Wat wil je horen? Sorry, foutje:Doen we dat? We begrijpen allebei dat Sintobin de oude naam gebruikte om te kunnen stoken. Zelfs de voorzitter van het VB vond het te ver (is en blijft een persoonlijke keuze vind ik)
Back on topic, De Sutter komt met haar verdediging:
Apache ging eerder al verder op onderzoek, en haalt haar verdediging onderuit:
En
Je zit hier volgens mij met een groot probleem. DE Sutter gaat in de fout, maar slaagt er niet in hier de verantwoordelijkheid voor op te nemen. Een "sorry, foutje, zal niet meer gebeuren", was veel beter geweest.
"Het is ook niet opgevallen bij het redigeren van de speech. Dat was fout, geeft De Sutter toe."
"We hebben toen de fout gemaakt er geen disclaimer bij te zetten."
"De Sutter erkende de fout en noemde het een "goede les" over verantwoord AI-gebruik."
"Vandaag erkent De Sutter dat ze zelf in de fout is gegaan. “Ik betreur ten zeerste dat ik in deze val ben gelopen. Ik kan dit helaas niet meer ongedaan maken."
"De Sutter en de universiteit spreken van een “spijtige” menselijke fout bij de redactie en de controle van de finale versie. ""
Zal niet meer gebeuren:
"Dat zal ik niet snel meer doen, denk ik."
Dat de citaten niet klopten, wisten we al. Zij ook. Exact wat je vraagt, heeft ze nu al verschillende keren aangegeven.
Ik denk dat het niet heel raar is om er vraagtekens bij te plaatsen dat juist op dit moment het interne lek kwam, en tegelijk dat dat niets hoeft af te doen aan de excuses. Èn dat die excuses niet alle schade ongedaan maken.