Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zo geïsoleerd zijn die niet hoor. Het is net door invloed van de VS en de import van de Amerikaanse ultra-processed voedselcultuur dat het er zo slecht aan toe gaat tegenwoordig. Misschien bedoel je het niet zo; maar door het over 'geïsoleerd' te hebben lijk je te insinueren dat hun isolatie van de rest van de wereld iets met de obesitas te maken heeft, terwijl net het omgekeerde waar is. Ze hebben hun traditioneel vissers- en landbouwersdieet grotendeels achter zich gelaten.Ja, ik doelde vooral op die echt dwergstaatjes die vaak nog ook geïsoleerd zijn.
Vanaf een paar miljoen inwoners zou ik het in deze wel vergelijkenswaarsdig vinden tov de VS.
Tja, wat is 'schuld'? Is dat hetzelfde als zeggen dat ze geen discipline hebben?Grotendeels de mensen hun eigen schuld.
Dat lijkt me toch heel veel.3800 kcal per dag per persoon is toch waanzinnig veel en moeilijk te vatten. Meer dan dubbel zoveel wat nodig is, gemiddeld.
Zo geïsoleerd zijn die niet hoor. Het is net door invloed van de VS en de import van de Amerikaanse ultra-processed voedselcultuur dat het er zo slecht aan toe gaat tegenwoordig. Misschien bedoel je het niet zo; maar door het over 'geïsoleerd' te hebben lijk je te insinueren dat hun isolatie van de rest van de wereld iets met de obesitas te maken heeft, terwijl net het omgekeerde waar is. Ze hebben hun traditioneel vissers- en landbouwersdieet grotendeels achter zich gelaten.
Qua onwetendheid kan zo'n post ook wel tellen zeg. Sociaal zwakkeren hebben helemaal niet minder discipline of meer gemakzucht, maar wetenschappelijk onderzoek toont vooral dat die problematiek veel dieper geworteld is dan arm = geen discipline = vet.Sociaal zwakkeren zijn veel meer obees dan de gemiddelde persoon. Gebrek aan discipline en gemakzucht. Vroeger hadden sociaal zwakkeren honger, vandaag zijn ze dikwijls vet. Wel degelijk individuele verantwoordelijkheid maar het beleid kan wel beter sturen bijvoorbeeld fastfood duurder maken ed....
Wel nee, maar dat is omdat we van kleinsafaan worden aangeleerd dat vet en suiker een beloning zijn. Net zoals een frisse Duvel openen na een lange werkdag ook een beloning is. Allemaal niet gezond.Ik weet nu ook niet of kleine kinderen zullen staan te springen voor een appel of een ander stuk fruit i.p.v. een zak snoep.
Onzin. Mcdonalds is duurder dan een maaltijd bereiden met aardappelen en groenten/fruit.Qua onwetendheid kan zo'n post ook wel tellen zeg. Sociaal zwakkeren hebben helemaal niet minder discipline of meer gemakzucht, maar wetenschappelijk onderzoek toont vooral dat die problematiek veel dieper geworteld is dan arm = geen discipline = vet.
De voornaamste drijfveer is dat sociaal zwakkeren laagbetaalde jobs hebben en dus een veel lager inkomen. Gezonde en verse voeding is een pak duurder dan high-processed voeding, toegang tot sport kost geld, slechtere of minder toegang tot gezondheidszorg,... De levensstijl van sociaal zwakkeren is vaak een pak ongezonder, net omdat die toegang tot high-processed voeding zo makkelijk is in de Westerse wereld en bijgevolg de consumptie zo goedkoop geworden is.
Inderdaad, ga eens met een gezin van 4 naar McDonalds. Je bent makkelijk 40 euro kwijt.Onzin. Mcdonalds is duurder dan een maaltijd bereiden met aardappelen en groenten/fruit.
Miinder toegang tot gezondheidszorg? In Belgie is dat gratis voor sociaal zwakkeren.
