Muzieknieuws

Gisteren toch wat emotioneel geworden toen ik het nieuws vernam.
Had wel paar (onbenullige) zaken gemeen met hem.
Ik kon mijn verjaardag op dezelfde dag als hem vieren en toeval of niet toen (2020) bekend werd dat hij aan Parkinson leed kreeg ik dezelfde diagnose.
Ik sluit zeker niet uit dat hij voor euthanasie heeft gekozen.
Ik kijk al vast uit naar de film over het laatste concert die volgend jaar uitkomt.

Bedankt voor alles Ozzy, zeker en vast omdat je een grote invloed had op vele artiesten die er zonder jou misschien nooit er niet waren geweest.
RIP

Laatst bewerkt:
Vreselijk.... Nederland heeft toch ook al heel wat talent moeten afgeven de voorbije jaren.
Ik herinner me nog de documentaire "Gitaarjongens" uit 2013, waar Henny Vrienten van Doe Maar op zoek ging naar de grote gitaristen uit Nederland, met een ultieme poging om Eelco Gelling (Cubby + The Blizzards) voor de lens te krijgen. Een timide, frele man die Gelling, waarvan je dacht, die houdt het geen jaren meer vol. Intussen hebben Vrienten en Kooymans al het tijdige voor het eeuwige geruild, en loopt Gelling nog steeds rond hier. Van het concert des levens krijgt niemand een programma.

Nederland heeft in de jaren 60 en 70 wel sterke muziek voortgebracht, zoals bijvoorbeeld Shocking Blue.
Een minder gekend maar ook een goed Nederlands nummer uit die periode is Earth & Fire - Memories (niet te verwarren met Earth, Wind & Fire).

Nederland heeft in de jaren 60 en 70 wel sterke muziek voortgebracht, zoals bijvoorbeeld Shocking Blue.
Een minder gekend maar ook een goed Nederlands nummer uit die periode is Earth & Fire - Memories (niet te verwarren met Earth, Wind & Fire).

Vergeet Group1850 niet!

RIP. Unieke vocals en heerlijke riffs.

Meteen nog eens Leviathan (de 24bit remaster van 2017, duh) opgelegd. Blijft fenomenaal van begin tot einde. Dat, en Crack the Skye blijven voor mij de twee ultieme Mastodon albums.

Brent Hinds blijkbaar overleden na een tragisch ongeluk met zijn moto... Fuck man.

Een van mijn gitaaridolen en grote inspiratie. Unieke gitarist die o.a. banjo-stijl riffs naar de metal bracht.

Jammer... langs de andere kant was hij precies wel wat op de dool aangezien hij recent uit Mastodon werd gegooid. Denk dat het altijd een specialleke was.

RIP. Unieke vocals en heerlijke riffs.

Meteen nog eens Leviathan (de 24bit remaster van 2017, duh) opgelegd. Blijft fenomenaal van begin tot einde. Dat, en Crack the Skye blijven voor mij de twee ultieme Mastodon albums.
Geen Blood Mountain?

Geen Blood Mountain?
Toegegeven, het is ondertussen al jaren geleden dat ik nog eens Blood Mountain van begin tot einde heb beluisterd. Maar bij Leviathan en CtS had ik vanaf de eerste luisterbeurt al snel opgemerkt dat dit in m'n lijst van all-time favs ging belanden. En x aantal luisterbeurten en jaren verder is dat wel degelijk zo.

Damn, dit nieuws was aan mij voorbij gegaan tot ik het nu per toeval op Insta zag passeren bij iemand anders.
Ik moet zeggen, gezien het recente drama rond zijn vertrek, dat mijn eerste gedacht zelfmoord was.
Maar het blijkt een stom motorongeval te zijn. Bekend of niet, zoiets is altijd tragisch.

Het gaat van kwaad naar erger met streaming diensten, wat vinden muziekliefhebbers van de AI slop ?

Terug
Bovenaan