Met wat minder ervaring kan ik zeker een houten schep aanraden, die plakt minder snel en lanceert daardoor toch een pak makkelijker.Iemand die een bepaalde pizzasteen (voor oven) & schep kan aanraden?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met wat minder ervaring kan ik zeker een houten schep aanraden, die plakt minder snel en lanceert daardoor toch een pak makkelijker.Iemand die een bepaalde pizzasteen (voor oven) & schep kan aanraden?

Ik heb ook 1 zwakke pols door een ernstige breuk in mijn jongere jaren en dat maakt het kneden voor mij toch wat pijnlijk (achteraf). We hebben nog een kleine halve kilo 00-bloem over, dus die zal nog wel eens opgebruikt worden in de komende weken. 

Ik zou dat zeker een kans geven!Ik heb opeens een idee, en dat idee deed mij zonet een deegje maken (voor morgen/overmorgen).
Stel, ik wil pizza maken id oven.
Verschroeiende bovenwarmte is wat we willen. Net zoals in een Ooni.
Als ik nu mijn oven opwarm dmv de grote grill bovenaan (de salamander), met mijn dikke pizzasteen op een rooster eronder.
Dan is die steen pokkeheet (maar niet onderaan-in-de-kamado-heet), schuif ik de pizza erop waardoor hij op max 5cm van de grill komt.
En de grill is vele malen warmer dan de max van 250gr van de oven. Ik lees dat die gloeidraden temperaturen van 300-400graden halen. Onderwarmte heb je dan ook niet nodig door die hete steen.
Zou dat lukken? Of is dat niet zo’n origineel idee![]()
Heston Blumenthal heeft dat ooit voorgedaan op de BBC. Met een loeihete gietijzeren pan als onderwarmte en de grill als bovenwarmte.Of is dat niet zo’n origineel idee![]()
. Deze keer eens experimenteren met wat nieuwe recepten, ga eens een direct dough maken met 24u rijstijd en ben ook benieuwd naar een poolish gemaakt met die 5 Stagioni (~300-310 W-waarde), hiervoor altijd Caputo Pizzeria gebruikt voor de poolish en die is toch heel wat zwakker in vergelijking (W-waarde 260/270).
. Alles lukt wel vrij goed, "voeling" met het deeg ben ik wel nog niet 100% tevreden van, dan heb ik het vooral op aanvoelen wanneer het deeg voldoende gekneed is. Dit jaar ook proberen om een Revolve pizza oven op de kop te tikken, heb nu een Ariete (gelijkaardig aan de bekende G3 Ferrari) en zeker wel tevreden van vergeleken met een gewone oven, maar dit gaat toch een groot verschil zijn!Even een vraagje: hoe hou je je bloem lang goed?![]()
Weer gesteld voor 1-2 jaar. Deze keer eens experimenteren met wat nieuwe recepten, ga eens een direct dough maken met 24u rijstijd en ben ook benieuwd naar een poolish gemaakt met die 5 Stagioni (~300-310 W-waarde), hiervoor altijd Caputo Pizzeria gebruikt voor de poolish en die is toch heel wat zwakker in vergelijking (W-waarde 260/270).
Intussen zo'n 2 jaar geleden mee gestart en ik probeer toch 1x per week pizza te maken, helaas soms ook pauzes tussen geweest van 6 maanden. Alles lukt wel vrij goed, "voeling" met het deeg ben ik wel nog niet 100% tevreden van, dan heb ik het vooral op aanvoelen wanneer het deeg voldoende gekneed is. Dit jaar ook proberen om een Revolve pizza oven op de kop te tikken, heb nu een Ariete (gelijkaardig aan de bekende G3 Ferrari) en zeker wel tevreden van vergeleken met een gewone oven, maar dit gaat toch een groot verschil zijn!
Ja, ik zou nu ook geen voorraad voor 2 jaar aankopen, niet alleen voor beestjes, maar ook wel voor oxidatie van de bloem.Even een vraagje: hoe hou je je bloem lang goed?
Ik merk dat er na verloop van tijd wel wat beestjes in geraken als ik het gewoon stockeer in kasten in de keuken bij ons.
Nu heb ik veel minder in voorraad en dan in afgesloten container, dan lukt het wel om het vrij lang te bewaren.

Ik koop altijd in bulk bij Italiëplein, gratis verzending vanaf €65 en zeker geen slechte prijzen! Die Revolve is idd wel duur, maar bij een Ooni 12" lijkt het mij wat moeilijker om te draaien dus wel handig als dat automatisch gebeurt. Hopelijk binnenkort eens een dealtje als ze terug op voorraad zijn!Waar aangekocht?
Die revolve ziet er wel tof uit maar 600euro, slik.
Even een vraagje: hoe hou je je bloem lang goed?
Ik merk dat er na verloop van tijd wel wat beestjes in geraken als ik het gewoon stockeer in kasten in de keuken bij ons.
Nu heb ik veel minder in voorraad en dan in afgesloten container, dan lukt het wel om het vrij lang te bewaren.
Ja, ik zou nu ook geen voorraad voor 2 jaar aankopen, niet alleen voor beestjes, maar ook wel voor oxidatie van de bloem.
Je kan bloem bewaren in de diepvries om beestjes tegen te gaan, zeker in geval van bio-bloem een goed idee als je het niet binnen de 2 weken op gebruikt. Maar voor een hoeveelheid zoals 2 posts hierboven, is mijn diepvries te klein, denk ik!![]()
Inderdaad een beste voorraad , je hebt er zijn in![]()
Weer gesteld voor 1-2 jaar. Deze keer eens experimenteren met wat nieuwe recepten, ga eens een direct dough maken met 24u rijstijd en ben ook benieuwd naar een poolish gemaakt met die 5 Stagioni (~300-310 W-waarde), hiervoor altijd Caputo Pizzeria gebruikt voor de poolish en die is toch heel wat zwakker in vergelijking (W-waarde 260/270).
Intussen zo'n 2 jaar geleden mee gestart en ik probeer toch 1x per week pizza te maken, helaas soms ook pauzes tussen geweest van 6 maanden. Alles lukt wel vrij goed, "voeling" met het deeg ben ik wel nog niet 100% tevreden van, dan heb ik het vooral op aanvoelen wanneer het deeg voldoende gekneed is. Dit jaar ook proberen om een Revolve pizza oven op de kop te tikken, heb nu een Ariete (gelijkaardig aan de bekende G3 Ferrari) en zeker wel tevreden van vergeleken met een gewone oven, maar dit gaat toch een groot verschil zijn!
. Er gaat ook niets boven een lekker verse pizza. Tof, dat je naar een Revolve pizza oven kijkt met andere kwaliteiten. Zelf heb ik ook een Pizzaoven op gas met een l-vormige gas spiraal werkt perfect. Hij is zo'n 100,- goedkoper en de temperatuur kun je nog digitaal instellen ook. Kijk vooral wat er bij je past.https://www.ibood.com/nl/s-nl/o/le-feu-turtle-20-gasgestookte-pizzaoven/1198733
Kwam dit tegen.
Ik heb geen ervaring met dit toestel.