Op reis met kinderen

Maar de Intersoc reizen zijn toch de ideale formule van 'ik doe wat ik wil' ? Je gaat naar de activiteiten muur en je kiest ofwel uit de 10 wandelingen met begeleiding eentje uit. Of een mountainbike tocht. Of een familie wandeling. Of een familie activiteit type 'bezoek de waterval van huppeldepup'. En dan doe je zoveel mee als je wil. En als je iets anders wil doen, dan doe je gewoon iets anders. Er is toch 0,0 verplichting op die Intersoc reizen ?

Ik ga de ene dag op wandeling met de gids (ik doe enkel de 8/10 moeilijkheid wandelingen, dus dat is met 3-4-5 man of zo) en de madam een of andere champagne dorpsverkenning whatever :laugh: kwikkers en kwakkers in de opvang. De andere dag doe ik wat plonsen in de rivier met kwik en kwak en de madam. De dag nadien ga ik een route klimmen. Dag nadien met iedereen naar een waterval kijken. Dag nadien smorgens mountainbike en kinders in de opvang en madam dag sauna met bergzicht. Ik 's middags met hen naar het zwemcomplex moeder gaan bezoeken. Insert variatie op het thema.

Ik vraag me altijd af wat dat inhoudt 'als gezin op vakantie'. Als er een buggy kind in de picture is, dan valt er niet veel 'als gezin' op vakantie te gaan. Als je 2-3 kinderen hebt, duurt het rap 5-6-7-8y voor je van de buggy af bent. Ik zie niet in hoe er alternatieven zijn aan Intersoc die betaalbaar zijn om toch nog eventjes comfortabel op reis te kunnen gaan waar iedereen iets aan heeft.

We hebben dit jaar eens geprobeerd om op een yelloh camping in Frankrijk te gaan in een glamping tent met 2 kinderen van 3.5 en een baby van 9mnd. Dat was arbeiten van 's morgens tot 's avonds en uiteindelijk kost dat (een pak) meer dan met Intersoc op reis gaan en je moet alles zelf regelen. De kinderen vonden het waarschijnlijk leuk. Ik vond het ook wel leuk. Maar met Intersoc vind ik een pak leuker en de kinderen vinden het volgens mij even leuk of nog leuker.
Ik zeg toch net dat ik vind dat ieder zijn eigen vakantie moet uitstippelen en wat hij of zij leuk vindt, het is gewoon niks voor mij/ons. Ik wil net niet dingen in groep of met begeleiding doen, ik wil op vakantie net gewoon met ons gezin dingen doen.

Die intersoc reizen zijn voor mensen die dat type reizen graag doen wel heel goed uitgewerkt heb ik de indruk, een collega doet dat ook elk jaar en is daar altijd heel tevreden over.

FYI, ik ga ook niet naar een Yelloh camping, ook dat is niet het type reis dat ik voor ogen heb, maar wederom, als dat wel je ding is, helemaal oké, you do you.

Als gezin op vakantie houdt bij ons gewoon in dat we zowel dingen doen die de kinderen leuk vinden als die wij leuk vinden, dat we onze kinderen wat cultuur proberen bijbrengen van kleins af, en ik ga al een vraag beantwoorden, ja ondertussen vinden die dat leuk en onthouden die daar best veel van. Mijn kinderen zijn trouwens 8 en (bijna) 6, geen buggy meer in de picture, maar ook toen het nog wel met buggy was deden wij die reizen (zie mijn vorige post over welke reizen en hoe). In de Provence ging onze oudste (toen enige) gewoon mee in de draagmand op het buggy onderstel als wij gingen eten, wandelingen met de draagzak en/of speciaal dingetje voor in de nek, ...

Wij willen eens 4 dagen naar 'De Ardennen' gaan. Gezin bestaat uit 4 (dochter van 3 jaar, zoon van 3 weken)
Iemand suggesties van activiteiten en gebied?
Zelf geen ervaring met de streek buiten eens Han Sur Lesse gaan bezoeken

Zie hieronder:

Ik vind de buurt van Spa/ aywaille wel leuk.

