ThekillingGoku
Well-known member
Met de ingesteldheid dat je elke dag kan dood vallen kan je ook nooit een lange termijn planning maken eh.En dat is de fout die velen maken. Denken dat je nog tijd genoeg zal hebben om later die reizen te maken. Het is verre van een zekerheid dat je de 45 haalt en of je dan ook nog goed zal zijn om die reizen te maken.
Als ik zie hoeveel er al gestorven zijn dat ik ken en ik ben nog lang geen 45-50 dan denk ik dat je beter niets uitstelt als je het nu kan doen.
Maar dan nog, als je echt ingesteld bent als zijnde 'elke dag kan de laatste zijn', dan ga je 't volledig uit hangen natuurlijk & niets meer sparen & da's nu ook niet de bedoeling.
Nu ... iedereen kiest dat voor zichzelf wat belangrijker is, zie m'n woorden van eerder.
Als je leeft met die ingesteldheid (maar dus mss best iets minder extreem dan 'elke dag kan ik dood vallen') dan val je in in de mand van de mensen die eerder zullen kiezen voor huren & hun geld, dat men anders in vastgoed zou moeten stoppen, op te leven.
Daar is niets mis mee als dat uw keuze is. Maar dan wordt het over 't algemeen lastiger als je wat ouder bent, zonder reserves, zonder eigendom (dus bv. huur betalen van pensioen).
Uiteindelijk is een goede balans v/d 2 wss het best.
1 keer per jaar op reis, mss iets soberder dan die fancy reizen van duizenden euro's tegelijk & een woning afbetalen (of op een andere manier sparen voor later), etc.
Hangt allemaal van uw inkomsten vanaf natuurlijk. Als je met z'n tweetjes 7K/mnd binnen haalt dan ga je niet te veel compromissen moeten sluiten eh.