Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Zoals je zegt u ex heeft een noodzakelijke afspraak.

Er zijn heel weinig echt "noodzakelijke" afspraken. Bijna alles kan verzet worden of op een ander moment gedaan worden. Dat het mss niet leuk is en dat het niet altijd goed uitkomt voor de ouders is waar natuurlijk. Maar daar zie je dan waar de prioriteiten liggen.

Ik denk dat het vooral wat pikt dat die nieuwe partner al vrij snel een rol speelt als stiefvader.
Dat en die kerel ziet zijn eigen kinderen amper en gaat zich nu wat ontfermen over mijn dochter. 🤷‍♂️ Ik heb al eens afgetoetst naar het waarom, maar die reden is bekend bij de ex, maar wil ze niet meegeven.

Ik laat het wat begaan, want veel kan ik er toch niet aan doen.

Ik weet niet of dat vijandigheid is of dat het typisch is aan bepaalde mensen. Ze zeggen niet wat ze willen en achteraf zijn ze lastig als er geen rekening mee gehouden wordt.

Nu in dit soort communicatie (zelfde methodologie als opt werk) zal ik altijd zeggen: voor mij lukt het, dus als persoon X ook kan, kunnen we het vastleggen.

Ik noem het “fatalistisch calimero syndroom” - ze zijn altijd benadeeld en ze kunnen er zelf niets aan doen
Leuke benaming voor een correcte beschrijving
Ik ga dit mogelijks stelen :D

Vroeger ging ik altijd rekening houden met haar maar zij nooit met mij. Ze ging een planning maken voor haarzelf en ik was het extra gereedschap die ze kon gebruiken om in te zetten om haar planning te doen slagen. Moest het niet wagen om zelf iets gepland te hebben of het was oorlog.

Blij dat ik er niet meer dagelijks mee moet omgaan en toch storend omdat het altijd moet zijn zoals zij het wil. Zelfs voor haar eigen kinderen wil ze nog geen aanpassing doen in haar planning. Kind heeft crisis in school, jammer, ik moet werken en zo van die dergelijke.

Bon, had niet direct verwacht dat ik hier ging mogen posten, maar hier zijn we dan.
7,5 jaar relatie, twee kinderen van 4,5 en 2.

Blijkbaar was het voor haar gewoon op en had ze niets meer om te geven. Ik heb een aantal signalen gemist, wat ik ook wil toegeven, maar ik had dus totaal niet door dat het zo diep bij haar zat.
Geen idee wat ik moet aanvangen met mezelf op dit moment. Ze was op zo veel vlakken mijn ideale vrouw, van de vriendin die ze voor mij was tot de mama die ze voor onze kinderen was.
Bon, we zijn ondertussen acht weken verder en gisteren is de akte met de verdeling van het huis en de kindregeling getekend. Ik kus mijn handjes dat mijn schoonbroer notaris is en alles er aan een super hoog tempo heeft kunnen doorduwen.

Ik blijf de situatie zien als een situatie waar ik altijd als verliezer uitkom, maar heb het huis kunnen houden wat voor mij toch voelt als een grote morele overwinning. Komend weekend gaat ze verhuizen naar haar nieuwe woonst en vanaf dan kan ik terug beginnen met een eigen stekje op te bouwen, waar ik mijn eigen warmte terug aan zal moeten geven.

De laatste weken waren mentaal een hel met momenten. Uit verdriet en onbegrip helaas een paar keer tegen haar uitgevlogen, maar voor de kinderen komen we nog steeds overeen wat op het einde van de rit het meest belangrijk is.

Wanneer ze volgende week volledig weg is verwacht ik nog wel een slag omdat het huis dan echt "leeg" zal voelen het meeste van de tijd. Niet alleen zij is dan altijd weg, maar ook de kinderen zullen dan de helft van de tijd niet meer in het huis zijn. Zoals ik eerder zei zal het belangrijk zijn om in de komende weken het huis terug wat warmte te geven met mijn eigen touches zodat het voor mij nog altijd wel mijn thuis blijft voelen. Nadat ik heb gevochten (en gewonnen, met mijn financien en niet met haar voor de duidelijkheid) om het huis te houden zou ik het nu ook spijtig vinden moest het niet meer als mijn thuis zou gaan voelen.

To be continued, de weg naar herstel zal de eerste stap zijn vanaf volgende week.

Bon, we zijn ondertussen acht weken verder en gisteren is de akte met de verdeling van het huis en de kindregeling getekend. Ik kus mijn handjes dat mijn schoonbroer notaris is en alles er aan een super hoog tempo heeft kunnen doorduwen.