- in de buurt veel mooie wandelingen
(Ninglinspo / vallei Hoëgne als bekendste/ maar nog vele andere...)
- dierenpark Forestia (vind ik persoonlijk een topper) / dierentuin La monde Sauvage (nog niet gedaan)
- Plopsa Coo is ook altijd wel eens leuk.
- grotten van remouchamps

Uiteindelijk besloten om onze reis naar Canada met een jaar uit te stellen omdat het misschien toch iets te snel is voor onze zoon. In de plaats gaan we in mei 14 dagen naar Slovenië (Ljubljana, Bled, Brda, Postojna) en Kroatië (Rovinj). Hij is dan 1j8m.

Uiteindelijk besloten om onze reis naar Canada met een jaar uit te stellen omdat het misschien toch iets te snel is voor onze zoon. In de plaats gaan we in mei 14 dagen naar Slovenië (Ljubljana, Bled, Brda, Postojna) en Kroatië (Rovinj). Hij is dan 1j8m.
Slovenie is een dikke aanrader! Bled is wel héél héél druk. Lake Bohinj ligt 10 km verder, is rustiger en ligt tussen de bergen. Minstens even mooi. Ook Piran en Koper vond ik heel tof en als je kindje van paardjes houdt, is er ook nog Lipica.

Slovenie is een dikke aanrader! Bled is wel héél héél druk. Lake Bohinj ligt 10 km verder, is rustiger en ligt tussen de bergen. Minstens even mooi. Ook Piran en Koper vond ik heel tof en als je kindje van paardjes houdt, is er ook nog Lipica.
Het toeristisch seizoen begint pas eind mei/begin juni dus ik hoop dat de drukte meevalt. Dit jaar naar Koper geweest, modern havenstadje! Heel tof!

Vraag
we mogen vanaf 15/11 weer intersoc vakanties voor zomer vastleggen (boekingen gaan open)
op de website is er wel nog niets (oa geen prijzen/arrangementen) te vindnen?

Vraag
we mogen vanaf 15/11 weer intersoc vakanties voor zomer vastleggen (boekingen gaan open)
Van op hun site:

Wanneer inschrijven voor een zomervakantie?​

Alle zomerreizen verschijnen op 14 november op de website​

Zaterdag 23 november 2024 - Online​

Je kan alle zomervakanties boeken via de website vanaf zaterdag 23 november om 10 uur in de voormiddag.

Iemand tips voor een verre vakantie met 2 kinderen (3 en 6) in de zomer?
We overwegen Thailand/Cambodja, al is dat wel een serieuze hap uit het budget en misschien is de kleinste nog net te jong.

Iemand tips voor een verre vakantie met 2 kinderen (3 en 6) in de zomer?
We overwegen Thailand/Cambodja, al is dat wel een serieuze hap uit het budget en misschien is de kleinste nog net te jong.
Qua verre reis gaat zuidoost-azie wel altijd ‘t goedkoopste zijn…
Dus als dat boven budget is, zou ik eerder kijken naar minder verre reizen

Wij denken aan een roadtrip voor komende zomer. (3 kids: 4, 5, 8)
Een goede 2 a 2,5 weken, richting Portugal of Albanië.

Iemand leuke tips of nog leuke bestemmingen?

Vraag
Wij haken deze keer af. 5 jaar geleden drummen om kunnen in te schrijven en dit jaar bleven moesten ze last-minute kortingen geven om het gevuld te krijgen. Prijzen nu weer fors omhoog en afschaffing van het all-in principe. Volgens mij is het dan nu ook de eerste keer dat niets volzet is bij de start van de inschrijvingen. Voor de catalogus was het plan om met hen af te reizen maar hebben voor minder dan 1/3 van de prijs elders in Oostenrijk een familiehotelletje geboekt, inclusief regiopas en gratis annuleren.

