Ontslagen

Galaxy

Banned
Ik ben dus ontslagen wegens fysieke agressie en volgens een wet van 1978 willen ze mij niet uit betalen.
Ze hebben alleen mijn laatste loon uitbetaald, voor de rest niks.
Ik ben eerst geschorst op 24/6/2025 en op 27/06/2025 ontslagen, maar die moeten mij toch nog nieuwjaarspremie etc.. uitbetalen?Ik heb daar tenslotte voor gewerkt.

Een 'nieuwjaarspremie' heb ik nog nooit van gehoord, mogelijks heb je het over een eindejaarspremie? Die is niet geregeld volgens een wet, maar hangt van cao af.

Er zijn CAO's die niet uitbetalen als je om dringende redenen ontslagen bent. Daar lijkt het wel op, maar mogelijks is de ontslagprocedure niet juist en kan een een andere vergoeding krijgen. Daarvoor moet je wel meer info geven: wanneer zijn de feiten gebeurd, wanneer werd je geschorst, wanneer was een leidinggevende voldoende op de hoogte en wanneer ben je effectief ontslagen en wat stond er in de ontslagbrief qua motivatie?

Foto's kan je eventueel in pm sturen, kan wel zijn dat ik laat reageer gezien ik op reis ben.
Edit: dacht dat ik gezien had dat er meer dan 3 dagen tussen dat, gezien dit niet zo is, is de kans op extra vergoeding klein

Laatst bewerkt:
Eindejaarspremie idd lol
Feiten zijn gebeurd op 24/6/25 en ben dan geschorst. Op 27/06/25 ben ik ontslagen.
Op de ontslagbrief staat ONTSLAG OM DRINGENDE REDEN -Agressie op de werkvloer.
Ik heb ook een aanvullend pensioen, die spaarden voor mij staat 2264,59euro op die moeten ze toch ook uitkeren?
Ik werkte deeltijds sinds 1/09/24 en ben bij de vakbond geweest en die zeggen dat als je halftijds werkt je geen dop kan trekken (ACV) Leuven
Die zeggen dat ik volledig op ziekenkas moet kan dat?

Eindejaarspremie idd lol
Feiten zijn gebeurd op 24/6/25 en ben dan geschorst. Op 27/06/25 ben ik ontslagen.
Ik heb ook een aanvullend pensioen, die spaarden voor mij staat 2264,59euro op die moeten ze toch ook uitkeren?
Ik werkte deeltijds sinds 1/09/24 en ben bij de vakbond geweest en die zeggen dat als je halftijds werkt je geen dop kan trekken (ACV) Leuven

Ik denk dat je zsm juridische ondersteuning moet zoeken. Dat betekent niet dat je per definitie de zaak op het spits drijft want er kan ook een brief opgesteld worden in jouw taalgebruik, die jij overneemt op jouw briefpapier (lees email). Als je nl niets van je laat horen (als in dat jij toch een heel ander versie van het verhaal hebt) heb je kans dat dit gezien wordt als zijnde dat jij het eens bent met het door hun gestelde verhaal.

Ik raad je echt aan meteen een raadsman/vrouw te zoeken..

Op zich denk ik niet dat ik met een volledige uitbetaling veel ben en ook niet zal uithalen.
Ik ken namelijk iemand werd een pak uitbetaald, maar het jaar erop moest hij een groot deel aan de belastingen uitbetalen, zo vertelde hij.
Raadsman is ook niet goedkoop.

Ik raad je echt aan meteen een raadsman/vrouw te zoeken..
Kan (veel) geld kosten, eventuele uitbetaling is het misschien niet waard.

Ontslag slikken, leren uit uw fouten en deftig met een propere lei ergens opnieuw beginnen.

Eindejaarspremie idd lol

Je wordt een periode geschorst van de werkloosheidsuitkering bij ontslag om dringende reden.

Aantrekken doe ik het niet hoor, maar u hebt wel gelijk hoor.
Het is wel hun fout, marginaal beleid daar (Entiris)
Erg is het niet, daar is nooit geen werk, in de refter zitten is het ook niet.
Veel mensen moeten daar doppen omdat er nooit geen werk is.
Die stelen zelfs geld uit mijn collega's hun kastjes.
Die bazen zijn echt laf en direct de politie willen bellen lol zielig
Onze productie leidster was ook altijd aan het pesten, ze hebben haar is tegen de grond geplakt lol
Wat daar allemaal gebeurd lol, die krijgen daar op hunne smoel die bazen lol en direct politie willen bellen lafaards.
Verlof van mensen zonder reden afpakken etc..

Kan (veel) geld kosten, eventuele uitbetaling is het misschien niet waard.