Het is de CULTUUR dat relevant is. De levensstijl: opvoeding.
Onzin. Mcdonalds is duurder dan een maaltijd bereiden met aardappelen en groenten/fruit.
Miinder toegang tot gezondheidszorg? In Belgie is dat gratis voor sociaal zwakkeren.
Laagbetaalde jobs? In Belgie heb je een deftig minimumloon en dat verschil netto is niet zo groot met een mediaanloon.
Als je daar met 2 van eet, ga je daar dan obees van worden? Allez kom.....Mja ne lasagna van 1kg kost nog geen 4 euro in de Aldi.
Daar eet ge met twee gemakkelijk van.
Voedselbank als het echt niet anders gaat? Onlangs nog een gesprek gehad met iemand vd voedselbank: dingen zoals graan daar geraken ze niet vanaf want dan moet er gebakken/gekookt worden: alles moet bij voorkeur kant en klaar zijn (lees in de micro opwarmen of het blik openen en eten...)Om een equivalent aan groenten, aardappelen en vlees op tafel te toveren gaat ge er toch niet mee geraken se.
Diepvriesgroenten zijn goedkoop maar vlees...
Kilo diepvries kip is altijd minstens 6 euro.
Er is natuurlijk wel een breder aanbod aan bewerkte voeding dan McDonalds. Waarom vergelijk je een afhaalmaaltijd met het zelf bereiden van een gezonde maaltijd, slaagt toch nergens op... Een happy meal kost 7 euro, een menu rond de 10, in welk restaurant kan je voor dat geld een gezonde, evenwichtige maaltijd afhalen met verse ingrediënten?Onzin. Mcdonalds is duurder dan een maaltijd bereiden met aardappelen en groenten/fruit.
Laagbetaalde jobs? In Belgie heb je een deftig minimumloon en dat verschil netto is niet zo groot met een mediaanloon.
Euh, ja? Zit tjokvol additieven, daar is werkelijk niks gezond aan. Van 500g ga je inderdaad niet obees worden, neemt niet weg dat het pure chemische bagger is.Als je daar met 2 van eet, ga je daar dan obees van worden? Allez kom.....
Als je in de voedselbank moet zijn om aan je eten te geraken staat (gezond en evenwichtig) koken wellicht niet zo hoog op je prioriteitenlijstje. Dan is eten misschien eerder iets functioneels en bijkomstig, maar ik ben daar mogelijk ook kort door de bocht in.Als je daar met 2 van eet, ga je daar dan obees van worden? Allez kom.....
Voedselbank als het echt niet anders gaat? Onlangs nog een gesprek gehad met iemand vd voedselbank: dingen zoals graan daar geraken ze niet vanaf want dan moet er gebakken/gekookt worden: alles moet bij voorkeur kant en klaar zijn (lees in de micro opwarmen of het blik openen en eten...)
Voor zover ik weet hier in het dorp voor OCMW maaltijden:Ik denk dat mensen die het niet breed hebben kunnen warme maaltijden krijgen van het OCMW? Dat zijn dan toch maaltijden die ze zelf vers maken (in de tijd van mijn grootmoeder was dat althans zo), lijkt me dan toch gezonder dan pizza of lasagne uit de supermarkt.
Misschien zijn er tegenwoordig besparingen en is het niet meer zoals vroeger.
Lijkt me dat een lasagne van een goede beenhouwer/traiteur ook nog beter van kwaliteit gaat zijn dan een lasagne van de Lidl van 4 euro/kg. Maar dan zal je er ook meer voor betalen.
Onzin. Mcdonalds is duurder dan een maaltijd bereiden met aardappelen en groenten/fruit.
Inderdaad, ga eens met een gezin van 4 naar McDonalds. Je bent makkelijk 40 euro kwijt.
Ik zet een lekkere maaltijd voor 4 personen met verse producten op tafel voor nog geen 15 euro.