Ik zeg toch net dat ik vind dat ieder zijn eigen vakantie moet uitstippelen en wat hij of zij leuk vindt, het is gewoon niks voor mij/ons. Ik wil net niet dingen in groep of met begeleiding doen, ik wil op vakantie net gewoon met ons gezin dingen doen.Maar de Intersoc reizen zijn toch de ideale formule van 'ik doe wat ik wil' ? Je gaat naar de activiteiten muur en je kiest ofwel uit de 10 wandelingen met begeleiding eentje uit. Of een mountainbike tocht. Of een familie wandeling. Of een familie activiteit type 'bezoek de waterval van huppeldepup'. En dan doe je zoveel mee als je wil. En als je iets anders wil doen, dan doe je gewoon iets anders. Er is toch 0,0 verplichting op die Intersoc reizen ?
Ik ga de ene dag op wandeling met de gids (ik doe enkel de 8/10 moeilijkheid wandelingen, dus dat is met 3-4-5 man of zo) en de madam een of andere champagne dorpsverkenning whateverkwikkers en kwakkers in de opvang. De andere dag doe ik wat plonsen in de rivier met kwik en kwak en de madam. De dag nadien ga ik een route klimmen. Dag nadien met iedereen naar een waterval kijken. Dag nadien smorgens mountainbike en kinders in de opvang en madam dag sauna met bergzicht. Ik 's middags met hen naar het zwemcomplex moeder gaan bezoeken. Insert variatie op het thema.
Ik vraag me altijd af wat dat inhoudt 'als gezin op vakantie'. Als er een buggy kind in de picture is, dan valt er niet veel 'als gezin' op vakantie te gaan. Als je 2-3 kinderen hebt, duurt het rap 5-6-7-8y voor je van de buggy af bent. Ik zie niet in hoe er alternatieven zijn aan Intersoc die betaalbaar zijn om toch nog eventjes comfortabel op reis te kunnen gaan waar iedereen iets aan heeft.
We hebben dit jaar eens geprobeerd om op een yelloh camping in Frankrijk te gaan in een glamping tent met 2 kinderen van 3.5 en een baby van 9mnd. Dat was arbeiten van 's morgens tot 's avonds en uiteindelijk kost dat (een pak) meer dan met Intersoc op reis gaan en je moet alles zelf regelen. De kinderen vonden het waarschijnlijk leuk. Ik vond het ook wel leuk. Maar met Intersoc vind ik een pak leuker en de kinderen vinden het volgens mij even leuk of nog leuker.
Die intersoc reizen zijn voor mensen die dat type reizen graag doen wel heel goed uitgewerkt heb ik de indruk, een collega doet dat ook elk jaar en is daar altijd heel tevreden over.
FYI, ik ga ook niet naar een Yelloh camping, ook dat is niet het type reis dat ik voor ogen heb, maar wederom, als dat wel je ding is, helemaal oké, you do you.
Als gezin op vakantie houdt bij ons gewoon in dat we zowel dingen doen die de kinderen leuk vinden als die wij leuk vinden, dat we onze kinderen wat cultuur proberen bijbrengen van kleins af, en ik ga al een vraag beantwoorden, ja ondertussen vinden die dat leuk en onthouden die daar best veel van. Mijn kinderen zijn trouwens 8 en (bijna) 6, geen buggy meer in de picture, maar ook toen het nog wel met buggy was deden wij die reizen (zie mijn vorige post over welke reizen en hoe). In de Provence ging onze oudste (toen enige) gewoon mee in de draagmand op het buggy onderstel als wij gingen eten, wandelingen met de draagzak en/of speciaal dingetje voor in de nek, ...
kwikkers en kwakkers in de opvang. De andere dag doe ik wat plonsen in de rivier met kwik en kwak en de madam. De dag nadien ga ik een route klimmen. Dag nadien met iedereen naar een waterval kijken. Dag nadien smorgens mountainbike en kinders in de opvang en madam dag sauna met bergzicht. Ik 's middags met hen naar het zwemcomplex moeder gaan bezoeken. Insert variatie op het thema.