Qmusic - Descent into madness

Maar ik heb toen inderdaad ook dezelfde mix van nummers die je in de op beschrijft mogen horen. Veel nummers werden er gemakkelijk 5 of 6 keer op één dag doorgejaagd. Dat is nog geen ganse dag maar een werkdag van 8u.

Ja, ik heb ook ooit momenten gehad dat ik dacht: "Als ik ooit aan de macht kom, dan is het eerste wat ik doe Zoutelande platbombarderen..."

Het ergste is dat veel radio presentatoren het beeld van zichzelf hebben dat ze influencer zijn en dat ook gebruiken en denken dat ze o zo ongelofelijk interessant zijn. Terwijl ik eigenlijk niet luister voor hun maar voor goeie muziek en nieuws en actualiteit ipv wat slap gewauwel over wat je dit weekend gedaan hebt of wat uw mening is over het optreden van overhypte artiest x.

Het ergste is dat veel radio presentatoren het beeld van zichzelf hebben dat ze influencer zijn en dat ook gebruiken en denken dat ze o zo ongelofelijk interessant zijn. Terwijl ik eigenlijk niet luister voor hun maar voor goeie muziek en nieuws en actualiteit ipv wat slap gewauwel over wat je dit weekend gedaan hebt of wat uw mening is over het optreden van overhypte artiest x.
Hangt sterk af van de presentator zelf.
Michele Cuvelier is echt wel tof om wat slap gelul van te horen. Maar laat ons ook eerlijk zijn, op een radio moet je geen diepgaande gesprekken verwachten natuurlijk. Dat moet simpel en makkelijk te verteren zijn. Het is geen duidingsprogramma.

Ik moet zeggen dat we af en toe op zondag wel de TV op Q-music opzetten als achtergrondmuziek. Ja dat is een ander type van programmatuur maar goed dat luistert goed vlot weg, ik heb daar geen problemen mee in die context. Variatie is op dat vlak echt wel goed.

Veel van hun populariteit zal ook wel komen door hun marketing.

Ik kan wel begrijpen dat ge geen qmusic fans tegenkomt als ge uw afkeer zo duidelijk weergeeft.

Ik vind sommigen hun 'hautaine' houding hier er wel los over.
Ok, het is uw muziek niet, noch uw stijl van presenteren, maar om dan te doen alsof iedereen die er naar luistert wel marginaal moet zijn, is er ook wel over.
Niet iedereen luistert 8u aan een stuk. Niet iedereen luistert naar wat er allemaal gezeverd wordt. En de post heeft wel een feel-good vibe. En een goed marketing team.
Niet iedereen geeft evenveel om muziek of is de muziekkenner zoals er hier wel een paar rondlopen. De meeste mensen willen gewoon wat muziek op de achtergrond tijdens het rijden of koken of weet ik wat.
Stop nu toch is met mensen af te schrijven omdat ze niet uw kennis, smaak of gedachtegoed hebben.
Of! Of... We laten mensen een mening hebben. Ik vraag net voor andere meningen, belachelijk als ik die van mij dan niet mag verkondigen.

Ik beledig ook niemand, ik zeg enkel dat de stijl en inhoud totaal niet mijn ding zijn. Nummers mateloos herhalen en recyclen en dergelijke meer zijn dan weer objectieve vaststellingen.

Ik heb perfect ruimte gelaten voor discussie tussen mijn rant in en stelde op het einde letterlijk mezelf in twijfel. Als ik niet met een kwinkslag mezelf mag uitdrukken dan stel ik voor dat ge uzelf nu maar snel bekendmaakt, Maarten Vancoillie, want das de enige persoon die ik heb beledigd.

Mijn breuk met Q-music was op die onzalige dag in het voorjaar van 2012 toen de Q-presentatoren het fijn vonden om een ganse voormiddag muziek te spelen waarin "lalala" werd gezongen, die dan nog eens lustig werd meegezongen. De ironie is dat mijn vrouw regelmatig luistert naar Q-music en dat die muziek hier af en toe opstaat. Dus ik counter dat regelmatig met mijn muziek. Onze compromiszender is Radio 2. Ook daar wordt regelmatig Top 30-muziek gespeeld, maar De Rotonde, The Rat Pack en de Pré-historie zijn best genietbaar.

Als ik zelf een zender op zet is het Klara of Stu Bru. Me nog niet gewaagd aan Radio Willy. Onderweg is het Spotify en thuis Youtube.

Hier staat het meestal op Classic 21. Dat zijn vaak nummers die je nergens anders hoort, maar even goed hoor je op een week ook 5 keer hetzelfde nummer. Zeker in die themaprogramma's (60s of Dr. Boogie) is dat allemaal dezelfde bak waaruit ze grabbelen. Veel Franstalige nummers die ik voordien nog niet kende :D

De radio staat hier eigenlijk alleen maar op voor mijn vriend, hele dag stilte zou voor mij ook goed zijn. In de auto luister ik wel Nostalgie, maar als ze beginnen te zagen zet ik wel een CD op.

