Goh ik moet zeggen dat het hier enkele maanden ook opeens een heel andere kant opging nadat mijn vrouw wat meer contact had met 1 bepaalde vriendin
Vb: mijn vrouw (die daar eigenlijk geen tijd voor heeft) had zich laten overhalen om een heel weekend te gaan helpen op een evenement als vrijwilliger. 2dagen van 9 tot 19u
Dag 1 rond 18:30 krijg ik een sms "We gaan nog iets drinken met de groep" - prima
Om 22:00u stuur ik eens om te vragen hoe te er is en tot hoelaat dat duurt - belt die vriendin "Ze mag bij mij blijven maffen opt terrein hoor, we moeten morgen toch terug naar hier komen en ik heb plaats in mijn tent" - euhm mijn vrouw mag me ff zelf sturen of bellen en liever niet eigenlijk (Die van mij gaat daar ook nooit 2 dagen lopen in dezelfde kleren en zonder wat make up)
Dan is ze rond 1u - 1u30 thuis gekomen, goed beschonken en was ik "een bekrompen echtgenoot"
Achteraf die vriendin nog gehoord dat het 6u is geworden voor hun en "wat n flauwe zijt gij, vertrouwt ge uw vrouw nie of gunt ge ze dat niet, mag ze zich niet amuseren"
Zukke figuren zou ik toch snel even onder de bus gooien en de madam laten kiezen tussen that bitch of jou. Als de madam niet content is, mag ze dat zelf zeggen. Ipv een ander die - wsch achter haar rug - moet gaan klagen bij je.
Wat voor vriendinnen zijn dat nu ook. Ik kan me niet inbeelden dat er 1 vriendin van mijn madam dat nog maar zou durven proberen. De prioriteiten zijn daar allemaal duidelijk hoor. #1 kinderen, #2 partner, #3 vriendinnen. Als de madam om 10h naar huis gaat, gaan ze ervan uit dat dat met een goede reden is. Als ze tot 4h weg blijft idem. Als ze tot de volgende dag wegblijft idem.
En ik dacht dat we volwassen waren. Als je zegt dat je tot X uur wegblijft, kom dan naar huis zoals afgesproken. Of laat iets weten voor dat het tijd X is en geef een nieuw uur. Dat is wat verantwoordelijke mensen in een relatie doen. Als je je van niks en niemand wil aantrekken - zoals die vriendin blijkbaar - dan moet je maar lekker single blijven. Ik denk dat er weinig venten zouden apprecieren dat de de vriendin onaangekondigd tot een put in de nacht wegblijft, en dan bij het checken waar ze blijft gezever krijgt van een andere vriendin...
Dan een paar weekenden met "Wat doen we vandaag? Ik ga geen dag thuis zitten hè, ik werk meer dan fulltime dus we mogen wel weggaan hè" en het is nu niet dat wij een saai leven hebben en continu thuis zitten dus geen idee van waar het kwam
Dat ze dan zelf iets voorstelt, he. En je moet toch niet alles samen doen. In de zomer is de madam hier ook veel namiddagen weg met 1 of 2 van de kinderen. Weet ik veel naar waar. Naar vriendinnen of zo. Of naar Plopsa of de zoo met een of andere nicht.
Ik zit liever thuis in de tuin te werken met 1 of 2 kinderen. Op de zitmaaier met een kind op de schoot. Of samen gras zaaien. Of hout kappen. Of nieuwe omheining bouwen of bomen planten of zo. Madam vindt het saai, ik vind het leuk, kinderen vinden het leuk. S avonds zijn we samen thuis en iedereen heeft zich geamuseerd.
Paar weken later was die vriendin ook op een feestje waar wij waren en komt naar ons toe "Seg Silence, als we nu komend jaar eens combi gingen naar Balaton festival" - mja 5 dagen in een tent in Hongarije, nie mijn ding. Festivals allemaal goed en wel, maar liefst gewoon 1 dag.. nog voor ik was uitgesproken tegen mijn vrouw "Dan gaan wij 2 gewoon alleen ons daar amuseren en laten we hem thuis hè"
Dan komt er een voorstel om met de dames op citytrip te gaan - prima, amuseer u. "Ja misschien toch Ibiza, feesten!" - doe eens normaal, ge zijt geen 21
Dan hier thuis toch ook wel eens een gesprek aangegaan wat eigenlijk de bedoeling was want dat het me nie zinde welke richting het opging.
Uiteindelijk besefte ze wel heel goed wat we samen hebben, maar ik kan me ook voorstellen als je dat 1 a 2 avonden op de Zumba, Padel of whatever te horen krijgt dat je op zoek gaat naar andere dingen of nietmeer helder beseft welke goede dingen je ook hebt.
Laat me raden, die andere was single ? Dat ze een hond in huis neemt of zo om haar te amuseren...
Bon, komt dus terug op mijn punt van in het begin. Als je van je 18 tot je 25-30 dat allemaal gedaan hebt, dan heb je het wel gezien zeker ? Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik op mijn 40 nog naar I love techno zou gaan (moest het nog bestaan). Misschien 1x uit nostalgie, maar elk weekend - been there, done that, got the tshirt.