cege
Well-known member
Wel, wat "gewerkt" is, is nog niet bepaald. De discussie over de gelijkgestelde periodes ligt bij de sociale partners... Die gaan waarschijnlijk heel streng zijn...De dagen gevonden op mypension en blijkbaar heb ik er al ruim genoeg.
Volgens dat artikel moest je tot nu toe ook al 5jr hebben gewerkt ipv 20, maar wie niet werkt krijgt een soort leefloon en dat zie ik nu ook niet veranderen. Het enige dat nu eigenlijk verandert is dat je veel langer moet werken om meer te krijgen dan iemand die zijn hele leven niets doet.
Die beloning voor wie niet met vervroegd pensioen gaat van 2 a 3 euro per dag is toch ook weer iets van 2x niks? Ik ga persoonlijk geen 6 jaar langer gaan werken om dan zo'n aalmoes extra te hebben.
Ik snap heel die pensioen bonus discussie niet (en met mij ook Stijn Baert en ongeveer elke pensioen/sociale econoom).
Er is in Belgie een pensioenleeftijd van 67. Je kunt wegens duistere redenen op vervroegd pensioen op je 62, in sommige sectoren op je 55 of 60. Als je na die vervroegde pensioenleeftijd blijft werken, krijg je bonus. En als je na je 67 blijft doorwerken, krijg je nog meer bonus. Dus wat is die 67? Een fictief getal.... Dit zal de effectieve leeftijd niet veel verhogen. Enkel de kosten verhogen...
@Remake - 2-3 euro per dag is wel 50 euro per maand, tot het einde der tijden. Als je ipv tot je 62 tot je 64 werkt, heb je toch 100 euro per maand meer... Probleem is dat niemand nog tot 67 zal blijven werken als hij al "binnen" is aan 65 of 66...