Muzieknieuws

De drie broers zullen nu wel hun close-harmony na 40+ jaar terug met z'n drie uitoefenen. Voor de muziekwereld is dit een ontzettend groot verlies.

Hij hoorde het volledige nummer afgewerkt in zijn hoofd. Trok het dan mentaal uit elkaar, en neuriede of speelde het voor voor de beste studiomuzikanten van Californië zodat ze wisten wat ze éxact moesten spelen.

De mensen uit 2350* gaan terugkijken naar Brian Wilson zoals wij vandaag terugkijken naar J.S. Bach, en voor exact dezelfde redenen.

(* en daar bedoel ik niet de mensen uit Vosselaar mee).

RIP Ozzy
Niet lang na zijn laatste optreden. Damn. Zat er helaas aan te komen.

Zijn eresaluut was in stijl. Ja we hebben er mee gelachen en ik heb em ook (deels terecht) de Eddy Wally van de metal genoemd. Maar wat die man ons samen met de andere drie originele leden van Black Sabbath heeft gegeven is onbetaalbaar. Een heel genre dat we allemaal op handen dragen en waar we gewoon dankbaar voor moeten zijn. Zoals James Hetfield het zei: zonder Black Sabbath geen Metallica. Maar ook geen Slayer, geen Pantera, geen Slipknot,... .

Nee het was technisch geen super zanger maar ik kan mij die nummers ook niet inbeelden met een andere zanger. De venijnigheid van War Pigs (dat nu draait), de epiek van NIB, de kwaadheid van Symptoms of the Universe, de tragiek van Into the Void en natuurlijk de triestheid van Paranoid hij heeft het ons allemaal gegeven en heeft het met overtuiging gebracht. De man verdiende het om te sterven in goede gezondheid maar gezien zijn levensstijl is dat er helaas niet van gekomen.

RIP Ozzy Osbourne. En als er toch een hiernamaals bestaat: drink er nog eens eentje met Lemmy.

Laatst bewerkt:
Dit doet toch wel raar... :headshake: Zoveel van mijn favoriete muziek is uiteindelijk gebaseerd op Black Sabbath, de eerste band die bekend werd met wat uiteindelijk stoner & doom zou worden... RIP.

Hoe fuckin' amazing is het niet dat Ozzy in feite op zijn sterfbed nog efkes een gig gebracht heeft. Damn... dedication!

Dubbel gevoel. Zichzelf post-Sabbath à la Gene Simmons verkopen als een gimmicky product is iets wat Lemmy niet heeft gedaan natuurlijk.

Shaaaaaaaaaaaaaaaarooooon zal nooit meer hetzelfde zijn.:headshake:

Ik moet bekennen dat ik weinig tot niets weet van Ozzy z'n solo carrière en ben er ook vrij zeker van dat het geen spek voor mijn bek is.

Maar Black Sabbath dat is helemaal iets anders, de oervaders van alles wat met harde gitaren te maken heeft.

Samen met Iomi, Butler en Ward de meest impactvolle muzikant ooit voor mij. Ik kan me niet inbeelden hoe mijn leven er had uit gezien zonder Black Sabbath en al wat er uit voort is gekomen.

Rest in Power

Dubbel gevoel. Zichzelf post-Sabbath à la Gene Simmons verkopen als een gimmicky product is iets wat Lemmy niet heeft gedaan natuurlijk.

Ozzy had een legendarisch aura ("the price of darkness") tot hij een beetje de idioot (en ik kan het echt niet anders verwoorden) ging uithangen op MTV. Ongetwijfeld zijn er veel legendarische muzikanten idioten, maar daarom moet je dat nog niet met heel de wereld willen delen.

Ozzy had een legendarisch aura ("the price of darkness") tot hij een beetje de idioot (en ik kan het echt niet anders verwoorden) ging uithangen op MTV. Ongetwijfeld zijn er veel legendarische muzikanten idioten, maar daarom moet je dat nog niet met heel de wereld willen delen.
Ergens snap ik het maar ik was begin deze maand aan zijn autobiografie begonnen. Net door het Sabbath gedeelte en ik kan mij eigenlijk nog inbeelden dat het niet gespeeld was. Gewoon al dat deel is onnozele stoot na onnozele stoot.

Ergens snap ik het maar ik was begin deze maand aan zijn autobiografie begonnen. Net door het Sabbath gedeelte en ik kan mij eigenlijk nog inbeelden dat het niet gespeeld was. Gewoon al dat deel is onnozele stoot na onnozele stoot.

Het gaat mij niet om de vraag of het gespeeld was of niet, eerder dat ik er niet de behoefte aan had om hem zichzelf belachelijk te zien maken op TV. Ik twijfel er niet aan dat hij heel z'n leven zotte dingen heeft gedaan, maar vroeger sijpelde dat dan druppelgewijs door in artikels en interviews. The Osbournes was gewoon...te confronterend.

En al een volgende. Geen absolute grootheid als Ozzy natuurlijk, maar toch, Golden Earring is toch wel één van de grootste rockbands geweest die niet uit de Uk of de USA kwamen.

Terug
Bovenaan