Volgend jaar zou ik zelf graag terug richting Italië gaan (en ditmaal in een huisje ipv een camping), maar vrouw en kind willen graag eens met het vliegtuig gaan. Wellicht op hotel, maar ik weet niet of ik een all in formule zie zitten. Ontbijten in het hotel tot daar aan toe, maar 's avonds eet ik het liefst in een lokaal restaurantje dan op hotel (tenzij het een degelijk à la carte-restaurant heeft).

Dan is Griekenland misschien een mogelijkheid, daar ben ik nog niet geweest.

Volgend jaar zou ik zelf graag terug richting Italië gaan (en ditmaal in een huisje ipv een camping), maar vrouw en kind willen graag eens met het vliegtuig gaan. Wellicht op hotel, maar ik weet niet of ik een all in formule zie zitten. Ontbijten in het hotel tot daar aan toe, maar 's avonds eet ik het liefst in een lokaal restaurantje dan op hotel (tenzij het een degelijk à la carte-restaurant heeft).

Dan is Griekenland misschien een mogelijkheid, daar ben ik nog niet geweest.
Griekenland is zeker de moeite. Ik ben ook wel een persoon die graag ontbijt in het hotel en de rest van de dag kijk waar ik wil eten.

Griekenland is zeker de moeite. Ik ben ook wel een persoon die graag ontbijt in het hotel en de rest van de dag kijk waar ik wil eten.
Ik ga dat toch moeten uitzoeken, want ik zou niet graag in een héél toeristische regio belanden waar je enkel die typische toeristenrestaurants hebt met middelmatig eten. En het hotel mag kindvriendelijk zijn, maar liefst kleinschalig. Geen massahotel met 20 glijbanen en 7 zwembaden.

Ik ga dat toch moeten uitzoeken, want ik zou niet graag in een héél toeristische regio belanden waar je enkel die typische toeristenrestaurants hebt met middelmatig eten. En het hotel mag kindvriendelijk zijn, maar liefst kleinschalig. Geen massahotel met 20 glijbanen en 7 zwembaden.
Ik moet eerlijk bekennen dat het eten in Griekenland vaak wel heel goed is. Ik neem altijd TripAdvisor erbij en bij die hooggeplaatste restaurants is het eigenlijk altijd goed. Zelfs in toeristische plekken.

Ik moet eerlijk bekennen dat het eten in Griekenland vaak wel heel goed is. Ik neem altijd TripAdvisor erbij en bij die hooggeplaatste restaurants is het eigenlijk altijd goed. Zelfs in toeristische plekken.
Dat massatoerisme is iets waar ik me over moet zetten. Ook aan het Gardameer dit jaar merkte ik op dat alle winkels ongeveer hetzelfde verkopen. Soms een euro meer, soms een euro minder. Maar overal zag je dezelfde Italiaanse zomerkleedjes, dezelfde flessen limoncello, dezelfde koeken, ... Als je 1 winkel hebt gedaan heb je ze eigenlijk allemaal gezien. Dat zal in Turkije en Egypte ook wel zo zijn.

Maar 's ochtends op tijd vertrekken om iets te bezichtigen en in de namiddag in het zwembad plonsen werkt wel goed. Dat is het voordeel van kleuters: die zijn op tijd wakker. Met pubers zal het moeilijker worden om op tijd te vertrekken.

Wij haken deze keer af. 5 jaar geleden drummen om kunnen in te schrijven en dit jaar bleven moesten ze last-minute kortingen geven om het gevuld te krijgen. Prijzen nu weer fors omhoog en afschaffing van het all-in principe. Volgens mij is het dan nu ook de eerste keer dat niets volzet is bij de start van de inschrijvingen. Voor de catalogus was het plan om met hen af te reizen maar hebben voor minder dan 1/3 van de prijs elders in Oostenrijk een familiehotelletje geboekt, inclusief regiopas en gratis annuleren.
Dus geen drank meer inclusief?

Terug
Bovenaan