Nieuwe PC, toughts?

Moet weer lukken dat ik dat weer voor heb, had hier al stress voor, uiteindelijk goeie moed veel opgezocht en dan zo iets tegenkomen.
Snap dat toch niet, dat gaat hier over minder dan 0.5 cm, dat is dan toch een issue in veel case of instanties...

Alé ik ben dus niet zot... :)
Blijkbaar niet 😅. Is echt door dat TUF bord, zo te lezen. Was niet op de hoogte dat die heatsink op zo'n TUF bord hoger is dan de meeste andere borden.

Moet weer lukken dat ik dat weer voor heb, had hier al stress voor, uiteindelijk goeie moed veel opgezocht en dan zo iets tegenkomen.
Snap dat toch niet, dat gaat hier over minder dan 0.5 cm, dat is dan toch een issue in veel case of instanties...

Zag het dat het maar nipt scheelt. Echt stom design. Met andere AIO's had dat wel gepast want die radiators zijn dunner.

Heb net eens gezien en door dat TUF bord past die niet deftig er in 🤦. Ipv in Push opstelling te staan hoe ze normaal zitten zullen ze in Pull opstelling zijn. Waardoor de fans nog altijd de lucht erdoor zullen trekken. Zal niets veranderen aan de temperatuur.
Maar zitten die fans dan al op de radiator bij het monteren of vijzt ge die door de case mee?

Fans bovenop leggen radiator er langs onder tegenhouden en dan samen vastvijzen met de case er tussen
Ok, kijk dus mijn idee was nog zo stom niet, ge ziet dak echt opgezocht en geleerd heb op voorhand!!! xD

Al neig merci eh man, ik ging legit echt niet geslapen hebben deze nacht denk ik.

Ok, kijk dus mijn idee was nog zo stom niet, ge ziet dak echt opgezocht en geleerd heb op voorhand!!! xD

Al neig merci eh man, ik ging legit echt niet geslapen hebben deze nacht denk ik.
Was idd geen zot idee.
Had totaal niet gezien dat dat voos bord een hogere heatsink had dan de andere borden. Mijn excuses 😅.

Was idd geen zot idee.
Had totaal niet gezien dat dat voos bord een hogere heatsink had dan de andere borden. Mijn excuses 😅.
Ja, ik was wel al een crisis aant krijgen, NGL.

Eerst die USB 3.0, dan had ik bijna een kabel afgetrokken van die cooler ( die 1 naar 1 kabel voor de fans ).
Ik hoop trouwens dat dat kabeltje nog werkt, moest dat ergens tussen trekken en dat bleef hangen, en ik heb het gevoel dat ik een beetje behuizing mee heb, dus khoop dat het nog werk, anders die 1 naar 3 kabel pakken I guess, gelukkig zijn er zo twee en zijn die modulair xD

En dan tot slot die koeler, die heeft me al een jaar of 2 gekost xD

Ja, ik was wel al een crisis aant krijgen, NGL.

Eerst die USB 3.0, dan had ik bijna een kabel afgetrokken van die cooler ( die 1 naar 1 kabel voor de fans ).
Ik hoop trouwens dat dat kabeltje nog werkt, moest dat ergens tussen trekken en dat bleef hangen, en ik heb het gevoel dat ik een beetje behuizing mee heb, dus khoop dat het nog werk, anders die 1 naar 3 kabel pakken I guess, gelukkig zijn er zo twee en zijn die modulair xD

En dan tot slot die koeler, die heeft me al een jaar of 2 gekost xD
Hehe begrijpelijk. Als je er niet zo gekend mee bent is dat wel intense voor de meeste. Kabeltje zal normaal wel werken tenzij er echt stukken uit zijn.

462571164_1282623189610809_63250248377846426_n.jpg
462638397_931327458559205_2601832815153878064_n.jpg

De bitch zit er in! Ik ga slapen, de rest is voor morgen, nu ga ik ten minste nog kunnen rustig slapen xD

Ahh die eerste keer.. fuck ik heb er toen ook ne ganse dag met bezig geweest.

Alles wat verkeerd kon gaan ging verkeerd. Mega paranoia mezelf om de 5 minuten gaan "ontladen" want straks springt er hier iets over.. terug naar de boekskes, alles absurd veel checken..

Maar eens het af is hé👌
@Ascari ge had trouwens gelijk mbt mindfactory, mijn broer wou vandaag bestellen en enkel nog in Duitsland levering(sinds covid blijkbaar).

@Ascari ge had trouwens gelijk mbt mindfactory, mijn broer wou vandaag bestellen en enkel nog in Duitsland levering(sinds covid blijkbaar).

Ok, dan toch. Had ook getest van de week en kon als particulier wel bestellen, maar was niet verder gegaan dan winkelwagen.

Caseking.de is eventueel ook een goede site. Prijzen zijn ook wel redelijk goed.
Hebben wel vaker meer verschillende producten in vgl met NL of BE webshops.
Mijn 2080 Frostbite komt daar ook van.

Ahh die eerste keer.. fuck ik heb er toen ook ne ganse dag met bezig geweest.

Alles wat verkeerd kon gaan ging verkeerd. Mega paranoia mezelf om de 5 minuten gaan "ontladen" want straks springt er hier iets over.. terug naar de boekskes, alles absurd veel checken..

Maar eens het af is hé👌
Het ergste is, ik heb enkel nog maar keer een boekje open gedaan omdat ik niet wist met welke vijzen ik dat mobo moest vast hangen xD

Dus qua kennis viel het goed mee, tot ge dan in eens met iets in uw handen staat dat niet past xD

bijna traantjes xD

Is dat niet enkel nodig als je een heel zware gpu hebt zoals een RTX 4080/4090?

Als uwe GPU door het gewicht niet meer recht hangt en begint door te zakken is dat nuttig.

@Ascari

New CPU installed, fTPM/PSP NV corrupted or fTPM/PSP NV structure changed.

Press Y to reset fTPM, if you have BitLocker or encryption enabled,
the system will not boot without a recovery key

Press N to keep previous fTPM record and continue system boot, fTPM will NOT
enable in new CPY, you can swap back to the old CPY to recover TPM related
Keys and data.

HELP :p

Gewoon efkes verder gegaan met Y en lijkt ok...

Krijg wel melding: "CPU Fan speed detection error !"
Please ensure your CPU cooler is properly connected to the CPU_FAN header.

Maar alle fans runnen wel... vraag me nu af, zou dat da kabeltje kunnen zijn waar ik over sprak dat ik zo wat afgenepen heb en mss raar signiaal geeft?

Krijg wel melding: "CPU Fan speed detection error !"
Please ensure your CPU cooler is properly connected to the CPU_FAN header.

Maar alle fans runnen wel... vraag me nu af, zou dat da kabeltje kunnen zijn waar ik over sprak dat ik zo wat afgenepen heb en mss raar signiaal geeft?
Fixed, foutje van mezelf, ik had de CPU Fans in een gewone Fan Header gestoken ipv in de CPU_FAN header.

Terug
Bovenaan