Nieuwe PC, toughts?

Ik heb nu mijn GPU drivers geupdate, Win 11 er op gezet en geactiveerd, Win updates gedaan, Netwerk drivers er op gezet.

Zijn er zo nog zaken dat ik vergeten ben?

Keer getest maar kweet niet welke resultaten ik moet verwachten xD
Test laten lopen en temps in de gaten houden, die testen laten de CPU en GPU op 100% draaien, dan weet je of die binnen marge zitten of te hoog zijn. Normaal zal dat wel binnen marge zijn. Die Intel Burn Test is ook voor stabiliteit te testen.

Ik heb nu mijn GPU drivers geupdate, Win 11 er op gezet en geactiveerd, Win updates gedaan, Netwerk drivers er op gezet.

Zijn er zo nog zaken dat ik vergeten ben?

GPU drivers moet je niet updaten, je moet die Nvidia driver installeren.

Chipset drivers, BT, Wifi, audio drivers. Je kan ook MSI Afterburner installeren met RivaTuner om onscreen display te hebben in games. Zo kan je zien wat de temperaturen, gebruik en fps in-game is.

Voor de rest is dat het.

Test laten lopen en temps in de gaten houden, die testen laten de CPU en GPU op 100% draaien, dan weet je of die binnen marge zitten of te hoog zijn. Normaal zal dat wel binnen marge zijn. Die Intel Burn Test is ook voor stabiliteit te testen.

GPU drivers moet je niet updaten, je moet die Nvidia driver installeren.

Chipset drivers, BT, Wifi, audio drivers. Je kan ook MSI Afterburner installeren met RivaTuner om onscreen display te hebben in games. Zo kan je zien wat de temperaturen, gebruik en fps in-game is.

Voor de rest is dat het.
Ahja, dat was altijd wel ok die temperaturen.

Met GPU drivers bedoelde ik Nvidia :p

Chipset is ook gedaan dacht ik, wifi werkt en BT ook. Audio drivers niet getest.

Ga die afterburner eens instelleren. Ben ook Witcher 3 aan het installeren, zal ook al veel zeggen straks.
Draaide op medium aan 50/60 fps, vanavond keer op max zetten en zien wat hij doet en hoe alles draait dan.

Eerste deftige test gedaan.

Witcher 3 vroeger: Low/Med settings + Dynamic Res = 50ish FPS met drops.
Witcher 3 nu: Ultra settings, zonder Dynamic Res + DLSS op quality zonder RT 120FPS, met RT 90FPS.

Temperaturen van zowel CPU als GPU schommelden tussen de 45 - 55 graden.

Het is nu natuurlijk wel winter en vrij fris op mijn bureauke, dus de PC zal goed kunnen koelen, maar toch, lijkt me wel dat alles werkt zoals het hoort?

Eerste deftige test gedaan.

Witcher 3 vroeger: Low/Med settings + Dynamic Res = 50ish FPS met drops.
Witcher 3 nu: Ultra settings, zonder Dynamic Res + DLSS op quality zonder RT 120FPS, met RT 90FPS.

Temperaturen van zowel CPU als GPU schommelden tussen de 45 - 55 graden.

Het is nu natuurlijk wel winter en vrij fris op mijn bureauke, dus de PC zal goed kunnen koelen, maar toch, lijkt me wel dat alles werkt zoals het hoort?
Ziet er zeker goed uit die fps.
45-55 is zeker niet slecht.

Wel jammer bij Megekko, was zo een coupon voor 30 euro op steam, maar echt niet veel info over.
Wil dat dan nu eens gaan bekijken, blijkbaar moet je je aanmelden bij MSI en je aankoop/product registreren.

Allemaal goed en wel, tot je dan een code van op je product ( PSU in mijn geval ) moet verplicht opgeven naast de serie code.
Ja ik ga nu niet mijn PSU er terug gaan uit vijzen ze mannekes, zal wel bewust zo gedaan worden zodat velen het gewoon laten.

Beetje dwaas wel, waarom niet gewoon een code geven zoals Nvidia dat doet met games, aankoop = aub een code om te registreren op de site en klaar.

Tis maar 30 euro... ma twas wel perfect voor PoE2 EA mee te kopen...

