Beleving van religie kan zeer veel vormen aannemen, akkoord. Maar de teksten zijn wat ze zijn. Je kan discussiëren over de interpretatie van sommige dingen, maar een zin als 'If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them.' is redelijk eenduidig.
Je kan kiezen hem 100% letterlijk te volgen, of je kan kiezen hem volledig te verwerpen en het tegenovergestelde te doen en homo's te omarmen. Of alles daartussen. Maar deze zin uit de Bijbel is duidelijk, en het is niet de enige. De bijbel heeft herhaaldelijk een walgelijke houding tegenover LGBTs.
En ja er zijn andere regels die conflicteren met deze, zoals 'love thy neighbor'. Geen goede verdediging voor het boek naar mijn mening want het lijkt me duidelijk dat de schrijvers bij 'love thy neighbor' er simpelweg even niet bij stil gestaan hebben om alle Untermenschen die ze elders al ter dood veroordeeld hebben expliciet hiervan uit te sluiten, maar ja iedereen is vrij een andere verklaring te bedenken om de smeerlapperij in dat boek goed te praten.
Ik ben hier nu heel hard tegenover de bijbel ja. Maar hoe zou je reageren als een random forumgebruiker hier in andere woorden serieus komt zeggen dat homofilie een abominatie is en alle homo's gedood moet worden? Dat is toch een onmiddelijke ban + verwittiging van de politie lijkt mij. Maar van een boek dat als basis van een hele religie dient aanvaarden we dat gewoon, want ja 'het hangt er maar van af hoe je het beleefd' Absurd. We zijn gewoon te mild tegenover al die smeerlapperij in die boeken omdat ze zo'n grote rol spelen in het leven van vele mensen en in de wereld geschiedenis. Een beetje zoals we alcohol toelaten terwijl dit in alle opzichten een harddrug is die verboden zou zijn moest het niet zo ingeburgerd zijn.