Nationale feestdag

Vier jij de nationale feestdag?

• Ja

Stemmen: 4 3,4%
  • Nee

Stemmen: 109 92,4%
  • Soms

Stemmen: 5 4,2%

• Totaal aantal stemmers
    118
Geen opmerkingen hierover. Lekker :love:

Frikandel in Antwerpen zeggen ja daar zou ik wel een ban voor aan men been hebben indien ik zou zeggen hoe ik hierover denk.
Frikandel in Antwerpen kennen ze als frikandellenkoek, maar dat kennen ze elders in het Vlaemsche land misschien als curryworstkoek of lange koek of langehamburgerkoek?

Frikandel in Antwerpen kennen ze als frikandellenkoek, maar dat kennen ze elders in het Vlaemsche land misschien als curryworstkoek of lange koek of langehamburgerkoek?
Bij de koek is het volgens mij frikadellenkoek zonder de N van frikandel. Net zoals de frikadellen met krieken.

Dat ze nog altijd niet geleerd hebben dat zo een combo muziek event met Waalse en Vlaamse artiesten NIET werkt…

Camille? Ruben Block? Niels Destadsbader? On connait pas…
En hetzelfde voor ons omgekeerd… Henri wie?

Als ze iets overkoepelend willen doen, dan moeten ze maar een full concert geven van een artiest/band dat in beide landshelften gekend is en succes heeft.
Vroeger had je Arno en Toots… nu kan je wel iets doen met een dEUS of Hooverphonic. Maar de keuzes blijven beperkt…

We zijn zonder het te weten naar het dinomuseum geweest in Brussel. Veel file gehad maar op de een of andere gps manier de konnig en koningin in hun auto in colonne gepasseerd in't naar huis rijden.

Voor het weinige dat ik van het defilé gezien heb, sommige "eenheden" kunnen zelfs niet deftig in paradepas voorbij de koninklijke tribune gaan...in een bananenrepubliek zou me dit weinig storen , bij een NAVO land toch wel het minste dat mag verwacht worden.

Ik herinner mij gewoon in mijn kindertijd dat alles op die dag dicht was maar zoals ze in Engeland echt zot gaan doen voor St George, dat zag ik in België nooit. In mijn herinneringen was dat altijd een warme, lome en saaie dag. Geen Belgjes die met hun honderden uit cafés rolden en de Brabaçonne gingen lallen, geen straatfeestjes. Ik vond het in de UK altijd leuker. Tegenwoordig niet anders, ik ga ook geen Belgische vlag uithangen. Zoals ze in Kortrijk 11 juli gaan vieren alsof het iets wil zeggen, daar heb ik dan wel weer een gloeiende hekel aan. Een van de meest Frans-gezinde steden éver, Eurometropool en al maar op 11 juli billen bloot voor Bartje…

Voor het weinige dat ik van het defilé gezien heb, sommige "eenheden" kunnen zelfs niet deftig in paradepas voorbij de koninklijke tribune gaan...in een bananenrepubliek zou me dit weinig storen , bij een NAVO land toch wel het minste dat mag verwacht worden.
Onze special forces niet onderschatten hé!

Ik ben de identitaire nihilist waar Bart De Wever zo'n hekel aan heeft. Dus nee, ik heb niets met de nationale feestdag. Of met de Vlaamse feestdag.

Ik ben gisteren in Brussel langs de feestelijkheden gepasseerd. Het defilé heb ik niet bijgewoond (mijn vrouw kan geen uren in de drukte rechtstaan), maar alles errond vond ik eigenlijk wel gezellig. Het is misschien niet het groots volksfeest van elders, maar de klassiek Belgische negativiteit over deze dag snap ik toch ook niet.

Dat ze nog altijd niet geleerd hebben dat zo een combo muziek event met Waalse en Vlaamse artiesten NIET werkt…

Camille? Ruben Block? Niels Destadsbader? On connait pas…
En hetzelfde voor ons omgekeerd… Henri wie?

Als ze iets overkoepelend willen doen, dan moeten ze maar een full concert geven van een artiest/band dat in beide landshelften gekend is en succes heeft.
Vroeger had je Arno en Toots… nu kan je wel iets doen met een dEUS of Hooverphonic. Maar de keuzes blijven beperkt…
Ik vond dat toch nog hier meevallen en zo leer je ook nog wat artiesten kennen.
Er was toch ook wel redelijk wat volk daar om live naar de optredens te kijken, of waren dat misschien allemaal betaalde figuranten?

Evenveel waarde als een andere feestdag => betaald vrijaf. Enkel pasen, kerst en nieuwjaar hebben iets extra, omdat er dan met de familie iets gedaan wordt.

Samen met de kinderen naar de defilé op tv gekeken, ze waren onder de indruk van het rollend materieel.

Kijk er eigenlijk elk jaar naar

Samen met de kinderen naar de defilé op tv gekeken, ze waren onder de indruk van het rollend materieel.

Kijk er eigenlijk elk jaar naar
Inderdaad, indrukwekkend dat dat oud ijzer nog altijd rolt. We mogen veel zeggen van defensie maar imo zitten daar wel top techniekers om die brol op te lappen.

Inderdaad, indrukwekkend dat dat oud ijzer nog altijd rolt. We mogen veel zeggen van defensie maar imo zitten daar wel top techniekers om die brol op te lappen.
Er was eigenlijk wel vrij veel recent of nieuw materiaal te zien. Da's zo een mopje gericht aan de onkundigen vermoed ik? :unsure:

Er was toch ook wel redelijk wat volk daar om live naar de optredens te kijken, of waren dat misschien allemaal betaalde figuranten?

Ja, precies wel. Misschien artiesten met een vaste aanhang?
Zet Destadsbader op een affiche en je hebt sowieso al x man publiek dat sowieso afkomt.

Dat muziekje niet.
Al de rest helaas wel… is wel niet van dit jaar…

bij de douane vinden we die uitzending op VRT nogal om te lachen.

in 2019 vielen de commentators compleet uit de lucht, de grenzen waren toch afgeschaft, wat bestaat er dan nog douane?
dees jaar waren ze er van overtuigd dat we "politie-agenten in opleiding" zijn...

Terug
Bovenaan