Wel jammer bij Megekko, was zo een coupon voor 30 euro op steam, maar echt niet veel info over.
Wil dat dan nu eens gaan bekijken, blijkbaar moet je je aanmelden bij MSI en je aankoop/product registreren.

Allemaal goed en wel, tot je dan een code van op je product ( PSU in mijn geval ) moet verplicht opgeven naast de serie code.
Ja ik ga nu niet mijn PSU er terug gaan uit vijzen ze mannekes, zal wel bewust zo gedaan worden zodat velen het gewoon laten.

Beetje dwaas wel, waarom niet gewoon een code geven zoals Nvidia dat doet met games, aankoop = aub een code om te registreren op de site en klaar.

Tis maar 30 euro... ma twas wel perfect voor PoE2 EA mee te kopen...
Serienummer van de PSU staat toch achteraan onder de 3-pin stekker en power knop? Is toch zo bij sommige MSI PSU's. En anders 4 vijzen losdraaien en PSU een stuk eruit schuiven. Waar die normaal op die sticker staat langsboven.

Serienummer van de PSU staat toch achteraan onder de 3-pin stekker en power knop? Is toch zo bij sommige MSI PSU's. En anders 4 vijzen losdraaien en PSU een stuk eruit schuiven. Waar die normaal op die sticker staat langsboven.
Zag hem daar toch niet meteen staan en men kabels zitten allemaal super proper, echt geen zin dat er proberen uit te halen en dan in te moffelen opnieuw, als ook, ik zit nu op de PC en dan moet ik em afsluiten ook... xD

Zag hem daar toch niet meteen staan en men kabels zitten allemaal super proper, echt geen zin dat er proberen uit te halen en dan in te moffelen opnieuw, als ook, ik zit nu op de PC en dan moet ik em afsluiten ook... xD
Dan zal die wrs op die sticker staan bovenop de PSU. €30 is €30 😅.

Ahh die eerste keer.. fuck ik heb er toen ook ne ganse dag met bezig geweest.

Alles wat verkeerd kon gaan ging verkeerd. Mega paranoia mezelf om de 5 minuten gaan "ontladen" want straks springt er hier iets over.. terug naar de boekskes, alles absurd veel checken..

Maar eens het af is hé👌
@Ascari ge had trouwens gelijk mbt mindfactory, mijn broer wou vandaag bestellen en enkel nog in Duitsland levering(sinds covid blijkbaar).
hoe lang zou het duren voor dit in de uit-de-context getrokken-quotes-topic zal komen?

ik zat er ook aan te denken om binnenkort mijn eerste build zelf in elkaar te steken.
Door dit topic begin ik wel wat te twijfelen

ik zat er ook aan te denken om binnenkort mijn eerste build zelf in elkaar te steken.
Ik heb eigenlijk maar issue tegengekomen en dat was eigenlijk echt meer toevallige samenloop van dingen.

Uiteindelijk was de oplossing vrij simpel, zit alles in elkaar en werkt het perfect.

hoe lang zou het duren voor dit in de uit-de-context getrokken-quotes-topic zal komen?

Op zich is het inderdaad niet echt moeilijk, alles kan er maar op 1 manier in. Zeker met een simpele build ga je niet veel moeilijke dingen tegenkomen.
Zo'n simpele builds steek je met wat ervaring op een uurtje in elkaar (met deftige cablemanagement achteraan).

Als je het zelf eens doet is dat altijd een leerrijke ervaring. Ik heb het ook wel al meegemaakt dat het iets niet werkte van de eerste keer en dat ik er een ganse avond mee bezig was. Als je dat een paar keren doet dan is dat al meer routine en dan lukt dat op een uurtje zonder tegenslagen.
Alleen dat cable management heb ik dikwijls geen geduld voor om dat deftig en proper te doen :)

staat dat ook niet op de doos?/factuur?

bij 90% van de shit die ik koop is het wel 1van de 2.
Bij zo'n acties moet je de s/n van op de doos en van op het product doorsturen. Kan niet 1 van de 2 zijn. Het moet beide zijn. Idem voor productregistratie voor extra garanties e.d.

Terug
Bovenaan