Painted miniatures - tips, tricks and pics

Je kan overwegen om custom inserts te maken (als je wat handig bent), of kopen. Ofwel trek je je er niets van aan en smijt je het tesamen. Als de vrees er vooral inzit dat je de verf niet wilt beschadigen kan je ze altijd vernissen.
De meeste van mijn mini's (cmon en awaken realms hebben hun eigen plaatsje in de dozen dankzij de bijgeleverde plastic inserts en mijn mansions of madness investigators heb ik in een apart doosje gestoken) hebben gelukkig dat probleem niet.

Je kan overwegen om custom inserts te maken (als je wat handig bent), of kopen. Ofwel trek je je er niets van aan en smijt je het tesamen. Als de vrees er vooral inzit dat je de verf niet wilt beschadigen kan je ze altijd vernissen.
De meeste van mijn mini's (cmon en awaken realms hebben hun eigen plaatsje in de dozen dankzij de bijgeleverde plastic inserts en mijn mansions of madness investigators heb ik in een apart doosje gestoken) hebben gelukkig dat probleem niet.
Awaken Realms zuigt op dat vlak wel. Bij hun laatste inserts klikken de mini's vast, dus dan komt de verf ook los...

Ik heb een vraagje.
Wat gebruiken jullie als wetpalette?
Dacht er gister zelf een te maken met onder andere bakpapier, zoals ik online hier en daar tegen kwam. Maar vetvrij bakpapier is hier klaarblijkelijk moeilijk te vinden.

Ik heb een vraagje.
Wat gebruiken jullie als wetpalette?
Dacht er gister zelf een te maken met onder andere bakpapier, zoals ik online hier en daar tegen kwam. Maar vetvrij bakpapier is hier klaarblijkelijk moeilijk te vinden.
Ik gebruik gewoon bakpapier hoor. Nog nooit problemen mee gehad :)
Awaken Realms zuigt op dat vlak wel. Bij hun laatste inserts klikken de mini's vast, dus dan komt de verf ook los...
Algemene regel: inserts die in de doos zitten, zijn gemaakt voor veilig transport, niet om op een handige/veilige manier uw mini's op te bergen. Gewoon buitengooien. Mini's lopen doorgaans minder kans op beschadiging van los in de doos te zitten dan van in zo'n vorte klik-insert te zitten.

Het bakpapier dat ik hier heb (2 soorten. 1 cheap-ass van de AH en 1 van toppits) laten echt niets van water door.

Ik heb al beide varianten van de Colruyt gebruikt en daar komt er wel water door. Nu ook geen gigantische hoeveelheden, net genoeg om de verf lopend te houden. De verf zelf moet ik nog altijd verdunnen met wat water, maar op zich is dat geen onoverkomelijk probleem (en ik heb het ook liever zo).

Bij mij blijft het papier aan de bovenzijde droog, zelfs na een tiental minuutjes. Dus dat helpt niet.
Zal eerdaags bij de Colruyt eens zien.

Bij mij blijft het papier aan de bovenzijde droog, zelfs na een tiental minuutjes. Dus dat helpt niet.
Zal eerdaags bij de Colruyt eens zien.
Domme vraag, maar ook al getest met uw keukenpapier eronder natter te maken? Kan zijn dat dat gewoon alles opneemt en niet verzadigd is, dan gaat het geen water doorlaten bij het bakpapier ook.

Ik gebruik een sponsdoekje ipv keukenpapier met daarop bakpapier van idd de Colruyt. De sponsdoekjes werken imo beter dan keukenpapier en doe je vrij lang mee. Dat kost ook 2 x niks. Dat alles gooi ik in dit cheap plastic houdertje.

Volgende maand is er een nieuwe kickstarter van Redgrass mbt hun wet palette 2.0. Daar ga ik mij op inschrijven. Bij de kickstarter van hun vorige wet palette hebben ze die verkocht aan 35€. Mocht je deze nu willen kopen zit je aan 43€. Een goeie deal dus.

De "oude" kickstarter

Voor de gewone (15x20cm) : 25€
De XL (20x30cm) : 35€

INCLUDES:
  • 100× Hydration paper sheets
  • 2× Mold Resistant Hydration Foams
  • Cool case + Strap band
  • Wavy Well Palette
  • Video Setup Tutorials
  • Shipping not included. Shipping collected after end of campaign.
De shipping zal wel meevallen denk ik. Redgrass verstuurt van uit Frankrijk. De XL heeft wel mijn voorkeur moet ik zeggen.

Ik heb ongeveer een jaartje met een DIY wetpalette gewerkt en daar een bodem van microvezeldoek en dan wat keukenpapier als natte bodem gebruikt met bakpapier. Zeer tevreden van. Sinds een maand gebruik ik de Redgrass wetpalette (de gewone werkt voor mij eigenlijk goed genoeg, ruimte genoeg om al mijn kleuren op kwijt te geraken) en ik merk toch dat de consistentie van mijn verf langer en beter behouden blijft. Ook naar schimmelvorming toe werkt de Redgrass precies beter.
Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat mijn DIY niet zo goed in elkaar stak.

de kleine is voor op vakantie :biglaugh:
Zo een fervente schilder? :) De vorige kickstarter had veel pakketjes dus uw gading zal er wel tussen zitten denk ik. Als ik een mail krijg dat het start zal ik hier wel ff een post maken.

@Zvonmirus ja dat is mogelijk. Ik heb de mijne ook al mogen uitkuisen, maar dat lag aan het feit dat ik die wet palette ook 24/7 gewoon nat liet staan op mijn bureau :)

Verzending is 7 euro denk ik.
Ik heb destijds de group pledge voor die handle van RGG gedaan via CrowdFinder.

Ik moet ook nog een grip. Maar heb het idee dat die van citadel handiger is? Iemand ervaring met de verschillende handles?

Terug
Bovenaan