Ik luisterde vroeger tot goed 10j terug zelf altijd StuBru. Nu zitten we met 3 in de bureau en er is 1 collega die bepaalt of er een radio speelt en op wat die speelt. Als die er is staat die altijd op StuBru, maar dagelijks krijg ik nog een crisis: heb ik daar jarenlang naar kunnen luisteren?
Oef deze namiddag is ze er niet en met de andere collega heb ik een overeenkomst: geen radio... Rust 😎

Ik zou simpelweg niet kunnen werken als er constant een radio opstaat, zou voor mij een reden zijn om ontslag te nemen :unsure:

Stilte moet voor mij niet, en kan in landschapskantoor toch niet, maar radio (alleen al de reclame constant) :puke:

Laatst bewerkt:
Ik denk spontaan aan mijn eerste vakantiewerk, in een Hubo, waar altijd radio Donna (voor het MNM werd) opstond. Toen was de hit volgens hen kennelijk Lumidee met Never Leave You.

Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
...
ad nauseum
Dat is toch met elke radiozender zo dat die minstens 1 populair nummer elk uur draaien. Zo tijdens mijn vakantiejob aan de band vroeger, veel te vaak 'Rood' van Marco Brosato moeten horen.

Of deze 👇

Ik zou simpelweg niet kunnen werken als er constant een radio opstaat, zou voor mij een reden zijn om ontslag te nemen :unsure:

Stilte moet voor mij, en kan in landschapskantoor toch niet, maar radio (alleen al de reclame constant) :puke:
Dit ... in een landschapskantoor (zeker +5 mensen) luister je geen muziek, of via koptelefoon.

Oh deze verkrachting voor de oren draaien ze ook lustig op MNM hoor :biglaugh: :help: dat is hier de huisradio op de bureau... stilte = goud

Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
Uh oooh uh oooh
...
ad nauseum

Mijn vakantiewerk was in een kledingzaak. Die mochten geen radio spelen maar moesten een verplichte cd spelen vanuit het hoofdkantoor of whatever. Een cd met een stuk of 12 liedjes, steeds op repeat. Dat was niet veel beter.

Dat is toch met elke radiozender zo dat die minstens 1 populair nummer elk uur draaien. Zo tijdens mijn vakantiejob aan de band vroeger, veel te vaak 'Rood' van Marco Brosato moeten horen.

Of deze 👇
Bij mij was dat Junior Jack met Stupidisco.
Das al een lied met maar 3 zinnen ofzo, en dat dan constant in uw oren horen pompen vr een maand lang op de vakantiejob. Ugh, als ik dat nu hoor denk ik instant terug aan die plek en zie ik mezelf borstelen 20 jaar geleden. Wtf 20 jaar geleden? 20??

Mijn vakantiewerk was in een kledingzaak. Die mochten geen radio spelen maar moesten een verplichte cd spelen vanuit het hoofdkantoor of whatever. Een cd met een stuk of 12 liedjes, steeds op repeat. Dat was niet veel beter.
De Gamma. Dat waren ook altijd dezelfde liedjes en te pas en te onpas dat typetje van Luc Wyns ertussendoor.

Bij mij was dat Junior Jack met Stupidisco.
Das al een lied met maar 3 zinnen ofzo, en dat dan constant in uw oren horen pompen vr een maand lang op de vakantiejob. Ugh, als ik dat nu hoor denk ik instant terug aan die plek en zie ik mezelf borstelen 20 jaar geleden. Wtf 20 jaar geleden? 20??
De clip daarentegen. Dat maakte mij als tiener toch bronstig.

Welke muziek kiezen jullie tijdens jullie werk?

Mezelf: ik werk graag met muziek, maar vergeet het in alle drukte op te zetten. Dat verbetert wel nu het TV bakje met voice-control werkt en ik dat naast me leg. Zo kan ik de radio aan en uit doen op afstand.
Als er sport is, durf ik wel de tv aanleggen, maar vreemd genoeg volg ik dan net minder alles. (meestal geen tweede scherm, dus geen browser die ik apart kan openzetten voor streaming)

Terug
Bovenaan