StevenFM
Well-known member
Akkoord dat De Sutter niet de nuts & bolts van AI moet kennen en dat naar experten kan delegeren maar zij is wel het uithangbord van een instelling waarvoor omgaan met AI de belangrijkste uitdaging voor de komende jaren zal vormen (afgezien van de besparingen).Daar verschillen we dan van mening. Kennis van AI is geen vereiste om de kerntaken van een rector te kunnen uitvoeren, er zijn veel belangrijker vaardigheden voor zo een positie. Hoe veel kent Bart De Wever van AI denk je? Terwijl het toch ook een grote impact heeft op de bevolking (gisteren nog die deepnudes weer). Dat delegeer je naar experten in je team. Voor mij is het geven van speeches een ondergeschikte taak van een rector. Dus wie daar een fout begaat, leer eruit en carry on.
Dan vind ik niet dat je zo'n uitschuivers mag maken eigenlijk. AI gebruiken om je teksten te schrijven vind ik al bedenkelijk maar die informatie niet verifiëren gaat in tegen alle richtlijnen van de eigen universiteit. En het kan dat haar medewerkers dat hebben gedaan maar het is aan haar om dat beleid te communiceren naar hen en zij blijft uiteraard verantwoordelijk. Dat is voor mij van hetzelfde niveau als die voorzitster van Ecolo die dacht dat het mediane loon 6.500 euro bruto bedraagt.
Laatst bewerkt: