Pikante sauzen

Draag je best geen plastiek handschoenen bij het versnijden van zo'n extreem pikante peper?
Toen ik in de VS was, waar je makkelijker allerhande chili's kan kopen in de supermarkt, had ik nietsvermoedend habanero's gekocht. Zonder echt op te zoeken dat in een stoofpot verwerkt, en mij dan gaan douchen.

Tijdens het douchen dan eens in mijn ogen gewreven, en uiteraard 20 minuten halfblind en afgezien. Om daarna mijn stoofpot 2 dagen met melk en brood te eten. Good times.

Vergeet ze niet te reviewen hier :tongue:
De enige die ik hiervan geproefd heb is ook Dirty Dick's dus ben wel benieuwd naar de rest.

Intussen ook verslingerd geraakt aan Marie Sharp's en Secret Aardvark :love2:
Ook Raijmakers Heetmakers Chipotle & Whiskey geprobeerd maar die is mijn ding niet zo. Een echte vleessaus; in het begin wel lekker maar heel snel beu geraakt.
Tabasco Scorpion vind ik wel goed, die is heel pikant maar heeft minder die typische azijn smaak als de gewone tabasco.

Voor kerst heb ik de twee hot sauces van Fleddy Melculy gekregen, beiden gemaakt door Dokter Worst.

Enkele bemerkingen:

Fleddy Melculy Hot Sauce 1.0 (Chipotle, Habanero, braam, blauwebes en kers)​

(+) Heeft nog wel behoorlijk wat smaak en voegt veel toe aan onder meer tomatengerechten
(+) Heeft een aardige kick die redelijk perfect op mijn balans zit

(-) Kan toch wel wat meer smaak hebben. Eigenlijk komt alleen maar heel licht de braamsmaak door, die dan ook nog eens verdwijnt bij het toevoegen bij gerechten.
(-) Lichte sjimiek-smaak

HOTFIELD Hotsauce (curry, mango, papaya, cocosmelk en rode naga)​

(+) Heeft een harde kick

(-) Zeer sjimiek-achtige smaak die verdacht hard lijkt op de vochtoverschot van een Aiki Noodles Chicken-cup
(-) Maximum één hap van nemen of de smaak valt echt heel erg tegen
(-) Door bovenstaande zaken snap ik het nut niet van de saus om een kunstmatige currysmaak aan je gerechten te geven. Beter gewoon warme currysaus maken dan

Ook wel een (-) voor beide flessen: doordat de hels van de fles te breed is, schenkt het niet gemakkelijk uit. Vaak heb je plots te veel en slingert het alle kanten uit, omdat het er moeilijk uit komt. Esthetisch is de fles ook niet mooi. (+) Wel coole artwork op de labels uiteraard.

Terug
Bovenaan