Ook altijd vreselijk aan dat soort zenders is het om de drie minuten wederkerend geschooi achter reacties van luisteraars omdat Thalina, dat pas afgestudeerd poppemieke van marketing die trouwens denkt dat ze een influenceer is omdat ze op Snapstagram vijfhonderd volgers heeft, geleerd heeft dat je van je luisteraars ambassadeurs voor je brend kan maken door regelmatig met hen te interacten middels user generated content.

"Wat zijn jullie aan het doen? Laat het ons weten via SMS op 8567 of stuur een shout op de Q- of Emenem app"
...
"En we hebben een reactie van Keyandro uit Zwankendamme City. Keyandro, hoe gaat het op deze hyper mega ochtend?"
"Ah dag Maarten/Peter. Ik wil graag aan ons Cindy de groetjes doen. Cindy, lof joe forevver beeb"
"Wauw, super Keyandro. Cindy is met haar gat in de boter gevallen met jou. Keyandro, wat ben je aan het doen?"
"Hawel, ik ben ekik rustig in mijnen hof een pintjen aan het drinken en tegelijkertijd zet ekik wat goei muziek -de hele buurt mag gratis en voor niks mee"genieten- op. 't Leven kan toch zo schoon zijn soms."
"Cool Keyandro, je hebt meer dan gelijk. Keyandro, welk nummer wil je horen?"
"Awel Maarten/Peter, doe mij maar *grootste kutnummer van MNM/Q- Mega Top "Hit" Elfendertig dat die dag nog maar tien keer gespeeld is* want dat was het openingsnummer op mijn derde trouwfeest"

Probleem is het feit dat er altijd maar dezelfde inspiratieloze, dertien-in-een-dozijnmuziek wordt gebracht door DJ's met een enorm fake-enthousiasme. Geen probleem mee uiteraard, daar is een publiek voor. Alle radiozenders hebben natuurlijk een format, maar bij die zogenaamde populaire radiozenders ligt dat er zo vingerdik op. Het is gewoon zo'n platte, hypercommerciële eenheidsworst. Q, MNM, een Nederlandse, Britse of Italiaanse populaire zender... Afgezien van de presentatoren en af en toe een nummer van eigen boden zijn ze allemaal hetzelfde.

Dit topic is echt kansloos, ik ben ook absoluut geen liefhebber van Q maar mannes toch waar maken jullie zich druk in.
Er bestaan reeds topics om in te klagen dacht ik :sleep:

En genoeg leuke topics hier om over muziek te praten! :thumb:

Uiteindelijk luistert men op Spotify vaak naar dezelfde shit. Maar wel shit da ge zelf goed vind. Qmusic doet hetzelfde voor het plebs. De commentators of presentators zijn inderdaad wel suicide inducing. Nu luister ik op een jaar max een halve dag radio en nooit actief.

Uiteindelijk luistert men op Spotify vaak naar dezelfde shit. Maar wel shit da ge zelf goed vind. Qmusic doet hetzelfde voor het plebs. De commentators of presentators zijn inderdaad wel suicide inducing. Nu luister ik op een jaar max een halve dag radio en nooit actief.

Plebs?

Komaan...

Ah, er zijn nog gelijkgestemde zielen! Na ooit op een vakantiejob 2 maand iedere dag qmusic te mogen aanhoren ben ik er zwaar allergisch aan geworden. Als ik ooit die hun zendmast tegenkom rijd ik ze spontaan omver.
Normaal luister ik naar radio 1 ofwel Spotify

Schopje, maar wel degelijk bewijs dat Q brol is.
Die antivaxxers zijn nu aan het doorslaan met de zogenaamde inbreuken op de mensenrechten die we nu ervaren, maar onze bevolking wordt eigenlijk al jaren op een veel hoger niveau gefolterd via Qmusic.

Wanneer organiseren we een mars in Brussel?

Het mooie is ook dat die grafiek niet weergeeft wat ze voor de rest ook dubbel draaien. De playlist van Qmusic is namelijk enerzijds 50% schijtnummers van het moment en anderzijds 50% oudere nummers die ze in de solden hebben kunnen halen. Helaas voor mij is dat voornamelijk P!nk en andere meuk die ik niet kan uitstaan. Of nog erger: hun live opnames van Gers Pardoel en andere oorlogsmisdadigers.

Wanneer organiseren we een mars in Brussel?

Het mooie is ook dat die grafiek niet weergeeft wat ze voor de rest ook dubbel draaien. De playlist van Qmusic is namelijk enerzijds 50% schijtnummers van het moment en anderzijds 50% oudere nummers die ze in de solden hebben kunnen halen. Helaas voor mij is dat voornamelijk P!nk en andere meuk die ik niet kan uitstaan. Of nog erger: hun live opnames van Gers Pardoel en andere oorlogsmisdadigers.
braveheart.gif

Terug
Bovenaan