Ik blijf de situatie zien als een situatie waar ik altijd als verliezer uitkom, maar heb het huis kunnen houden wat voor mij toch voelt als een grote morele overwinning. Komend weekend gaat ze verhuizen naar haar nieuwe woonst en vanaf dan kan ik terug beginnen met een eigen stekje op te bouwen, waar ik mijn eigen warmte terug aan zal moeten geven.

De laatste weken waren mentaal een hel met momenten. Uit verdriet en onbegrip helaas een paar keer tegen haar uitgevlogen, maar voor de kinderen komen we nog steeds overeen wat op het einde van de rit het meest belangrijk is.

Wanneer ze volgende week volledig weg is verwacht ik nog wel een slag omdat het huis dan echt "leeg" zal voelen het meeste van de tijd. Niet alleen zij is dan altijd weg, maar ook de kinderen zullen dan de helft van de tijd niet meer in het huis zijn. Zoals ik eerder zei zal het belangrijk zijn om in de komende weken het huis terug wat warmte te geven met mijn eigen touches zodat het voor mij nog altijd wel mijn thuis blijft voelen. Nadat ik heb gevochten (en gewonnen, met mijn financien en niet met haar voor de duidelijkheid) om het huis te houden zou ik het nu ook spijtig vinden moest het niet meer als mijn thuis zou gaan voelen.

To be continued, de weg naar herstel zal de eerste stap zijn vanaf volgende week.
Ja zelfde situatie hier (maar dan zonder kinderen). Ik heb ook gewoon het huis overgenomen, maar dan nog eens letterlijk met alle meubels en decoratie erbij. Het huis was dus voor 99% hetzelfde na dat ze vertrokken is.

Ergens is dat wel gemakkelijk want ik vond alles zeer mooi en ik heb ondertussen wel hier en daar mijn eigen touches gelegd, maar toch blijft het wel nog altijd voelen alsof ik in 'ons' huis woon.

Ik heb ook de gemeenschappelijke auto over genomen en daar heb ik na 2 jaar nog altijd ook het gevoel dat ik in 'onze' auto rond rijd...

Vanmorgen zag ik een facebookstory van een maat zijn madam met een foto van hunne kleine aan een bos huissleutels en de tekst: een nieuwe start met deze knappe kleine man.

:unsure:

Denk da'k iemand es een belleke ga moeten geven.

Ja zelfde situatie hier (maar dan zonder kinderen). Ik heb ook gewoon het huis overgenomen, maar dan nog eens letterlijk met alle meubels en decoratie erbij. Het huis was dus voor 99% hetzelfde na dat ze vertrokken is.

Ergens is dat wel gemakkelijk want ik vond alles zeer mooi en ik heb ondertussen wel hier en daar mijn eigen touches gelegd, maar toch blijft het wel nog altijd voelen alsof ik in 'ons' huis woon.

Ik heb ook de gemeenschappelijke auto over genomen en daar heb ik na 2 jaar nog altijd ook het gevoel dat ik in 'onze' auto rond rijd...

Succes dit weekend.
Exact dezelfde situatie hier, ik heb het huis overgenomen en buiten haar kleren is letterlijk alles hier gebleven.

Ik heb ook nogsteeds het gevoel alsof we hier gewoon in ons huis wonen en ze gewoon eventjes weg is lol... Alsof ze hier elk moment terug kan binnenstappen en er is niets gebeurd. Echt een zeer vreemd gevoel, soms lig ik in bed, waar ik ook nogsteeds gewoon aan mijn kant slaap en niet in het midden ofzo en dan kijk ik even naast me en denk ik van "allé, wij zijn uit elkaar, hoe kan dat nu eigenlijk".

Heb ook al wel wat veranderd in de living (zie verbouwtopic), maar das ook alles... Ze zit hier ook nogsteeds in het smart-slot dus komt ook nog gewoon binnen als ze de kleine afzet, of als er wat nodig is voor de kleine.

Beide auto's hier waren van mij, mijn privé auto heeft ze gekregen trouwens in ruil voor de inboedel, was ook het makkelijkste om alles hier te laten. Alle meubels hier zijn veel te groot voor in een appartement.

Succes alleszins voor het weekend, ik herinner me de dag nog dat ik thuis was en de kleerkast was leeg, heb de hele avond geweend.

Ondertussen zijn we hier een 4-tal maand verder en gaat het wel beter met mij, tot fucking ed sheeran op de radio dan eens roet in het eten gooit en je dan weer eens een weekendje emotioneel rondloopt. Maar los daarvan beter het wel, tijd heeft het nodig, das alles.

