the_fox
Well-known member
En die parkeerwachter deed gewoon zijn job. Jij was 100% in fout volgens de wegcode, daar kan die parkeerwachter niks aan doen.Toen ik nog met mijn Tesla reed, zag ik steeds op de opgenomen camerabeelden dat de parkeerwachter speciaal voor mijn wagen altijd terugkwam.
Ik parkeer mij voor mijn kantoor altijd met parkeerschijf (geen garage) en moet deze dus altijd verleggen om de 2u. Ik heb geen andere optie, tenzij een betalende parking 1,2km verder. Van zodra die man het doorhad dat ik mijn schijf verlegde, kwam die mij altijd opzoeken. Ik heb hem daarover aangesproken want zelfs al lag mijn parkeerschijf correct, dan zei hij dat hij foto's had genomen en mijn wagen nog altijd op dezelfde plaats stond. Die kerel was dus dagelijks met mijn wagen bezig.
Soit, alles gezien via de camera van mijn Tesla en toen maar besloten om mijn wagen altijd 5cm naar voor / achter te plaatsen wanneer ik mijn schijf verlegde. Ik had hem dat dan gezegd en sindsdien houdt hij zich niet meer bezig met mij.
Voor alle duidelijkheid, ze zijn niet allemaal zo. De andere parkeerwachter klopt (als dat soms eens gebeurt) op mijn raam om te zeggen dat ik mijn parkeerschijf vergeten te verlengen heb. Iemand die snapt dat ik samen de andere handelaars in de buurt dit dagelijks doen en daar dus geen problemen mee heeft.
Wegcode:
Je moet de parkeerplaats verlaten. Erna mag je er terug inrijden en opnieuw je schijf leggen als je wilt.Titel II. Regels voor het gebruik van de openbare weg
Artikel 27. Beperkte parkeertijd
27.1. ZONE MET BEPERKTE PARKEERTIJD (BLAUWE ZONE)
27.1.2. Het voertuig moet de parkeerplaats verlaten hebben uiterlijk bij het verstrijken van de vergunde parkeerduur.
Valt moeilijk te controleren natuurlijk. Vroeger nog parkeerwachters geweten die een kruitstreepje op een band zetten of een lucifer/tandenstoker op 1 van de banden legden.