pakketbrievenbus

Jackerath

Well-known member
Wie heeft er een pakketbrievenbus? Wat zijn de ervaringen? Deel ze hier.

Ik ben op zoek naar advies om er eentje te kopen. Enerzijds iets degelijk, maar anderzijds niet overengineered met ingebouwde simkaart om meldingen te versturen. Mijn indruk is vooral dat er heel wat overpriced modellen zijn van meer dan 1000 euro, zelfs zonder slimme functies. Waarom is dit zo?

Merken die ik al gevonden heb:

Wie heeft er een pakketbrievenbus? Wat zijn de ervaringen? Deel ze hier.

Ik ben op zoek naar advies om er eentje te kopen. Enerzijds iets degelijk, maar anderzijds niet overengineered met ingebouwde simkaart om meldingen te versturen. Mijn indruk is vooral dat er heel wat overpriced modellen zijn van meer dan 1000 euro, zelfs zonder slimme functies. Waarom is dit zo?

Merken die ik al gevonden heb:
Ik heb die esafe dropbox small maar indertijd kostte die maar 595 euro ofzo? Die is kwalitatief wel redelijk ok. Dik materiaal, valklep zodat er niets kan uitgenomen worden en ziet er ook nog mooi uit.
Het is allezins neig gemakkelijk eens de postbode het door heeft :p

Ik heb een allux pakketbrievenbus, dat is wel handig. Heeft ook een klep waardoor pakjes niet eruit kunnen genomen worden.

De prijs is goedkoper en dat merk je wel. Wat dunner alu, heb het deurtje om post eruit te nemen zelf moeten dempen, dat kletterde tegen de brievenbus (de klep is dan wel gedempt en gaat traag dicht).
Zo een esafe brievenbus is veel steviger bvb, maar een soortgelijk model was prijs x5.

Wij hebben zo'n e-safe Nexus. Werkt op zich wel goed, maar uiteindelijk is het enkel de postbode die effectief snapt hoe het werkt.
Pakjesdiensten, daar moet het allemaal veel te snel voor gaan en die gooien nog steeds alles voor de voordeur.

Ik heb die esafe dropbox small maar indertijd kostte die maar 595 euro ofzo? Die is kwalitatief wel redelijk ok. Dik materiaal, valklep zodat er niets kan uitgenomen worden en ziet er ook nog mooi uit.
Het is allezins neig gemakkelijk eens de postbode het door heeft :p
Ik heb 1100/1200 betaald 2 jaar geleden:(

Wel tevreden van.

Hier ook een Allux (600) met inbouw voet gekocht anderhalf jaar geleden. En werkt goed. Ik wou er ook geen waar je dan een pincode en dergelijke moest doorgeven aan de koerierdiensten, gewoon een simpele klep.

Wij hebben zo'n e-safe Nexus. Werkt op zich wel goed, maar uiteindelijk is het enkel de postbode die effectief snapt hoe het werkt.
Pakjesdiensten, daar moet het allemaal veel te snel voor gaan en die gooien nog steeds alles voor de voordeur.

Als uw deur 10 meter verder is dan de brievenbus leren ze dat snel… :)

Hier ook een Allux (600) met inbouw voet gekocht anderhalf jaar geleden. En werkt goed. Ik wou er ook geen waar je dan een pincode en dergelijke moest doorgeven aan de koerierdiensten, gewoon een simpele klep.
Allux 600 hebben wij ook. Tevreden van.
Pakjes kunnen ook niet uitgenomen worden.
Meer moest het voor ons niet zijn (dus geen pincode ofzo)

Ik heb ook zo een Alex 600, al 7-tal jaren. Voor de meeste kleine pakketjes is dat ideaal.

Vriendin wou graag eentje van cortenstaal. Uiteindelijk eentje gekocht bij geroba.

Prijs €479

Tot nu toe tevreden van. Grote opening voor het volume. Hier zijn de postbodes er toch ook bekend mee.

Als ze aanbellen voor grote pakjes en ik kan via de intercom oppakken. Dan doe ik ook wel eens de garagepoort op afstand open en laat ik ze het in de garage zetten.
Handig dat je een pita hebt besteld, maar je bent later thuis dan verwacht. :unsure:

Ondertussen ben ik in de Brico eens naar die Allux modellen gaan kijken, en ben toch wel geschrokken hoe klein de pakjesopening is. Er stonden veel modellen van de 600 reeks, maar ook een 800, die een ander type klep heeft om te openen, waardoor deze vreemd genoeg kleinere pakjes dan de 600 kan slikken.

Ik ga toch eens naar eSafe gaan kijken, wat blijkbaar een merk is van de familie achter Renson (van de zonwering en ventilatie). De prijzen zijn er wel naar, maar volgens mij weten ze gewoon goed genoeg dat er quasi geen concurrentie is in hun kwaliteitssegment.

Wij hebben deze. Heel tevreden tot hiertoe, de postbode en pakjesbezorgers ook.

Door het rechte design heb je bij regen wel wat druppels op brieven die niet helemaal correct in gedropt worden.

Wij hebben een Allux 800. Wel tevreden van. Nog niet veel pakjes gehad die niet erin gingen. Is idd geen dik materiaal, maar is niet storend imo.

Ondertussen ben ik in de Brico eens naar die Allux modellen gaan kijken, en ben toch wel geschrokken hoe klein de pakjesopening is. Er stonden veel modellen van de 600 reeks, maar ook een 800, die een ander type klep heeft om te openen, waardoor deze vreemd genoeg kleinere pakjes dan de 600 kan slikken.

Ik ga toch eens naar eSafe gaan kijken, wat blijkbaar een merk is van de familie achter Renson (van de zonwering en ventilatie). De prijzen zijn er wel naar, maar volgens mij weten ze gewoon goed genoeg dat er quasi geen concurrentie is in hun kwaliteitssegment.
Idd, de zoon van. Het productieproces heeft een paar gemeenschappelijke stappen met de dakoverkappingen van Renson. Zeer goeie kwaliteitscontrole daar.

Wij hebben deze. Heel tevreden tot hiertoe, de postbode en pakjesbezorgers ook.

Door het rechte design heb je bij regen wel wat druppels op brieven die niet helemaal correct in gedropt worden.
Bedankt, ik heb deze het voordeel van de twijfel gegeven en dus besteld. Groter dan Allux, maar vooral veel goedkoper dan eSafe.

We zullen wel zien. Vandaag heb ik ze uit de doos gehaald en dat Stardust Black hebben ze wel een mooie touch gegeven met enkele glinsters in de lak. De constructie voelt heel degelijk aan; ik ben tevreden met de keuze. Iets duurder dan Allux, maar minder dan de helft van wat een gelijkaardige eSafe kost!

Terug
Bovenaan