Maar ik zit ook nogsteeds precies in een fase van ontkenning en ongeloof eigenlijk. Het lastigste vind ik niet weten wat zij denkt of zij toch ook al eens heeft liggen piekeren, of wat er met haar gebeurd als Ed Sheeran onze openingsdans zingt op de radio, dat moet toch ook iets doen? Of één van onze liedjes waar we elkaar hebben leren kennen 14 jaar geleden toen alles is begonnen.

Laatst bewerkt:
Toen ik uit elkaar ging heb ik voor mezelf besloten om zelf te vertrekken. Het huis was helemaal ingericht naar madam haar smaak, was bijna niks in verbouwd omdat ze nooit wou omwille van de kinderen. (waar naartoe?) Ook omdat ik makkelijker een lening zou krijgen door mijn hoger loon.

Belangrijkste punt voor mij was dat ik niet in een huis wou blijven die volledig naar haar smaak was gezet qua interieur, kleuren, vloer, etc... Alles zou herinneringen oproepen en zou het voor mij nog moeilijker zijn om verder te gaan. Heb dan appartement gekocht, helemaal gerenoveerd terwijl ik nog bij haar en de kinderen kon blijven wonen. Die maanden waren dan ook heel zwaar. Alle dagen thuiskomen bij iemand die jou daar eigenlijk niet wil voor bijna een jaar, werk, verbouwen, kinderen, etc...

Na alles, er nog steeds geen spijt van want mijn appartement is zo goed als helemaal in orde buiten nog beetje afwerking die ik op mijn gemak kan doen. Alles is aangekleed hoe ik het wil zonder invloed van haar. Het enige wat ik heb meegenomen van gemeenschappelijke dingen is de gietijzeren tafel met massief houten blad die in metalen frame ligt. Ik wou zo weinig mogelijk dingen zaken meenemen om de herinneringen zo veel als mogelijk te onderdrukken en dat heeft best wel goed gelukt.

En zo zie je maar dat iedereen dat op zijn eigen manier probeert in te vullen. Ik ben ook blijven wonen in "onze" woning. Voor mij was dat heel belangrijk, ik had het mentaal al zo moeilijk. Ik durf eerlijk zeggen dat ik bang was van mezelf, had ik moeten verhuizen naar een ander huis of appartement. Gelukkig gaf mijn echtgenote snel aan dat zij daarentegen geen enkele interesse had in het huis, en dus heb ik hemel en aarde bewogen om hier te kunnen blijven wonen. Ik vond dit ook heel belangrijk voor de kinderen. Het was ook voor hen al zo moeilijk, ik had het gevoel dat ik ook hen op die manier toch wat kan sparen (en dat blijkt ook, want elke week geven ze mij het gevoel dat ze hier "thuis" komen).

Buiten een nieuw salon heb ik hier amper iets nieuw moeten kopen. Vooral elektronica eigenlijk, of praktische zaken. Dus aan de inrichting van ons huis is weinig veranderd. Maar de inrichting was ook goed voor mij, dus ik klaag niet. Enkel het bed of de slaapkamer, dat blijft een plek vol herinneringen voor mij. Omdat zoiets echt de ruimte van uw 2 is, als koppel. De rest zijn ruimtes die je met het gezin deelt.

En o ja, ik word ook al eens wakker in het midden van het bed. En als ik niet wakker word in het midden, dan is het omdat de andere zijde bezet is ;-)

Als ik dit allemaal lees, besef ik hoe weinig emotioneel ik ben. Huis is bij mij identiek zoals het ervoor was. Kreeg vandaag te horen dat ze iemand nieuw had leren kennen, inclusief verhuizen en aankondiging allemaal binnen de 3 maanden. Het enige wat ik kan denken was dat het nog verrassend lang geduurd had.

Ik hoop dat er gewoon nog eens iemand tegen haar zegt: vind je dat zelf normaal? Mijn zoon is gelukkig en enthousiast als ie naar mij mag komen, dat is alles wat telt

Blijft toch wel binnen komen, het besef dat je zelf nog de puzzel aan het leggen bent om je leven terug in orde te krijgen, terwijl de andere persoon als een sneltrein verder dondert.
Het is niet omdat iemand anders verder gaat dat die gelukkig is, mentaal stabiel is of alles al netjes op een rijtje heeft. Sommige mensen kunnen ook gewoon absoluut niet alleen zijn; iets waarop ik alvast nog nooit jaloers ben geweest.

Als ik dit allemaal lees, besef ik hoe weinig emotioneel ik ben. Huis is bij mij identiek zoals het ervoor was. Kreeg vandaag te horen dat ze iemand nieuw had leren kennen, inclusief verhuizen en aankondiging allemaal binnen de 3 maanden. Het enige wat ik kan denken was dat het nog verrassend lang geduurd had.