Ontslag slikken, leren uit uw fouten en deftig met een propere lei ergens opnieuw beginnen.

Ja, misschien maar je kan ook advies vragen en zo inzicht verkrijgen hoe het gaat..
Ik bedoel, kan deze ontslagreden je in je latere arbeidsleven schaden? Zo ja, zou je er toch werk van maken..
Maar werk van maken betekent niet een enorme tijd een grote strijd leveren.. Het kan ook betekenen dat je vraagt wat er nodig is om te zorgen dat het bedrijf nu en later inbindt.. Misschien heb je daar 1 brief voor nodig.. misschien 2. En dan navragen hoeveel je dat kan gaan kosten .. zo grof weg.. Zo houd je de kosten binnen de perken.

Want deze aantijging.. kan dat zomaar? Hebben ze “bewijs”? Is dat éénduidig bewijs (bijv video of van horen zeggen, iemand die het beweert)? Is daar aangifte van gedaan of wordt dat gedaan? Is deze “agressie” onderhevig aan interpretatie? Zo ja, is voor jou duidelijk wat je dan beter (niet) moet of kan doen?

Ik zou er alles aan willen doen om te zorgen dat ik ook deftig met een propere lei ergens opnieuw kan beginnen.. en niet dat dit nog ergens als roddel rondzwerft. Want wat is de termijn dat je nog aangifte kan doen van smaad en laster? Niet zo heel lang, staat mij bij maar ik hoop dat ik mij vergis.

Heel kort over iets waar ik vrij zeker van ben: dat aanvullend pensioen blijft gewoon uitstaan. Als je later in dezelfde sector weer aan het werk gaat kan het zijn dat dit verder aangevuld wordt en als je in een andere sector gaat werken heb je de mogelijkheid om dit bedrag te laten overhevelen in hun pensioenplan. Uitbetaling van de tweede pensioenpijler gebeurd pas als je op pensioen gaat of wanneer je sterft.
Weet niet of dat voor elke sector geld, maar zelf krijg ik jaarlijks een overzicht van de reserves die voor mij opgebouwd zijn via de tweede pensioenpijler.

Onze productie leidster was ook altijd aan het pesten, ze hebben haar is tegen de grond geplakt lol
Wat daar allemaal gebeurd lol, die krijgen daar op hunne smoel die bazen lol en direct politie willen bellen lafaards.
Ik zie ne frown maar zo'n werkomgevingen bestaan helaas wel. (Er is jaren geleden zelfs een reportage geweest op TV waarbij undercover stiekem opnames werden gemaakt van de werksituatie en waarbij er effectief zaken gedaan en gezegd werden waarvan ik dacht: WTF!)

Maar dan nog moet je u persoonlijk een beetje proberen in te houden en is aggressie iets wat je echt absoluut wil vermijden. Je moet zelf het goede voorbeeld geven.

Al ken ik de situatie niet. Ben je echt in de fout gegaan of hebben de bazen het echt uitgelokt? Maar goed June heeft daar in feite alles al over gezegd.

Laatst bewerkt:
Tip aan iedereen die dit meemaakt: gewoon uw nog verplichtingen doen op uw werk, niet meer en niet minder, en alle dagen op zoek gaan naar nieuw werk. Zo simpel kan het zijn. Er zijn duizenden jobs waar men terecht kan.

Tip aan iedereen die dit meemaakt: gewoon uw nog verplichtingen doen op uw werk, niet meer en niet minder, en alle dagen op zoek gaan naar nieuw werk. Zo simpel kan het zijn. Er zijn duizenden jobs waar men terecht kan.
Ik betwijfel of er duizenden jobs zijn waar men terecht kan als je bij een maatwerkbedrijf werkt (tenzij bij een ander maatwerkbedrijf en die geen informatie uitwisselen met elkaar/vdab)

Ja, misschien maar je kan ook advies vragen en zo inzicht verkrijgen hoe het gaat..
[knip]

Nog even als aanvulling. Bij zo’n aantijging is het zaak om snel (en adequaat) te reageren omdat de kans groot is dat de indruk wordt gewekt dat je die aantijgingen niet alleen niet bestrijdt maar het er ook mee eens bent. Hoe langer je wacht, hoe beter de reden zal moeten zijn waarom je dat hebt laten lopen.. Heb je geen afdoende reden, kan het voorkomen dat je bij zo’n verwijt (agressie op het werk), zelfs al weet jij dat het anders zit of -stel- dat het helemaal niet gebeurd is, bakzeil halen.. en zo kan het gebeuren dat iets dat heel anders zit opeens toch zwart op wit staat en je niet meer weggebonjourd krijgt.. Iets dat zijn eigen leven kan gaan leiden.

Nu hou ik op..

Terug
Bovenaan