Zeker de moeite, wij maken zo goed als elke week pizza en wou specifiek daarvoor ook een elektrische oven omdat je die het hele jaar door (gemakkelijk) kan gebruiken. De duurdere zijn ook wel echt hun geld waard, mijn vorige oven (G3 Ferrari) ging maar tot ~400° en dan heb je geen slechte resultaten, maar toch heel anders. Ik had vaak lichtere plekken en roteerde die ~3x om die proberen weg te werken, maar dan heb je vaak andere plekken die weer wat te donker zijnDamn die pizza's zien er hier wel allemaal top uit, is het echt de moeite waard om te investeren een speciale pizzaoven als je redelijk vaak pizza's maakt?
Ik krijg m'n deeg er nooit zo deftig uitizen zoals bovenstaande foto's gebakken.
. Bij dat soort oven verlies je snel de warmte als je die opent dus je kan ook niet constant roteren. Hier zijn wat foto's om het verschil te tonen, allemaal van de oude oven:
en dit is dan ééntje van de nieuwe oven met exact hetzelfde deeg, bereidingswijze en manier van stretchen:
.
, maar dit zal zeker volstaan als eerste pizzaoven. Eerst hout proberen indien niet handig koop ik het gastussenstuk.