Ik hoop dat er gewoon nog eens iemand tegen haar zegt: vind je dat zelf normaal? Mijn zoon is gelukkig en enthousiast als ie naar mij mag komen, dat is alles wat telt
Herkenbaar. Ik ben ook in huis blijven wonen en ik heb ook totaal geen sentiment omtrent het feit dat het vroeger ‘ons’ huis was. Ik woon er nu, ik woon er graag, ik vind het fijn om mijn goesting er te kunnen doen. Als mijn ex morgen iemand anders heeft ben ik content dat ze wat vreugde in haar leven heeft. Zou wel moeten wennen aan het feit dat de dochter iemand nieuw in haar leven heeft, dat wel, maar bon, niks aan te doen. Ik heb eigenlijk ook niet echt ‘afgezien’ van de breuk, wel van hoe alles er rond is gebeurd (niet voor publicatie vatbaar), maar puur voor de afloop van de relatie was er een overheersend gevoel van opluchting. Ik was al jaren diep in het rood aan het gaan om te proberen de boetiek draaiende te houden en ik was vooral blij dat het eindelijk niet meer moest.

3 maanden na datum en direct met samenwonen is wel heel snel, hier ben ik het die eigenlijk vrij snel na de breuk terug is begonnen met daten. Ondertussen ken ik mijn nieuw lief al meer dan een jaar. Het is superfijn maar ik heb totaal niet de behoefte om op dit punt te gaan samenwonen, ik geniet veel van mijn vrije tijd hier, en ik wil het allemaal de kans geven om organisch te groeien. Er zijn kinderen bij betrokken langs allebei de kanten, ook voor hen lijkt het ons gewoon fijner om die dingen heel rustig aan te pakken.

Laatst bewerkt:
Het is niet omdat iemand anders verder gaat dat die gelukkig is, mentaal stabiel is of alles al netjes op een rijtje heeft. Sommige mensen kunnen ook gewoon absoluut niet alleen zijn; iets waarop ik alvast nog nooit jaloers ben geweest.
Grotendeels akkoord, maar er mag wel bijgezegd worden dat in veel situaties de persoon die vertrekt zich daar wel meestal al een tijdje, al dan niet onbewust, op aan het voorbereiden is. Die eerste slag zal dus wel een pak minder zijn, opnieuw, in de meeste gevallen.

Grotendeels akkoord, maar er mag wel bijgezegd worden dat in veel situaties de persoon die vertrekt zich daar wel meestal al een tijdje, al dan niet onbewust, op aan het voorbereiden is. Die eerste slag zal dus wel een pak minder zijn, opnieuw, in de meeste gevallen.
Helemaal mee eens.
Ik vind het erg voor mijn zoon, als je snel opgeeft en verandert dan is natuurlijk de kans groot dat die jongen daar nog een paar keer doormoet.

Succes aan allen, de komende dagen :)

't zal toch raar zijn na 15 jaar nog eens alleen naar huis na kerstavond en op oudejaar gewoon op 't gemak alleen thuis.
Hecht niet zo'n belang aan die dagen normaal, maar toch, 't zal raar doen.

Ondertussen is het hier al bijna een half jaar op eigen benen zeg, waanzin hoe snel de tijd gaat.
En hoe traag het brein die dingen verwerkt, het voelt nogsteeds allemaal niet echt.

Succes aan allen, de komende dagen :)

't zal toch raar zijn na 15 jaar nog eens alleen naar huis na kerstavond en op oudejaar gewoon op 't gemak alleen thuis.
Hecht niet zo'n belang aan die dagen normaal, maar toch, 't zal raar doen.

Ondertussen is het hier al bijna een half jaar op eigen benen zeg, waanzin hoe snel de tijd gaat.
En hoe traag het brein die dingen verwerkt, het voelt nogsteeds allemaal niet echt.
Herkenbaar... Voor mij de eerste keer in m'n hele leven in feite.
Vanaf mijn 13 altijd samen geweest, maar nu recent gescheiden en de kindjes zijn deze week bij de mama. Heel rare periode waar ik normaal ook geen aandacht aan besteed maar nu valt het extra op dat het toch een periode is die je normaal "samen doorbrengt" met gezin/familie.

Succes iedereen.

Laatst bewerkt:
Herkenbaar... Voor mij de eerste keer in m'n hele leven in feite.
Vanaf mijn 13 altijd samen geweest, maar nu recent gescheiden en de kindjes zijn deze week bij de mama. Heel rare periode waar ik normaal ook geen aandacht aan besteed maar nu valt het extra op dat het toch een periode is die je normaal "samen doorbrengt" met gezin/familie.

Succes iedereen.
De jaarlijkse familiefoto is toch niet meer hetzelfde 😢

Terug
Bovenaan