Ook altijd vreselijk aan dat soort zenders is het om de drie minuten wederkerend geschooi achter reacties van luisteraars omdat Thalina, dat pas afgestudeerd poppemieke van marketing die trouwens denkt dat ze een influenceer is omdat ze op Snapstagram vijfhonderd volgers heeft, geleerd heeft dat je van je luisteraars ambassadeurs voor je brend kan maken door regelmatig met hen te interacten middels user generated content.
"Wat zijn jullie aan het doen? Laat het ons weten via SMS op 8567 of stuur een shout op de Q- of Emenem app"
...
"En we hebben een reactie van Keyandro uit Zwankendamme City. Keyandro, hoe gaat het op deze hyper mega ochtend?"
"Ah dag Maarten/Peter. Ik wil graag aan ons Cindy de groetjes doen. Cindy, lof joe forevver beeb"
"Wauw, super Keyandro. Cindy is met haar gat in de boter gevallen met jou. Keyandro, wat ben je aan het doen?"
"Hawel, ik ben ekik rustig in mijnen hof een pintjen aan het drinken en tegelijkertijd zet ekik wat goei muziek -de hele buurt mag gratis en voor niks mee"genieten- op. 't Leven kan toch zo schoon zijn soms."
"Cool Keyandro, je hebt meer dan gelijk. Keyandro, welk nummer wil je horen?"
"Awel Maarten/Peter, doe mij maar *grootste kutnummer van MNM/Q- Mega Top "Hit" Elfendertig dat die dag nog maar tien keer gespeeld is* want dat was het openingsnummer op mijn derde trouwfeest"
Probleem is het feit dat er altijd maar dezelfde inspiratieloze, dertien-in-een-dozijnmuziek wordt gebracht door DJ's met een enorm fake-enthousiasme. Geen probleem mee uiteraard, daar is een publiek voor. Alle radiozenders hebben natuurlijk een format, maar bij die zogenaamde populaire radiozenders ligt dat er zo vingerdik op. Het is gewoon zo'n platte, hypercommerciële eenheidsworst. Q, MNM, een Nederlandse, Britse of Italiaanse populaire zender... Afgezien van de presentatoren en af en toe een nummer van eigen boden zijn ze allemaal hetzelfde.